انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

شعب منتخب رکسال و کاستکو در انتاریو برای تزریق واکسن کرونای شرکت آسترازنکا رزرو میکنند

فاز دوم واکسیناسیون از اپریل تا جولای اجرا میشود

شعب منتخب رکسال و کاستکو در انتاریو برای تزریق واکسن کرونای شرکت آسترازنکا رزرو میکنند

کاستکو و رکسال در میان داروخانه هایی خواهند بود که در تزریق واکسن آکسفورد_آسترازنکا در انتاریو شرکت می کنند.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛  به نقل از سی تی وی 

بعنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی جدید ، ۳۲۵ داروخانه در تورنتو ، ویندزور-اسکس ، کینگستون ،  فرانت‌ناک ، لنکس و ادینگتون قرار است واکسیناسیون کووید-۱۹ را برای افراد ۶۰ تا ۶۴ ساله انجام دهند.

داگ فورد ، نخست وزیر انتاریو چهارشنبه بعد از ظهر در جمع خبرنگاران گفت، برخی از آن داروخانه ها از امروز صبح واکسن زدن را شروع کرده اند.

این فروشگاه ها از سه شنبه شب برای افراد ۶۰ الی ۶۴ ساله در مناطق منتخب تورنتو، کینگستون و ویندزور، رزرو آنلاین انجام دادند.

رکسال در وبسایت خود ۲۵ شعبه شرکت کننده در تورنتو را لیست کرده که این محل ها شامل داروخانه هایی در کالج پارک (College Park)، یونیورسیتی اونیو (University Avenue) ، کوئین استریت (Queen Street)، فرست کنیدین پِلِیس (First Canadian Place) و فایننشیال دیستِرَکت (Financial District) می باشند.

این فروشگاه های زنجیره ای اعلام کردند که مناطق بیریچموند و شپرد در اسکاربرو و همچنین داروخانه رکسال در کلوِردِل مال (Cloverdale Mall) در اتوبیکو نیز جزء لیست این پروژه آزمایشی خواهند بود.

تعدادی از شعب کاستکو در انتاریو نیز در واکسیناسیون آسترازنکا شرکت خواهند کرد که شامل داروخانه های ویندزور، کینگستون، اتوبیکو، نورث یورک و منطقه تورنکلیف پارک (Thorncliffe Park) تورنتو می شود.

وزیر بهداشت کریستین الیوت در روز سه شنبه گفت که این استان قصد دارد امروز فهرستی از بیش از ۳۰۰ داروخانه که در واکسیناسیون آسترازنکا شرکت دارند را اعلام کند.

وی افزود که افراد واجد شرایط دریافت واکسن می توانند تا پایان هفته ، زمان واکسیناسیون خود را در این داروخانه ها رزرو کنند.

او گفت زمان مناسب برای تزریق ۱۹۴.۰۰۰ دوز واکسن آسترازنکا که انتاریو در حال حاضر دریافت کرده است محدود بوده و این استان تزریق این واکسن ها را ” با بیشترین سرعت و بالاترین بهره وری” انجام میدهد.

این دوز واکسن ها تنها به افراد ۶۰ الی ۶۴ ساله انتاریو ارائه میشود و تاریخ انقضای آنها دوم اپریل است.

طبق توصیه کمیته مشورتی ملی برای واکسیناسیون، واکسن آسترازنکا برای افراد ۶۵ سال و بالاتر توصیه نمی شود.

این کمیته میگوید که این تصمیم به دلیل ” اطلاعات محدود راجع به میزان اثربخشی این واکسن در این گروه سنی” است.

شهردار جان توری در روز چهارشنبه در مصاحبه ای ، مشارکت داروخانه ها را بعنوان ” یک گام بزرگ به جلو” خواند.

وی در این باره گفت، ” من فکر می کنم که مردم باید درک کنند که با افزایش عرضه، مکان های ارائه واکسن و انجام واکسیناسیون نیز افزایش یافته است.”

 بیمارستان های تورنتو در حال حاضر در حال واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال هستند اما مقامات شهری اعلام کردند که در تاریخ ۱۷ مارس سه محل واکسیناسیون گسترده را برای واکسیناسیون مسن ترین افراد جامعه بازگشایی خواهند کرد.

جان توری گفت، ” ما در بازگشایی آن مکان ها محدودیت داشتیم چون عرضه ای نداشتیم، که من فکر می کنم احتمالا در آخر هفته داشته باشیم. به همین ترتیب داروخانه ها بدلیل رسیدن ۱۹۴.۰۰۰ دوز واکسن آسترازنکا در حال باز شدن هستند. تمام این موارد بخشی از برنامه ای بود که در حدود دو الی سه هفته پیش اعلام کردیم.”

تا امروز ۹۴۳.۵۳۳ دوز واکسن کووید-۱۹ در استان تزریق شده ، اما دولت انتاریو میگوید امیدوار است در فاز دوم واکسیناسیون، نه میلیون فرد دیگر را نیز واکسینه کند.

طبق برنامه ها فاز دوم واکسیناسیون قرار است از اپریل تا جولای اجرا شود. شعب منتخب رکسال و کاستکو در انتاریو برای تزریق واکسن کرونای شرکت آسترازنکا رزرو میکنند

شعب منتخب رکسال و کاستکو در انتاریو برای تزریق واکسن کرونای شرکت آسترازنکا رزرو میکنند
شعب منتخب رکسال و کاستکو در انتاریو برای تزریق واکسن کرونای شرکت آسترازنکا رزرو میکنند 

انتظار میرود که نخست وزیر انتاریو ، داگ فورد جزئیات بیشتری درباره داروخانه های مشارکت کننده در این برنامه در کنفرانس خبری ۱ ظهر امروز ارائه دهد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا