انتاریوجدیدترین اخباردانش و آموزشسبک زندگیکانادا

کارشناسان می‌گویند والدینی که فرزندان خود را می کشند اغلب علائم هشدار دهنده ای را نشان می دهند

طبق پژوهش ها پدر و مادرهای متمایل به فرزندکشی علائم هشداردهنده ای را در رفتار خود نشان می دهند

کارشناسان می گویند والدینی که فرزندان خود را می کشند اغلب علائم هشدار دهنده ای را نشان می دهند

شاید باورش سخت باشد، اما در کانادا سالانه ۳۰ تا ۴۰ کودک توسط والدین خود کشته می شوند.

پژوهش ها نشان می دهد که فرزندکشی در شرایط همگرایی مجموعه ای از عوامل رخ می دهد: بیماری روانی، قطع رابطه زوجین، خشونت خانوادگی، و سوءمصرف مواد.

پروفسور پیتر یافا (Peter Jaffe) کارشناس خشونت علیه زنان و کودکان در دانشگاه وسترن لندن در انتاریو می‌گوید نسبت قتل کودکان توسط والدین در کانادا شامل ۶۰ درصد پدران و ۴۰ درصد مادران است.

کارشناسان می گویند والدینی که فرزندان خود را می کشند اغلب علائم هشدار دهنده ای را نشان می دهند
کارشناسان: والدینی که فرزندان خود را میکشند علائم هشدار دهنده ای را نشان میدهند

پیتر یافا گفت «زنان به دلیل اختلالات سلامت روان، افسردگی پس از زایمان اقدام به قتل می کنند.» «مردها به عنوان انتقام‌گیری از شریک زندگی خود که رابطه را ترک می کند، تمایل به قتل دارند.»

کی‌یرا دختربچه چهارساله ای بود که جسد او همراه با جسد پدرش رابین براون (Robin Brown) ته یکی از صخره های رتل اسنیک پوینت (Rattlesnake Point) در انتاریو پیدا شد که یک منطقه حفاظت شده در تورنتو است.

جنیفر کیگِن-وایاتر (Jennifer Kagan-Viater) مادر کی‌یرا و همسر فعلی فیلیپ وایاتر در ژانویه ۲۰۲۰ برای حفظ امنیت کی‌یرا یک درخواست اضطراری برای نظارت یا تعلیق دسترسی براون به کی‌یرا به دادگاه ارائه کرد.

قاضی جورج مک فرسون (George MacPherson) که رسیدگی به درخواست اضطراری را بر عهده داشت، شواهد را «متقاعد‌کننده و مجاب کننده» یافت، اما موضوع را به تعویق انداخت تا موسسه «خدمات خانواده و کودک یهودی» (Jewish Family and Child Service) بتواند تحقیقات را تکمیل کند.

قاضی گفت که سازمان «از نزدیک شرایط را تحت نظر دارد» دارد و می تواند «در هر زمانی در طول تحقیقات درخواست کمک فوری کند.»

جنیفر و فیلیپ وایاتر متقاعد شده اند که مرگ کی‌یرا تصادفی نبوده، بلکه یک قتل انتقام جویانه توسط رابین براون بوده است.

گزارش پزشکی قانونی علت مرگ را مشخص نکرد، اما اشاره کرد که پلیس منطقه ای هالتون عوامل خطر متعددی از لحاظ خشونت خانگی در پدر کی‌یرا شناسایی کرده بود. این پرونده به کمیته بررسی مرگ در اثر خشونت خانگی انتاریو ارجاع شد.

جنیفر می‌گوید نشانه‌هایی وجود داشت که همسر سابقش می‌تواند خطرناک باشد و توضیح می‌دهد که چگونه او را از نظر روحی و جسمی مورد آزار و اذیت قرار می داد. اما جنیفر می‌گوید که بدترین رفتارهای همسر سابقش (رابین براون) رفتار کنترل‌کننده او بود که بلافاصله پس از ازدواج آنها در سال ۲۰۱۳ شروع شد.

جنیفر توضیح می‌دهد «همسر سابقش به طور فزاینده‌ای با من کنترل‌کننده‌تر رفتار می‌کرد. او اصرار داشت که رمز عبور همه دستگاه‌های مرا داشته باشد. او اصرار داشت که همیشه محل حضور مرا بداند، و به شدت حسود شده بود.»

یافا می گوید که قاضی ها باید خشونت خانگی را جدی تر بگیرند. «هنگامی که شخصی حاضر است شریک زندگی خود را آزار دهد و نشانه هایی از عوامل ریسک قابل ملاحظه در مورد او مشاهده می شود یعنی مسئله مرگ و زندگی در میان است. این شریک زندگی ممکن است بچه ها را نیز بکشد.»

یافا می‌گوید مشکل اغلب این است که قاضی ها می‌خواهند هر دو والدین به فرزندانشان دسترسی داشته باشند، که یافا تصدیق می کند در مورد اکثر زوج های جدا شده یا مطلقه ایده خوبی است.

جنیفر می گوید «[رابین براون] یک سوءاستفاده گر بسیار خطرناک بود که هرگز نباید حتی یک لحظه وقت بدون نظارت با این دختربچه می گذراند.»

در سال ۲۰۱۷ هنگامی که جنیفر سعی کرد در یک جلسه دادگاه در مورد حضانت کی‌یرا مسئله رفتار خشونت آمیز رابین براون را مطرح کند، قاضی داگلاس گری گفت «من این موضوع را نادیده خواهم گرفت، این موضوع ارتباطی با حضانت کودک ندارد.»

کارشناسان می گویند والدینی که فرزندان خود را می کشند اغلب علائم هشدار دهنده ای را نشان می دهند
کارشناسان: والدینی که فرزندان خود را میکشند علائم هشدار دهنده ای را نشان میدهند

پروفسور پیتر یافا می گوید که این یک اشتباه بزرگ بود، چرا که اگر مادری در معرض خطر باشد بچه ها نیز در معرض خطر هستند.

یافا می‌گوید «بچه ها با قرار گرفتن در چنین محیطی از نظر سلامت و رفاه عاطفی و روانی در معرض خطر هستند، و ممکن است در معرض خطر آسیب دیدن در میان درگیری های والدین یا در شرایط شدیدا خطرناک در معرض کشته شدن قرار بگیرند.»

یافا می افزاید «اما متأسفانه، برای ۱۰ تا ۲۰ درصد از زوج هایی که از هم جدا می شوند در شرایطی که مسائل جدی در مورد کودک آزاری و خشونت خانگی یا خشونت شریک صمیمی وجود دارد، این مسائل باید به طور کاملاً متفاوت حل و فصل شوند.»

جنیفر وایاتر مادر کی‌یرا و همسر فعلی فیلیپ وایاتر می گوید که مددکار پرونده ۱۰ روز پس از مرگ کودک چهار ساله به ملاقات آنها آمده است. فیلیپ که یک وکیل خانواده است این مکالمه را ضبط کرد، و در این فایل صوتی صرفا با نام آماندا به مددکار پرونده اشاره می شود.

در این فایل صوتی که به دست W5 رسیده است مددکاران اجتماعی موسسه «خدمات خانواده و کودک یهودی» در منطقه تورنتو بزرگ، (آماندا) تصدیق می کند که دقیقا چند روز پیش از اینکه جسد رابین براون و دخترش کی‌یرا ته یکی از صخره های رتل اسنیک پوینت در انتاریو پیدا شود در مورد وخیم تر شدن رفتار خشونت آمیز براون به روسای خود هشدار داده است. در آن آخر هفته رابین براون با کی‌یرا وقت ویژه ملاقات والدین داشت.

آماندا گفت «رفتارهایی که از (رابین براون) دیده می شد همان رفتارهایی بود که در افرادی که می روند و بچه‌هایشان را می کشند، دیده می شد.» «من این موضوع را انکار نمی کنم و با مدیرم و مدیر مافوقم کاملاً صریح بوده ام.»

در دادخواستی که در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱ توسط خانم و آقای وایاتر در دادگاه عالی انتاریو ارائه شد، این زوج از موسسه «خدمات خانواده و کودک یهودی»، مددکار پرونده و چندین متهم دیگر نام بردند.

خانم وآقای وایاتر مدعی هستند که در ماه‌های منتهی به مرگ کی‌یرا، براون «رفتارهای وخیم تری» از خود نشان می داد مثلا سه بار در بازگرداندن کی‌یرا به جنیفر و فیلیپ کوتاهی کرد.

در این فایل صوتی، مددکار پرونده که در این تحقیقات شرکت داشت و با براون مصاحبه کرده بود، به جنیفر و فیلیپ می‌گوید که او «هیچ مدرکی دال بر اینکه براون چنین کاری انجام خواهد داد» نداشته، اما اعتراف می کند که احساس بدی داشته است.

آماندا مددکار پرونده توضیح می دهد «آیا قلبم گواهی می داد؟ نه، احساس نمی کردم که دخترش را می کشد،» «اما احساس می کردم که رفتار خشن او وخیم تر خواهد شد.»

جنیفر به W5 گفت: «[آماندا مددکار پروند] اعتراف کرد که آقای براون از آن دسته افرادی بود که فرزندش را می کشت یا به او آسیب می رساند تا از من [همسر سابقش] انتقام بگیرد.»

جنیفر به طرز تکان دهنده ای می گوید که این اولین باری نیست که کارمند پرونده این نگرانی ها را با خانواده در میان می گذارد. جنیفر می‌گوید روز جمعه، ۷ فوریه، درست چند روز قبل از مرگ کی‌یرا، با مددکار پرونده تماس گرفت.

«و مددکار به جنیفر گفت که با مدیر خود تماس گرفته و می خواسته که یک تقاضانامه محافظت ثبت کند. و مدیر این مددکار به او گفته بود که برای ثبت تقاضانامه می‌تواند تا دوشنبه صبر کند.»

کی‌یرا یک روز قبل از دوشنبه، یعنی یکشنبه ۹ فوریه ۲۰۲۰، مرده پیدا شد.

جنیفر و فیلیپ در دادخواستی که به دادگاه ارائه کرده اند، ادعا می‌کنند که موسسه «خدمات خانواده و کودک یهودی» و کارکنان آن «در محافظت از» کی‌یرا کوتاهی کرده‌اند، و «می‌دانستند یا باید می‌دانستند که کی‌یرا در معرض خطر قریب‌الوقوع قرار دارد، اما مداخله نکرده اند.»

جنیفر و فیلیپ می گویند که کوتاهی و خطای موسسه «خدمات خانواده و کودک یهودی» آخرین خطا در صف طولانی خطاهای سیستمی است که قبل از مرگ کی‌یرا رخ داده است.

جنیفر پس از مصیبتی که تجربه کرده است اکنون از آموزش اجباری خشونت خانگی برای قضات دفاع می کند. لایحه جدید نمایندگان مستقل مجلس با نام «قانون کی‌یرا» که آموزش قضایی برای خشونت شریک جنسی صمیمی و کنترل گری اجباری را توسعه می‌دهد، قرار است در پایان ماه اپریل در مجلس عوام مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

کارشناسان می گویند والدینی که فرزندان خود را می کشند اغلب علائم هشدار دهنده ای را نشان می دهند
جنیفر کاگان-وایاتر در حال بازدید از محل قبر دخترش کی‌یرا

کارشناسان    کارشناسان کارشناسان کارشناسان کارشناسان کارشناسان کارشناسان کارشناسان کارشناسان  خشونت علیه زنان و کودکان خشونت علیه زنان و کودکان خشونت علیه زنان و کودکان خشونت علیه زنان و کودکان خشونت علیه زنان و کودکان قتل فرزندان توسط والدین قتل فرزندان توسط والدین قتل فرزندان توسط والدین قتل فرزندان توسط والدین قتل فرزندان توسط والدین قتل فرزندان توسط والدین قتل فرزندان توسط والدین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا