جدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

فیلمی با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا با نقش آفرینی یک هنرمند ایرانی اکران می شود

اکران فیلم «تو را می‌بینم» با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا

فیلمی با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا با نقش آفرینی یک هنرمند ایرانی اکران می شود

فیلم سینمایی «تو را می‌بینم» (See You Then) به کارگردانی ماری واکر، با هنرآفرینی پویا محسنی، با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا اکران می شود. فیلمی با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا با نقش آفرینی یک هنرمند ایرانی اکران می شود

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از صدای آمریکا ؛

پویا محسنی که خودش یک‌ زن تراجنسیتی است، نقش کریس احدی، یعنی نقش اول این فیلم را بازی می‌کند. فیلمی با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا با نقش آفرینی یک هنرمند ایرانی اکران می شود

فیلمی با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا با نقش آفرینی یک هنرمند ایرانی اکران می شود
فیلمی با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا با نقش آفرینی یک هنرمند ایرانی اکران

داستان فیلم ماجرای یک زن تراجنسیتی ایرانی-آمریکایی به نام کریس احدی است که در گذشته مرد بوده و با دختر جوانی به نام نائومی لیو‌ رابطه داشته است.

کریس که دچار مشکلات هویتی بوده پس از مشورت با متخصصان، هورمون درمانی و عمل جراحی، جنسیتش را تغییر داد و بعنوان یک زن زندگی تازه ای را آغاز میکند او سپس به ملاقات نائومی می‌رود تا به پرسش‌هایی که او درباره گذشته دارد، پاسخ دهد.

محسنی در این رابطه گفت، حدود دو سال پیش بود که ایمیلی از تهیه‌کنندگان این فیلم برای ایفای این نقش دریافت کردم که در آن به من گفته شده بود پس از دیدن یکی از فیلم‌هایی که من در جشنواره‌های سینمایی داشتم برای این نقش درنظر گرفته شده ام.

وی با اشاره به تجربیات متفاوت خود بعنوان یک زن تراجنسیتی گفت، من بعنوان یک زن تراجنسیتی، علاقه زیادی به داستان داشتم، البته زندگی گذشته من با کریس احدی فرق داشت مثلا من هیچ رابطه عشقی در گذشته نداشتم و حضورم در جامعه مثل یک فرد مذکر نبوده است ولی با سایر مسائل از جمله بحران هویت، افسردگی، اعتیاد به الکل یا تمایل به خودکشی آشنا هستم و این افراد را خیلی خوب درک می کنم.

محسنی با بیان اینکه به عنوان نخستین هنرمند تراجنسیتی ایرانی-آمریکایی در نقش اصلی یک‌ فیلم‌ سینمایی بازی کرده احساس افتخار می‌کند اظهار داشت، البته تماشای این فیلم با توجه به تجربیات شخصی ناخوشایندی که در گذشته داشتم، برای من خیلی سخت بود ولی داستان بسیار قوی است و تهیه‌کنندگان با دقت و وسواس خاصی و به زیبایی زندگی چنین شخصیتی را به تصویر کشیدند.

علاوه بر پویا محسنی، لین چن، دنی جیکوبز، نیکان رابینز، دو زن آمریکایی آسیایی تبار که هردو تراجنسیتی از دیگر هنرمندان نقش آفرین در این فیلم هستند که قبل از انتخاب محسنی قرار بوده نقش او را بازی کنند.

اکران «تو را می‌بینم» در جشنواره فیلم «ساوت بای ساوت‌وست» موسوم به «اس‌ایکس‌اس‌دبلیو» در آستین تگزاس که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا بصورت مجازی ترتیب یافت با واکنش‌های مناسبی از سوی منتقدین همراه شد و بیننده‌های اینترنتی زیادی داشت.

این فیلم در جشنواره‌های دیگری مانند آتلانتا یا میامی نیز اکران می‌شود و در آینده نزدیک از طریق شبکه‌های اینترنتی در دسترس علاقمندان خواهد بود.

فیلمی با موضوع تراجنسیتی ها در آمریکا با نقش آفرینی یک هنرمند ایرانی اکران می شود

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا