جدیدترین اخبارجهان

حملات اسرائیل به سایت های مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه

چندین نفر در حملات اسرائیل به سایت های مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه کشته شدند

حملات اسرائیل به سایت های مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه

دو روز پس از گسترش درگیری های منطقه‌ای با کشته شدن سه سرباز آمریکایی در حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی در اردن، اسرائیل یک سایت مرتبط با جمهوری اسلامی را در جنوب دمشق، پایتخت سوریه، هدف قرار داد و چندین نفر را کشت.

حملات اسرائیل به سایت های مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه
حملات اسرائیل به سایت های مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه

حملات اسرائیل که تعداد نامشخصی زخمی برجای گذاشت، به عنوان پاسخ مستقیم به حمله پایگاه برج ۲۲ در مرز اردن با عراق و سوریه تلقی نشد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت که ایالات متحده همه اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای خود انجام خواهد داد، اگرچه سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت واشنگتن به دنبال رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی نیست.

جان کربی گفت ما به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی نیستیم. ما به دنبال گسترش درگیری در منطقه نیستیم.

رسانه های رسمی جمهوری اسلامی و سوریه اعلام کردند که حملات روز دوشنبه از بلندی های جولان انجام شده و به اسرائیل نسبت داده شده است. به گزارش داما پست، این حملات به منطقه عقربه در حاشیه حومه سیده زینب در جنوب دمشق اصابت کرد. هیچ اظهارنظر فوری از سوی اسرائیل وجود ندارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا که یکی از ناظران جنگ سوریه از مخالفان است، گفت که این حملات به مزرعه ای که اعضای گروه شبه نظامی حزب الله لبنان تحت حمایت جمهوری اسلامی و دیگر گروه های مورد حمایت جمهوری اسلامی در آن حضور داشتند، اصابت کرد. بر اساس این گزارش، هفت نفر از جمله چهار سوری کشته شدند که یکی از آنها محافظ یکی از اعضای شبه نظامی سپاه پاسداران بود. ملیت بقیه را ارائه نداد.

اسرائیل اغلب حملاتی را علیه پایگاه های سپاه پاسداران در داخل سوریه انجام می دهد، اما شدت حملات از زمان حمله ۷ اکتبر توسط حماس افزایش یافته است. حسین اکبری، فرستاده جمهوری اسلامی به دمشق گفت که هیچ یک از تلفات این حمله ایرانی نبوده است.

حملات اسرائیل به سایت های مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه
حملات اسرائیل به سایت های مرتبط با جمهوری اسلامی در سوریه

اوایل روز دوشنبه، وزارت امور خارجه و منابع اطلاعاتی جمهوری اسلامی تکذیب استانداردی مبنی بر دخالت در حمله پهپادی به پرسنل خدمات آمریکایی منتشر کردند که مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در تهران، اتهامات مربوط به دخالت تهران را بی اساس و فرض‌پردازی خواند.

کنعانی در بیانیه‌ای با بیان اینکه تهران در تصمیم‌گیری‌های گروه‌های مقاومت دخالتی ندارد، گفت جمهوری اسلامی به گسترش درگیری‌ها در منطقه نگاه مثبتی ندارد.

تحلیلگران سیاست خارجی جمهوری اسلامی همچنان متحیر هستند که بایدن با اعمال فشار بر اسرائیل به تحولات واکنش نشان نمی دهد تا به دنبال آنچه تهران به عنوان مصالحه می داند، باشد.

مهدی محمدی، مشاور امنیتی مجلس جمهوری اسلامی، گفت اگر بایدن نفهمد هزینه‌ای که در منطقه می‌پردازد، نتیجه مستقیم رفتار اسرائیل در غزه است و به جای فشار بر بنیامین نتانیاهو، تصمیم به اعمال فشار می‌گیرد. فشار بر مقاومت، در آستانه انتخابات، او به اصطلاح در قیچی خواهد بود هم از جانب مقاومت و هم از طرف حامیان ترامپ در تل آویو. آیا عقل سلیم در واشنگتن وجود دارد؟

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا