بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

نتایج مقدماتی کاوش ها حاکی از شناسایی ۹۳ نقطه بالقوه دفن بقایای انسانی در محل مدرسه شبانه روزی بریتیش کلمبیا است

بقایای اجساد در ۹۳ نقطه از مدرسه شبانه روزی بریتیش کلمبیا پیدا شد اما حتی پس از انجام تحقیقات برخی ازکودکان پیدا نخواهند شد

نتایج مقدماتی کاوش ها حاکی از شناسایی ۹۳ نقطه بالقوه دفن بقایای انسانی در محل مدرسه شبانه روزی بریتیش کلمبیا است

گزارش اولیه درباره تحقیقات در مدرسه شبانه روزی سابق در بریتیش کلمبیا نشان می دهد که احتمالا بقایای ده ها نفر در این محل دفن شده است. نتایج مقدماتی: شناسایی ۹۳ نقطه بالقوه دفن بقایای انسانی در محل مدرسه شبانه روزی بریتیش کلمبیا 

نتایج مقدماتی کاوش ها حاکی از شناسایی 93 نقطه بالقوه دفن بقایای انسانی در محل مدرسه شبانه روزی بریتیش کلمبیا است
نتایج مقدماتی کاوشها: شناسایی ۹۳ نقطه دفن انسان در محل مدرسه شبانه روزی

نتایج مقدماتی کاوش های ژئوفیزیکی در محل مدرسه شبانه روزی سابق سنت جوزف میشن (St. Joseph’s Mission) در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه منتشر شد و شامل ۹۳ «انعکاس» مشاهده شده از طریق رادار زمین نفوذ است.

بخشی از ۱۴ هکتار زمینی که در جریان تحقیقات کاوش شده قبلا در یک مقطع زمانی به عنوان آرامگاه استفاده می شده است. افراد شرکت کننده در این کاوش ها در حال تلاش برای درک نحوه همپوشانی محل دفن مربوط به مدارس با محل آرامگاه هستند.

داده های فعلی نشان می دهد که ۵۰ مورد از ۹۳ نقطه بالقوه دفن بقایای انسانی ارتباطی با گورهای شناخته شده مربوط به آرامگاه ندارند به این معنا که می توانند گورهای بی نشان مربوط به مدرسه باشند.

ویتنی اسپیرینگ (Whitney Spearing) مدیر این پروژه در جریان ارائه یافته های اولیه گفت تنها راهی که می توان مشخص کرد که آیا این نقاط شناسایی شده واقعا محتوی بقایای انسانی هستند یا خیر نبش قبر است و گام های بعدی هنوز در مرحله بحث و تصمیم گیری قرار دارند اما بقایای انسانی، تابوت ها و گورها همگی می توانند انعکاس ایجاد کنند. 

املاک واقع در نزدیکی اقوام اولیه ویلیامز لیک (Williams Lake) در فاصله سالهای ۱۸۹۱ تا ۱۹۸۱ به عنوان یک مدرسه فعالیت می‌کرده است. این مدرسه در طول مدت فعالیت خود دارای نامهای مختلفی از جمله مدرسه صنعتی کاریبو ایندیَن (Cariboo Indian Industrial School) بوده است. یک مزرعه و یک مرتع پرورش دام نیز در سالهای ۱۹۶۰ به دارایی های کلیسای کاتولیک افزوده شد و برای تغذیه مدرسه و کارکنان مورد استفاده قرار گرفت.

هزاران کودک بومی در طول این مدت مجبور شدند که به این مدرسه بروند.

تیم ارائه گزارش روز سه شنبه یافته های خود را «یک تصویر اجمالی» از تحقیقات ادامه دار خواندند و اعلام کردند که یافته های این مرحله هنوز مقدماتی است. تحقیقات در فاز ۱ شامل کاوش های ژئوفیزیکی و همینطور پژوهش در اسناد بایگانی و عکس های موجود و مصاحبه با بازماندگان است.

برنامه ادامه کار در محل مدرسه شبانه روزی شامل جستجوی ۴۷۰ هکتار باقیمانده از این ناحیه است و انتظار می رود که منطقه جستجو براساس آنچه در جریان فازهای بعدی تحقیقات کشف می شود گسترش یابد.

ویلی سلارس رئیس قبیله کوکپی سون (Kukpi7) چند ماه قبل در مورد این تحقیقات گفته بود که آغاز این تحقیقات برای اعضای قبیله چالش برانگیز بوده است چرا که شاهد باز شدن زخمهای قدیمی در حین بازگویی روایت های آزار و اذیت هستند. اما ویلی سلارس در نوامبر گفته بود اطلاعاتی که ارائه کرده اند برای راهنمایی افراد مشغول به کار در جنبه های تکنیکال تحقیقات مفید بوده است.

سلارس روز یه شنبه گفت کسانی که در این تحقیقات مشغول به کار هستند می دانند که حتی پس از پایان تحقیقات برخی از کودکان همچنان مفقود و بی نشان باقی خواهند ماند.

سلارس گفت اجساد برخی از کودکان به رودخانه ها، دریاچه ها و کوره های زباله سوز انداخته شده است.

سلارس گفت برای این کودکان هیچ سنگ قبری، هیچ گور بی نشانی و هیچ قطعه کوچکی از استخوان که مورد آزمایش جرم شناسی قرار گیرد وجود ندارد و برای خانواده ها نیز هیچ فرجامی وجود نخواهد داشت.

سلارس گفت «همانطور که در مورد بسیاری از مدارس شبانه روزی در کانادا صادق است داستان واقعی که در مدرسه سنت جونز میشن اتفاق افتاده تعمدا پنهان شده است» «شواهد بسیار روشنی وجود دارد که نشان می دهد نهادهای دینی، دولت فدرال و پلیس سلطنتی کانادا آگاهانه در تخریب سوابق و سرپوش گذاری بر اتهامات مجرمانه مشارکت کرده اند.»

سلارس گفت که چندین دهه گزارش هایی در مورد اهمال و بی توجهی، آزار و مرگ و ناپدید شدن در مدارس وجود داشته است. «در طول مدت مدیدی از تاریخ مدرسه سنت جوزف میشن این گزارشها در بهترین حالت بی اعتبار بودند. در بدترین حالت وضعیت تلخ تری در تلاش برای سرکوب پدیدار شدن حقیقت در جریان بود.»

در مورد بسیاری از این مدارس کسانی که در آنها تحصیل کرده اند می گویند که می دانسته اند چه اتفاقاتی رخ داده، اما هیچ‌کسی آن را باور نمی کرده است.

بسیاری از کانادایی ها از این روایت ها بی خبر بودند تا هنگامی که در ماه می ۲۰۲۱ در یکی از مدارس شبانه روزی بریتیش کلمبیا یافته هایی به دست آمد که مردم را حیرت زده و مجبور کرد که گذشته کشور را بپذیرند.

نتایج مقدماتی کاوش ها حاکی از شناسایی ۹۳ نقطه بالقوه دفن بقایای انسانی در محل مدرسه شبانه روزی بریتیش کلمبیا است

استخوان دنده یک کودک به اولین جستجو منجر شد

نتایج مقدماتی کاوش ها حاکی از شناسایی ۹۳ نقطه بالقوه دفن بقایای انسانی در محل مدرسه شبانه روزی بریتیش کلمبیا است

این گزارش در ارتباط با کشف سال گذشته منتشر می شود که در این تحقیقات آنچه که گمان می رود ۲۰۰ گور بی نشان در زمین های مدرسه شبانه روزی کملوپس در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی ویلیامزلیک باشد کشف شدند.

تحقیقات در این ناحیه که قبلا یک باغ بوده است از کشف استخوان دنده یک کودک آغاز شد.

کشف استخوان در این محل با خاطرات بازماندگان مطابقت داشت که تعریف می کنند [کارکنان مدارس] کودکان تقریبا شش ساله را در نیمه های شب بیدار و مجبور می کردند که در این باغ قبر بکنند.

این تحقیقات ادامه دارد. آخرین به روزرسانی در ماه جولای اعلام کرد بود که ناحیه ای به وسعت تقریبا ۶۵۰،۰۰۰ متر مربع هنوز نیازمند بررسی پیمایشی است.

یکی از کارشناسانی که در جستجوی این ناحیه با استفاده از رادار زمین نفوذ همکاری کرده گفت دانستن اینکه آیا موارد مشاهده شده توسط تحلیلگران واقعا یک محل دفن می‌باشد یا خیر پیش از نبش قبر دشوار و چالش برانگیز است چرا که هیچ تابوتی وجود ندارد و بنابراین ممکن است تایید تعداد کل گورهای بی نشان مدتی طول بکشد. 

یافته های به دست آمده در مکانی که قبلا بزرگترین مدرسه شبانه روزی کانادا بود سبب آغاز جستجوهای دیگری در مکان سایر مدارس شبانه روزی در سراسر کشور شد و در نتیجه به کشف های مشابهی در سایر نقاط در بریتیش کلمبیا و سایر استان ها منجر شد. 

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا