انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

تزریق آسترازنکا به‌عنوان دوز دوم واکسن کووید-۱۹ در انتاریو از سر گرفته شد

انتاریو تزریق آسترازنکا بعنوان دوز دوم واکسن کووید-۱۹ را ازسر میگیرد

تزریق آسترازنکا به‌عنوان دوز دوم واکسن کووید-۱۹ در انتاریو از سر گرفته شد

انتاریو در حالی که عجله دارد تا ده‌ها هزار دوز واکسن آسترازنکا را قبل از تاریخ انقضای آنها در ۳۱ ماه مه استفاده کند، ازسرگیری تزریق این واکسن علیه کووید-۱۹ را صرفاً به‌عنوان دوز دوم آغاز می‌کند. تزریق آسترازنکا به‌عنوان دوز دوم واکسن کووید-۱۹ در انتاریو از سر گرفته شد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

دکتر دیوید ویلیامز، مسئول ارشد پزشکی وزارت بهداشت استان، روز جمعه گفت کسانی که دوز اول آسترازنکا را بین ۱۰ مارس تا ۱۹ مارس در طول دوره آزمایشی پروژه در داروخانه‌ها و مطب برخی از پزشکان در چند محله در انتاریو دریافت کرده‌اند، در اولین نوبت برای دریافت دوز دوم واکسن قرار دارند.

از هفته‌ آینده، کسانی که دوز اول واکسن آسترازنکا را دریافت کرده‌اند می‌توانند انتخاب کنند که دوز دوم را پس از فاصله زمانی ۱۰ هفته‌ای {فاصله زمانی توصیه‌شده ۱۲ هفته است} دریافت کنند تا بتوانند ۴۵،۰۰۰ دوز واکسن را که در حال حاضر در یخچال‌های داروخانه‌ها و مطب پزشکان خانواده وجود دارد پیش از گذشتن تاریخ انقضای آن طی ۱۰ روز آینده مصرف کنند.

ویلیامز گفت، «انتخاب گزینه دریافت دوز دوم واکسن آسترازنکا پس از فاصله ۱۰ هفته‌ای ایمن است و محافظت قوی در مقابل ابتلا به کووید-۱۹ فراهم می‌کند. انتاریو در حال حاضر بیش از ۳۰۰،۰۰۰ دوز واکسن آسترازنکا در انبار دارد. تزریق آسترازنکا به‌عنوان دوز دوم واکسن کووید-۱۹ در انتاریو از سر گرفته شد

تزریق آسترازنکا به‌عنوان دوز دوم واکسن کووید-19 در انتاریو از سر گرفته شد
تزریق آسترازنکا به‌عنوان دوز دوم واکسن کووید-۱۹ در انتاریو از سر گرفته شد

ویلیامز گفت، از کسانی که واجد شرایط هستند می‌خواهد که با داروخانه یا مرکز مراقبت‌های اولیه که اولین دوز واکسن خود را از آنجا دریافت کردند برای ثبت نوبت دوز دوم خود در تماس باشند.

بنا بر گفته مسئولان استان، داروخانه‌ها یا مراکز ارائه مراقبت‌های اولیه نیز می‌توانند با افراد واجد شرایط تماس بگیرند.

طرح آزمایشی اولیه در اوایل مارس در ۳۲۵ داروخانه در تورنتو، ویندزور-اسکس، کینگستون، فرونتیناک، لنکس و ادینگتون اجرا شد.

در طول این دوره آزمایشی مراکز مراقبت‌های اولیه در شش محله، ازجمله : تورنتو، همیلتون، ولینگتون-دافرین-گوئلف، پیتربرو، سیمکو-موسکاکا و پیل دوزهای واکسن آسترازنکا را دریافت کردند.   

در زمان اجرای این طرح آزمایشی، بزرگسالان ۶۴-۶۰ ساله واجد شرایط دریافت واکسن در این مراکز بودند. از آن زمان تابه‌حال، نزدیک به یک میلیون نفر از افراد ۴۰ ساله و بزرگتر در انتاریو واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند.

دکتر دیوید ویلیامز گفت، استان انتاریو برای کسانی که دوز اول را پس از ۱۹ مارس دریافت کرده‌اند، در «آینده نزدیک» اطلاعات بیشتری در مورد نحوه ثبت نوبت دریافت دوز دوم فراهم خواهد کرد.

ویلیامز اضافه کرد، این دسته از افراد قادر خواهند بود که دوز موردنظر را پس از فاصله زمانی ۱۲ هفته‌ای دریافت کنند.

آسترازنکا با نوع نادری از لخته خونی بالقوه مهلک مرتبط دانسته شده است. درنتیجه، چندین استان در کانادا از بیش از یک هفته گذشته، استفاده از این واکسن را در انتظار انجام پژوهش‌های بیشتر به حالت تعلیق درآورده‌اند.

استان انتاریو می‌گوید که داده‌های جدید نشان می‌دهد که مزایای دوز دوم واکسن بسیار بیشتر از ریسک آن است و احتمال تشکیل لخته نادر خون در حدود ۱ نفر در هر ۶۰۰،۰۰۰ نفر است.

دکتر دریک هویر (Dirk Huyer)، هماهنگ‌کننده واکنش به شیوع استانی، به کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند اطمینان داد که تصمیم درستی گرفته‌اند.

دکتر هویر گفت، «آسترازنکا واکسن بسیار خوبی است و اثرات شگرفی در بریتانیا و دیگر کشورها فراهم کرده است.» «اگر به آن‌سوی مرزها نگاه کنیم و ببینیم که بریتانیا در چه وضعیتی‌ست، می‌بینیم که بسیار مفید بوده است.»

ویلیامز گفت که همچنان در انتظار کمیته مشاور ملی ایمن‌سازی هستند تا دستورالعملی در مورد جایگزینی دوز واکسن‌ها برای دوز دوم ارائه کنند.

اوایل این هفته، کریستین الیوت وزیر بهداشت گفت که اطمینان دارد که هیچ‌یک از دوزهای واکسن آسترازنکا هدر نخواهد رفت.

رهبر حزب سبز، مایک شراینر (Mike Schreiner)، اطلاعیه روز جمعه را «خبرهای دلگرم‌کننده» خواند اما به‌طور جدی از مسئولان استان خواست که اجازه ندهند هیچ دوزی از واکسن‌های آسترازنکا هدر برود.

شراینر در بیانیه‌ای گفت، « با افزایش موجودی واکسن، دولت فورد باید در حال حاضر روی توزیع جامع دوز دوم واکسن برای همه مردم تمرکز کند.» «ما باید تضمین کنیم که معیارهای لازم برای ایمنی گله‌ای را برآورده می‌کنیم، تا بتوانیم پاندمی را پشت سر بگذاریم.»

دکتر دریک هویر      دکتر دریک هویر      دکتر دریک هویر      دکتر دریک هویر

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا