انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

دولت انتاریو دستور پوشیدن ماسک را از ۲۱ مارس لغو می کند

پزشک ارشد انتاریو گفت دستور پوشیدن ماسک از ۲۱ مارس لغو میشود

دولت انتاریو دستور پوشیدن ماسک را از ۲۱ مارس لغو می کند

پزشک ارشد استان تأیید کرده است که دستور و الزامات پوشیدن ماسک بدلیل کووید-۱۹ در انتاریو در اواخر این ماه در بیشتر محیط‌های داخلی لغو می‌شود.

دکتر کیران مور، مدیر ارشد پزشکی بهداشت استان روز چهارشنبه در کوئینز پارک این خبر را اعلام کرد.

دکتر مور در آخرین به‌روزرسانی منظم خود برای کووید-۱۹ گفت «ما اکنون یاد گرفته‌ایم که در درازمدت با کووید-۱۹ زندگی و آن را مدیریت کنیم. این امر مستلزم تغییر به یک پاسخ متعادل تر نسبت به همه گیری است.»

از ۲۱ مارس، دیگر نیازی به استفاده از ماسک در مدارس، رستوران‌ها، بارها، سالن‌های ورزشی و سالن‌های سینما در سراسر استان نخواهد بود.

دولت انتاریو گفت افراد مختارند که پس از آن تاریخ به استفاده از ماسک ادامه دهند.

از ۱۴مارس نیز سیاست های واکسیناسیون اجباری برای کارکنان در مدارس، مراکز مراقبت از کودکان، بیمارستان ها و خانه های مراقبت طولانی مدت نیز به پایان می رسد.

ماسک و پوشش صورت همچنان در مکان‌هایی مانند حمل‌ونقل عمومی، خانه‌های مراقبت طولانی‌مدت، مراکز مراقبت‌های بهداشتی و سرپناه‌ها تا ۲۷ اپریل مورد نیاز خواهد بود؛ پس از آن این الزام در آن مکان‌ها نیز پایان خواهد یافت.

علاوه بر این، قانون بازگشایی انتاریو (ROA) که به دولت اجازه می‌دهد دستورالعمل‌های بهداشت عمومی را در سطح استان صادر کند، در ۲۸ مارس منقضی می‌شود. تمدید نهایی تمام دستورات اضطراری موجود تحت قانون بازگشایی انتاریو بعد از آن تاریخ به مدت ۳۰ روز قابل اجرا خواهد بود.

روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری جداگانه نخست وزیر داگ فورد نیز گفت که پوشیدن ماسک بعد از ۲۱ مارس یک انتخاب شخصی خواهد بود.

دولت انتاریو دستور پوشیدن ماسک را از ۲۱ مارس لغو می کند
دولت انتاریو دستور پوشیدن ماسک را از ۲۱ مارس لغو می کند

داگ فورد گفت «این به مردم انتاریو بستگی دارد، اگر می‌خواهید ماسک را روی صورت نگه دارید، آن را نگه دارید. اگر می خواهید آن را بردارید، آن را بردارید. باید از این موضوع عبور کنیم، مردم و بچه های بیچاره در کلاس ها نیز خسته شده اند.»

اعلامیه روز چهارشنبه پس از آن منتشر شد که استان در اول مارس به الزام گواهی واکسیناسیون برای ورود به اکثر مشاغل غیر ضروری پایان داد. محدودیت‌های ظرفیت و الزامات فاصله فیزیکی نیز در آن زمان برداشته شد.

تعداد بستری‌ها و پذیرش‌ها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مربوط به کووید-۱۹ در انتاریو از اواسط ماه ژانویه کاهش یافته و استان انتاریو گفته است که به لطف اقدامات بهداشت عمومی و نرخ واکسیناسیون بالا، اوج نوع اومیکرون را پشت سر گذاشته است.

همچنین، وجود ویروس کووید-۱۹ در سایت‌های فاضلاب استان که مقامات بهداشتی از آن برای جمع‌آوری «داده‌های انتقال ویروس کرونای جدید» استفاده می‌کنند، شروع به کاهش کرده است.

دولت انتاریو دستور پوشیدن ماسک را از ۲۱ مارس لغو می کند

قوانین قرنطینه برای کسانی که در معرض کووید-۱۹ قرار دارند تغییر کرد

دولت انتاریو دستور پوشیدن ماسک را از ۲۱ مارس لغو می کند

به زودی هیچ الزامی برای قرنطینه برای هر فردی که در خارج از خانه خود در معرض ویروس قرار می گیرد وجود نخواهد داشت.

درعوض، برای ۱۰ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس از افراد خواسته می‌شود که علائم را خودشان کنترل کنند، ماسک بپوشند و از فعالیت‌هایی که برداشتن ماسک ضروری است اجتناب کنند. آنها نباید با افرادی که در معرض خطر بالاتر بیماری هستند ملاقات کنند و نباید در محل کار خود در محیط‌های پرخطر مانند بیمارستان یا خانه‌های مراقبت‌های طولانی مدت حضور یابند یا از آنها بازدید کنند، مگر اینکه تست کووید آنها در ۹۰ روز گذشته مثبت بوده باشد.

دستورالعمل قبلی تصریح می کرد که همه افراد واکسینه نشده که در خارج از خانه در معرض کووید-۱۹ قرار دارند باید به مدت ۱۰ روز قرنطینه شوند.

به طور مشابه، کسانی که در خانواده خود در معرض کووید-۱۹ قرار گرفته اند و در ۹۰ روز گذشته آزمایش‌شان مثبت بوده [و بالای ۱۸ سال سن دارند و دوز تقویت کننده واکسن دریافت کرده اند، یا زیر ۱۸سال سن دارند و به طور کامل با دو دوز واکسینه شده اند] نیازی به ایزوله شدن ندارند، اما باید توصیه های بالا را دنبال کنند. افرادی که این شرایط را ندارند، مانند افرادی که واکسینه نشده اند باید پس از قرار گرفتن در معرض ویروس خود را قرنطینه کنند.

پیش از این هر فردی که در خانه خود در معرض کووید-۱۹ قرار می گرفت، صرف نظر از وضعیت واکسیناسیون، ملزم به قرنطینه بود.

#الزام_پوشیدن_ماسک #محدودیت‌های_بهداشتی #قوانین_جدید_انتاریو #الزام_واکشیناسیون #واکسیناسیون_اجاری #لغو_محدودیت‌ها #لغو_محدودیت‌های_بهداشتی
لغو محدودیت‌های بهداشتی لغو دستور واکسیناسیون اجباری   لغو محدودیت‌های بهداشتی لغو دستور واکسیناسیون اجباری   لغو محدودیت‌های بهداشتی لغو دستور واکسیناسیون اجباری لغو محدودیت‌های بهداشتی  لغو دستور واکسیناسیون اجباری

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا