جدیدترین اخبارجهان

تلفات روسیه در اوکراین به نقطه عطف تلخ دیگری رسید

بر اساس آخرین آمار کی‌یف، روسیه از آغاز تهاجم تمام عیار خود به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، ماهانه بیش از ۵۰۰ خودروی زرهی را از دست داده است

تلفات روسیه در اوکراین به نقطه عطف تلخ دیگری رسید

وزارت دفاع اوکراین در شبکه ایکس، درباره تعداد تجهیزاتی که نیروهایش در ۲۴ ماه اول جنگ آغاز شده توسط ولادیمیر پوتین موفق به نابودی آنها شدند، پست کرد. در پست روز دوشنبه آمده که ۱۳۰۰۰ خودروی جنگی زرهی روسیه از آغاز تهاجم تمام عیار منهدم شده است.

تلفات روسیه در اوکراین به نقطه عطف تلخ دیگری رسید
تلفات روسیه در اوکراین به نقطه عطف تلخ دیگری رسید

 این به طور متوسط ​​بیش از ۵۰۰ خودروی زرهی در ماه است. جنگجویان اوکراینی سلاح های روسی را با سرعتی باورنکردنی نابود می کنند. وزارت دفاع افزود براوو! 

در این به روز رسانی روز دوشنبه همچنین آمده است که در طول جنگ، روسیه ۶۸۰۹ تانک، ۱۲۱۴۱ خودرو و مخزن سوخت و همچنین ۱۰۱۷ سامانه موشکی چندپرتابی و ۷۲۰ سامانه پدافند هوایی را از دست داده است.

آخرین اعداد وب‌سایت Oryx که تلفات تجهیزات را بر اساس ویدیو یا فیلم‌های ثابت فهرست می‌کند، می‌گوید که تا روز دوشنبه، نیروهای روسی ۱۲۶۱ خودروی زرهی جنگی را از دست داده‌اند که ۸۵۸ مورد از آنها منهدم شده، ۳۴ مورد آسیب دیده، ۱۰۱ خودرو رها شده و ۲۶۸ دستگاه اسیر شده‌اند.

Oryx می گوید که استاندارد اثبات مورد نیاز به این معنی است که میزان تجهیزات تخریب شده به طور قابل توجهی بیشتر از آن چیزی است که ثبت می کند. آخرین آمار این سازمان نشان می‌دهد که نیروهای روسی ۲۸۲۷ تانک را از دست داده‌اند.

اوکراین همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای روسی روز گذشته ۸۱۰ سرباز خود را از دست داده اند و مجموع تلفات سربازان اعم از کشته و مجروح به ۴۳۱۵۵۰ نفر رسیده است.

تلفات روسیه در اوکراین به نقطه عطف تلخ دیگری رسید
تلفات روسیه در اوکراین به نقطه عطف تلخ دیگری رسید

در تحلیلی که در ۱۴ مارس برای بنیاد جیمزتاون منتشر شد، پاول لوزین، تحلیلگر نظامی گفت که روسیه تسلیحات دوران شوروی را از انبار خارج کرده است تا با وجود محدود بودن این ذخایر، کاهش عرضه تسلیحات خود را جبران کند.

لوزین، محقق مدعو در دانشکده حقوق و دیپلماسی فلچر، گفت که پایگاه های ذخیره سازی بی پایان نیستند و روسیه نمی تواند این سلاح ها و مواد را دوباره پر کند.

لوزین افزود اگر اوکراین به شدت نبرد خود ادامه دهد و روسیه در سال جاری با تلفات تجهیزات زیادی مواجه شود، برای ارتش روسیه سخت‌تر خواهد بود که قدرت نظامی خود را برای عملیات تهاجمی در سال ۲۰۲۵ حفظ کند.

مارکوس کورهونن، دستیار ارشد شرکت امنیتی Strategic Intelligence، گفت علی رغم چالش‌های اقتصادی و خسارات نظامی، توانایی پوتین برای حفظ حمایت داخلی در میان تحریم‌ها بر انعطاف‌پذیری استراتژیک او تأکید می‌کند و نگرانی‌های کشورهای همسایه را در مورد تحریکات احتمالی تحت رهبری مستمر او افزایش می‌دهد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا