جدیدترین اخبارجهان

طبق اظهارات یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اوکراینی ها «در دفاع از خودشان بسیار خلاق» بوده اند

طبق ارزیابی یک مقام بلندپایه نظامی ایالات متحده اوکراینی ها در دفاع از خودشان بسیار خلاق  کارآمد بوده اند

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا: اوکراینی ها «در دفاع از خودشان بسیار خلاق» بوده اند

یکی از مقامات بلندپایه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا روز جمعه گفت نیروی هوایی اوکراین تقریبا ۵۶ جت جنگنده هنوز روی زمین دارد که این رقم برابر با ۸۰% از ظرفیت بال-ثابت نیروی هوایی اوکراین پیش از حمله روسیه است.

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا: اوکراینی ها «در دفاع از خودشان بسیار خلاق» بوده اند
مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا: اوکراینی ها در دفاع خلاق بودند

این مقام بلندپایه آمریکایی به خبرنگاران گفت که اوکراین چندان مجبور نشده که در جنگ علیه روسیه به جنگنده های بال-ثابت خود تکیه کند، زیرا از سایر ظرفیت‌های خود شامل پهپادها و موشک‌های زمین به هوا برای مبارزه علیه نیروی هوایی روسیه استفاده کرده است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا گفت اوکراینی‌ها روزانه ۵ تا ۱۰ سورتی پرواز انجام می دهند در حالی که روسیه روزانه تقریبا ۲۰۰ سورتی پرواز دارد.

این مقام وزارت دفاع آمریکا گفت «اوکراینی‌ها یک بار دیگر در نحوه دفاع از خودشان و چگونگی به کارگیری توان هوایی که در اختیار دارند بسیار خلاق بوده اند.» «در حقیقت آنها نشان ندادند که لازم است بیش از آنچه انجام داده‌اند به انجام برسانند. آنها در استفاده از ابزارهایی که دارند بسیار کارآمد و خلاق بودند و اقدامات آنها به خوبی در حال اثرگذاری روی قدرت هوایی روسیه است.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به طور جدی از کشورهای ناتو خواست که جت های جنگنده بیشتری برای اوکراین فراهم کنند. لهستان پیشنهاد کرد که ناوگان جت‌های جنگنده میگ-۲۹ (MiG-29) خود را با واگذاری به ایالات متحده از طریق پایگاه هوایی آلمان به اوکراین تحویل دهد، اما پنتاگون این طرح را اوایل این هفته رد کرد.

اوکراین علاوه بر جنگنده‌های بال-ثابتی که در اختیار دارد از پهپادها نیز استفاده موثری داشته است بخصوص این که پهپادها «ارزان» هستند و می توانند پایین تر از سطح پوشش رادار پرواز کنند.

مقام بلندپایه وزارت دفاع ایالات متحده گفت که «پهپادها یک پلتفرم بسیار چالاک هستند و اوکراینی ها به طور بسیار موثری آنها را بخصوص علیه واحدهای زمینی روسیه به کار می گیرند.»

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت همچنین اوکراینی ها از موشک های زمین به هوا «به طور بسیار موثر» علیه روس ها استفاده می‌کنند. او گفت «اوکراینی ها در مورد اینکه به سمت چه اهدافی شلیک کنند دقت و احتیاط به خرج می دهند، آنها تجهیزات خود را جابجا می کنند و بسیار چالاک هستند. و این [استراتژی] موثر واقع شده است.» «من صرفا در مورد پرتابگرهای قابل حمل صحبت نمی کنم، من در مورد استفاده از توان آتشبار زمین به هوای دوش-پرتاب صحبت می کنم.» مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا: اوکراینی ها «در دفاع از خودشان بسیار خلاق» بوده اند

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا: اوکراینی ها «در دفاع از خودشان بسیار خلاق» بوده اند
مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا: اوکراینی ها «در دفاع از خودشان بسیار خلاق» بوده اند

#وزارت_دفاع_آمریکا  #پنتاگون #نیروی_هوایی_اوکراین #نیروی_هوایی_روسیه #مقاومت_اوکراین #حمله_روسیه_به_اوکراین #حملات_وحشیانه_روسیه #دفاع_اوکراین

مقاومت اوکراین پنتاگون  مقاومت اوکراین  پنتاگون  مقاومت اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا