جدیدترین اخبارجهان

نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند، در حالی‌که غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار میگیرد

همزمان با تجدید قوا و تغییر جهت نیروهای زمینی روسیه مناطق گسترده ای از غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار گرفتند

نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند، در حالی که غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار می گیرد

نیروی نظامی روسیه اوایل روز جمعه اهداف گسترده ای در سراسر اوکراین را هدف حملات موشکی متعددی قرار دادند که خسارت های سنگینی به داخل و اطراف مرکز شهر دنیپرو (Dnipro) وارد کرد و علاوه بر این به فرودگاه های واقع در اقصی نقاط غرب کشور نیز حمله کردند که پیش از این از درگیری ها در امان مانده بودند.

فرودگاه لوتسک (Lutsk) در شمال غربی اوکراین در ۷۰ مایلی مرز لهستان متحمل خسارت قابل توجهی شد. نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار گرفت

نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار گرفت
نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین هدف حمله قرار گرفت

فرماندار منطقه ولین (Volyn) گفت که چهار موشک از یک بمب افکن روسی شلیک شد و دو نفر کشته شدند. علاوه بر این در پی اصابت موشکهایی به فرودگاه نظامی ایوانو-فرانکیفسک (Ivano-Frankivsk) در غرب اوکراین ستون هایی از دود از این منطقه بلند شد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت «تسلیحات دوربرد با دقت بالا به زیرساخت‌های نظامی اوکراین حمله کردند.»

فرودگاه های نظامی در لوتسک (Lutsk) و ایوانو فرانکوفسک (Ivano-Frankovsk) نیز از کار افتاده اند.

پس از اینکه اوکراینی ها روز پنجشنبه یک ستون تانک روسی در حال پیشروی در نزدیکی کی‌یف را با موفقیت رهگیری و هدف حمله قرار دادند، درگیری ها در شمال شرقی و شرق پایتخت شدت گرفت. درگیری های شدید در این جبهه هنوز جریان دارد.

مقامات کی‌یف اعلام کردند که حمله هوایی شبانه در منطقه بروواری (Brovary) در شرق کی‌یف تلفات جانی نداشته است.

مقامات اوکراین علاوه بر این از حمله موشکی شبانه به شهر باریشیوکا (Baryshivka) در ۴۵ مایلی شرق پایتخت خبر دادند. به گفته مقامات اوکراینی، ۶۰ آپارتمان به همراه چهار ساختمان آپارتمانی و ۱۰ خانه آسیب دیده اند.

طبق گفته فرماندهی عملیات شرق اوکراین، در یک حمله موشکی به حومه دنیپرو یک غیرنظامی کشته شد و ساختمان یک دبستان و همینطور ساختمان‌های مسکونی و یک کارخانه کفش نیز آسیب دیدند. نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار گرفت

نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار گرفت
نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین هدف حمله قرار گرفت

فرماندهی عملیات شرق اوکراین گفت «تمامی اجزای نیروهای دفاعی اوکراین، مقامات دولتی و دولت های محلی در حال تلاش و همکاری برای رفع پیامدهای یک حمله موشکی دیگر علیه زیرساخت های غیرنظامی اوکراین و ارائه کمک به قربانیان هستند.»

طبق تصاویر ماهواره ای مکسار (Maxar) که روز پنج شنبه تهیه شد ستون نظامی روسیه که نزدیک به دو هفته خارج از شهر کی‌یف مستقر بود، اکنون پراکنده شده است.

توماس بولاک (Thomas Bullock) تحلیلگر ارشد در جینز (Janes)، به سی ان ان گفت «تاکتیک اوکراین برای هدف قرار دادن خطوط تامین ملزومات و تدارکات به خصوص در طول ۵ تا ۱۰ روز اول جنگ به خوبی جواب داده است. این نتایج تا حدی به دلیل تاکتیک‌های اوکراینی‌ها و تا حدودی به دلیل نحوه اجرای عملیات توسط روسیه به دست آمده است.»

« طی دو روز اول جنگ، به نظر می‌رسید که نیروهای روسی هجوم سریع رو به جلو برای دستیابی سریع به اهداف را در اولویت قرار داده بودند. بدین معنا که پیشروی روس‌ها همانند یک خط مقدم منسجم که قلمروهای تصرف شده در حین پیشروی را حفظ می کنند، نبود.» «این شیوه پیشروی روس ها عملاً به نیروهای اوکراینی اجازه داد تا خود را به پشت واحدهای مکانیزه پیشرفته روسیه برسانند و به ستون‌های لجستیکی که در جاده‌های نا امن در عقب حرکت می‌کردند، حمله کنند.»

بولاک افزود «مشخص نیست اکنون که روسیه به دلیل شکست در دستیابی به یک پیروزی سریع در حال تغییر جهت نیروهای نظامی برای یک جنگ طولانی است، این تاکتیک اوکراینی ها تا چه اندازه همچنان می تواند موثر باشد.» نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار گرفت

نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین برای اولین بار هدف حمله قرار گرفت
نیروهای زمینی روسیه در حال تجدید قوا هستند/ غرب اوکراین هدف حمله قرار گرفت

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا