جدیدترین اخبارجهان

روسیه در مورد ارسال جت های جنگنده به اوکراین به متحدان غربی هشدار داد

روسیه به کشورهای غربی هشدار داد تامین جت های جنگنده برای اوکراین می تواند به منزله دخالت در این درگیری نظامی تلقی شود

روسیه در مورد ارسال جت های جنگنده به اوکراین به متحدان غربی هشدار داد

کرملین ضمن هشدار به کشورهای غربی علیه تامین هواپیماهای جنگی برای اوکراین پیشنهاد ارسال جت جنگنده را یک «سناریو بالقوه خطرناک» توصیف کرد.

روسیه در مورد ارسال جت های جنگنده به اوکراین به متحدان غربی هشدار داد
روسیه در مورد ارسال جت های جنگنده به اوکراین به متحدان غربی هشدار داد

لهستان روز سه شنبه پیشنهاد کرد که ناوگان جت های جنگنده میگ-۲۹ (MiG-29) خود را از طریق یک پایگاه نظامی ایالات متحده در آلمان به اوکراین انتقال دهد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اظهاراتی که توسط خبرگزاری روسی اینترفکس (Interfax) گزارش شد، گفت «وزارت دفاع از قبل توجیهاتی در مورد امکان استفاده از برخی دیگر از پایگاه های هوایی برای اعزام جت های جنگنده ارائه کرده است.» «این طرح یک سناریو بسیار نامطلوب و بالقوه خطرناک است.»

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر خارجه‌‎روسیه نیز در موقعیت جداگانه ای گفت که کشورش «[ناتو] را تهدید نمی کند. اما در عین حال روسیه چاره ای ندارد جز اینکه به رویه خصومت آمیز ناتو نسبت به کشورمان واکنش نشان دهد.»

وزارت دفاع روسیه قبلا به سایر کشورها از جمله رومانی که عضو ناتو است در مورد میزبانی هواپیماهای نظامی کی‌یف هشدار داده و گفته بود که ممکن است این اقدام سرانجام کشورهای مذکور را وارد یک درگیری مسلحانه کند.

ایگور کناشنکوف (Konashenkov) سخنگوی وزارت دفاع‌روسیه گفته بود که برخی از هواپیماهای جنگی اوکراینی به رومانی و سایر کشورهای همسایه اوکراین [که به نام آنها اشاره نکرد] اعزام شده اند. کناشنکوف هشدار داد که اگر این هواپیماهای جنگی از قلمرو این کشورها به نیروهای مسلح روسیه حمله کنند، حمله آنها «می تواند به عنوان دخالت این کشورها در این درگیری نظامی تلقی شود.»

#اتحادیه_اروپا #دولت_بایدن #متحدان_غربی #ناتو #اولتیماتوم_روسیه #کشورهای_عضو_ناتو #حمله_وحشیانه_روسیه_به_اوکراین #ناکارامدی_جو_بایدن #ناکارامدی_اتحادیه_اروپا #دموکرات‌های_آمریکا #جو_بایدن    هشدار روسیه به ناتو آمریکا اتحادیه اروپا   هشدار روسیه به ناتو آمریکا اتحادیه اروپا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا