انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو می گوید فروش مجدد کیت های تست آنتی ژن فوری کووید-۱۹ به قیمت‌های غیرمنصفانه را «ردیابی» و جریمه می کند

افراد و شرکت‌هایی که در انتاریو تست های آنتی ژن فوری را مجدداً به قیمت گزاف می فروشند با جریمه های سنگین و زندان روبرو هستند

فروش کیت های تست آنتی ژن فوری کووید-۱۹ در انتاریو به قیمت‌ غیرمنصفانه زندان و جریمه دارد

دولت انتاریو اعلام کرد که با افراد یا شرکت‌هایی که تست های آنتی ژن فوری کووید-۱۹ را به قیمت های گزاف می فروشند یا سعی در فروش آن دارند به شدت برخورد می کند.

راس رومانو وزیر دولت و خدمات مصرف کننده این خبر را روز سه شنبه اعلام کرد و گفت که استان در حال تلاش برای «شناسایی، ردیابی و جریمه» کسانی است که قیمت های غیرمنصفانه ای برای اقلام ضروری تعیین می کنند.

رومانو در این بیانیه گفت «در هنگامی که خانواده های انتاریویی به تست های فوری آنتی ژن روی می آورند تا یک لایه محافظت اضافی علیه کووید-۱۹ فراهم کنند، اسفناک است که شاهد عوامل نامطلوبی باشیم که کیت های تست فوری که رایگان توسط دولت استانی ارائه شده را مجدداً می فروشند.»

فروش کیت های تست آنتی ژن فوری کووید-19 در انتاریو به قیمت‌ غیرمنصفانه زندان و جریمه دارد
فروش کیت های تست آنتی ژن فوری کووید-۱۹ در انتاریو به قیمت‌ غیرمنصفانه زندان و جریمه دارد

این خبر در شرایطی اعلام می شود که گزارش هایی از برخی از افراد که تست های آنتی ژن فوری را {که می تواند ظرف مدت کمتر از ۲۰ دقیقه نتیجه مثبت یا منفی تولید کند} به صورت آنلاین به قیمت صدها دلار می فروشند دریافت شده است. روز دوشنبه در چندین پست در سایت هایی مانند کی‌جی‌جی (Kijiji) آگهی های متعدد بسته های تست آنتی ژن فوری کووید-۱۹ را به قیمت هایی در حدود ۹۰ تا ۳۵۰ دلار می فروختند.

رومانو گفت تا به حال ۹۰۰ مورد از «فاحش ترین شکایات» به نیروهای پلیس در سراسر استان ارجاع داده شده است.

هر یک از افرادی که به علت فروش مجدد تست ها به قیمت غیرمنصفانه دستگیر شوند ۷۵۰ دلار جریمه خواهد شد. اگر به دادگاه احضار و مجرم شناخته شود مبلغ جریمه می تواند تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار و یک سال زندان افزایش یابد. مدیران شرکت ها ممکن است با جریمه هایی تا سقف ۵۰۰،۰۰۰ دلار مواجه شوند و شرکتها نیز در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است متحمل جریمه خیره کننده ۱۰ میلیون دلاری شوند.

این جریمه ها طبق دستور اضطراری صادر شده توسط دولت در مارس سال گذشته قابل اجرا هستند که برای جلوگیری از گران‌فروشی محصولاتی مانند ماسک صورت، دستکش، داروی سرماخوردگی، پاک کننده بهداشتی دست و دستمال های ضد عفونی کننده توسط داگ فورد صادر شده بود.

تست های کووید-۱۹ فوری به دلیل تداوم افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در انتاریو به شدت مورد تقاضا است. هفته گذشته مردم برای اینکه به توانند به موقع برای تعطیلات تست های فوری تهیه کنند در مراکز فروش مشروبات الکلی ازدحام کرده بودند.

دست کم ۱۰۰ خرده فروشی مشروبات الکلی در سراسر استان صبح جمعه در طرح دولتی «اقدام متمرکز و فراگیر تست گیری تعطیلات» شرکت کردند و تست های فوری را به طور رایگان در میان شهروندان توزیع کردند.

از عصر جمعه مرکز فروش مشروبات الکلی اعلام کرد که موجودی آنها به اتمام رسیده است.

طبق اعلام استان انتاریو بالغ بر ۵۰ میلیون تست فوری در سراسر استان توزیع شده و دو میلیون تست اضافی نیز در طرح اقدام متمرکز و فراگیر تعطیلات توزیع شده است.

برنامه زمان‌بندی ایستگاه های سیار ویژه تعطیلات در انتاریو برای توزیع تست های آنتی ژن فوری ادامه دارد و فهرست مکان هایی که به صورت محدود تست فوری ارائه می کنند را می توانید در اینجا ببینید. فروش کیت های تست آنتی ژن فوری کووید-۱۹ در انتاریو به قیمت‌ غیرمنصفانه زندان و جریمه دارد

فروش کیت های تست آنتی ژن فوری کووید-19 در انتاریو به قیمت‌ غیرمنصفانه زندان و جریمه دارد
فروش کیت های تست آنتی ژن فوری کووید-۱۹ در انتاریو به قیمت‌ غیرمنصفانه زندان و جریمه دارد

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا