جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

بودجه بهار کبک شامل پرداخت تک موردی ۵۰۰ دلاری به شهروندان بزرگسال است

کبک در بودجه بهار خود برای هر شهروند بزرگسال یک پرداخت تک موردی ۵۰۰ دلاری درنظر گرفته است

بودجه بهار کبک شامل پرداخت تک موردی ۵۰۰ دلاری به شهروندان بزرگسال است

بودجه بهار کبک شامل یک پرداخت تک موردی ۵۰۰ دلاری به تمامی بزرگسالان با درآمد سالانه ۱۰۰،۰۰۰ دلار یا کمتر به منظور کمک به جبران تاثیر تورم می‌باشد و قرار است این مبالغ نقدی چند ماه پیش از انتخابات استانی توزیع شوند.

بودجه بهار کبک شامل پرداخت تک موردی 500 دلاری به شهروندان بزرگسال است
بودجه بهار کبک شامل پرداخت تک موردی ۵۰۰ دلاری به شهروندان بزرگسال است

اریک جیرارد (Eric Girard) وزیر دارایی کبک روز سه شنبه پس از تقدیم لایحه بودجه سال مالی ۲۳-۲۰۲۲ به خبرنگاران گفت این پول پس از پر کردن فرم اظهارنامه مالیاتی ۲۰۲۱ توسط هر یک از شهروندان کبکی به طور مستقیم به حساب بانکی آنها واریز خواهد شد.

بودجه بهار امسال چهارمین و آخرین لایحه بودجه اریک جیرارد پیش از مراجعه کبکی ها به صندوق های رای در ماه اکتبر است.

جیرارد اصرار دارد که این پرداخت ها برای جمع کردن رأی و کمک به دولت‌اش برای برنده شدن دومین دوره دولت نیست بلکه برای کمک به شهروندان کبکی است تا بتوانند تورم قابل توجه که دولت پیش بینی می کند در سال ۲۰۲۲ به ۴.۷ درصد برسد را تحمل کنند.

در حدود ۶.۴ میلیون شهروند کبکی این مبلغ را دریافت می کنند که کل هزینه آن برای دولت ۳.۲ میلیارد دلار خواهد بود.

جیرارد در مورد پرداخت ۵۰۰ دلاری گفت که «نرخ تورم استثنایی و بی سابقه است به همین دلیل مبلغ جبرانی نیز استثنایی است و اضافه کرد که دولت او پیش بینی می کند که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۳ نرخ تورم به ۲.۳ درصد کاهش پیدا کند.

جیرارد اضافه کرد که اثرات پاندمی کووید-۱۹، گلوگاه های زنجیره تامین و همینطور تهاجم روسیه به اوکراین به افزایش عمومی قیمتها منجر شده است که «بسیار بالاتر و طولانی تر از حدی است که در ابتدا پیش بینی می شد.»

جیرارد گفت «در حال حاضر افزایش یافتن قیمت بنزین و مواد غذایی» توجیه کننده تصمیم دولت برای واریز مبلغ به حساب شهروندان کبکی به جای حذف مالیات بر درآمد است. جیرارد اضافه کرد که حذف مالیات بر درآمد «در شرایطی که ما دارای کسری بودجه ساختاری هستیم» روش مناسبی نیست.  

اریک جیرارد گفت که انتظار می رود که استان کبک تا سال مالی ۲۸-۲۰۲۷ به وضعیت بودجه متوازن بازگردد.

وزیر دارایی کبک گفت که اقتصاد کبک بهبود «چشمگیری» از شرایط پاندمی داشته است. تولید ناخالص داخلی پس از ۵.۵ درصد کاهش در سال ۲۰۲۰ تا ۶.۳ درصد در سال ۲۰۲۱ رشد کرده است. جیرارد گفت برای سال ۲۰۲۲ تا ۲.۷ درصد رشد تولید ناخالص داخلی پیش بینی شده است. 

مخارج کل برنامه بودجه جدید ۲۲ میلیارد دلار برای یک بازه زمانی پنج ساله اختصاص داده که شامل ۸.۹ میلیارد دلار برای سیستم بهداشت و درمان، ۲.۸ میلیارد دلار برای برنامه های آموزشی و ۴.۲ میلیارد برای برنامه های کمک هزینه محرک رشد اقتصادی است.

اریک جیرارد در عین حال که تصویر خوشایندی از وضعیت مالی استان ترسیم کرد اما نسبت به عدم قطعیت اقتصادی پیرامون طغیان مجدد کووید-۱۹، اختلال بیشتر در زنجیره های تامین و تداوم تهاجم روسیه به اوکراین هشدار داد.

وزیر دارایی کبک گفت که بودجه استان شامل «اندوخته های احتیاطی مهم» به ارزش کل ۸.۵ میلیارد دلار در طول پنج سال آینده است که می‌تواند برای مخارج سیستم بهداشت یا اقتصاد هزینه شود.

بودجه بهار کبک شامل پرداخت تک موردی 500 دلاری به شهروندان بزرگسال است
بودجه بهار کبک شامل پرداخت تک موردی ۵۰۰ دلاری به شهروندان بزرگسال است

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا