انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

امیر حیدریان، دندانپزشکی ایرانی در پرونده شکایت تجاوز جنسی در دادگاه تورنتو رفع اتهام شد

دادگاه تورنتو اتهامات جنسی علیه دندانپزشک ایرانی را پس گرفت

دکتر امیر حیدریان، دندانپزشک ایرانی در پرونده شکایت تجاوز جنسی در دادگاه تورنتو تبرئه شد

پس از اینکه دادستان ها گفتند که «چشم انداز معقولی برای محکومیت وجود ندارد» و اینکه در مورد اعتبار شاکی اصلی شک دارند، اتهامات تجاوز جنسی و سوءاستفاده جنسی (از فرد زیر سن قانونی) علیه دکتر امیر حیدریان دندانپزشک تورنتو رفع شد.

امیر حیدریان، دندانپزشک مرکز دندانپزشکی مونت پلزنت (Mount Pleasant)، در ۲۶ جون ۲۰۲۰ به پنج مورد حمله فیزیکی یک مورد تهدید به مرگ، چهار مورد تجاوز جنسی، و چهار مورد سوءاستفاده جنسی (اتهامی که در مواردی اعمال می شود که قربانی زیر ۱۶ سال باشد) متهم شد. حیدریان بعداً در جولای ۲۰۲۰ نیز به یک مورد دیگر تجاوز جنسی متهم شد.

دکتر امیر حیدریان، دندانپزشکی ایرانی در پرونده شکایت تجاوز جنسی در دادگاه تورنتو رفع اتهام شد
دکتر امیر حیدریان، دندانپزشکی ایرانی در پرونده شکایت تجاوز جنسی رفع اتهام شد

همه اتهامات رفع شده است

جوزف نوبرگر (Joseph Neuberger) وکیل حیدریان به سی‌بی‌سی نیوز (CBC News) گفت «این اتهامات از نظر عاطفی و حیثیتی به موکل من آسیب قابل توجهی وارد کرده است.

«دکتر حیدریان می تواند این مسائل را پشت سر بگذارد و کمی به زندگی عادی خود بازگردد و آبروی خود را بازگرداند.»

پرونده کیفری علیه امیر حیدریان پس از اینکه دستیار دادستان به دادگاه قضایی انتاریو گفت که «نگرانی های جدی در مورد اعتبار … شاکی اصلی» دارد، در ۹ جون ۲۰۲۲ مختومه شد.

نهاد نظارت بر دندانپزشکی به حیدریان اجازه داد که تحت محدودیت هایی که مستلزم آن بود که همیشه تحت نظارت باشد و کودکان را درمان نکند به کار خود ادامه دهد تا که زمانی کمیته انضباطی کالج داندانپزشکی اتهامات علیه او را بررسی کند که این اتهامات در وب سایت خودکمیته انضباطی به عنوان «شرم آور، ناپسند، غیرحرفه ای یا غیراخلاقی» و «آزار جنسی بیمار» درج شده بود.

حیدریان همچنان با رسیدگی انضباطی روبرو است

پایان دادرسی کیفری به تحقیقات نهاد نظارتی خاتمه نمی‌دهد و محدودیت‌های مربوط به عملکرد این دندانپزشک تا زمانی که موضوع انضباطی حل و فصل نشود یا رد شود، پابرجاست.

به عنوان بخشی از محدودیت‌ها، جیدریان فقط می‌تواند با حضور یک ناظر مستقل که در زمینه پیشگیری از سوء استفاده جنسی از بیماران آموزش دیده باشد و با بزرگسالان تعامل داشته باشد، به کار خود ادامه دهد.

کالج از حیدریان خواسته است که هزینه شخص ناظر را بپردازد.

در سال ۲۰۲۰ پس از اینکه اتهامات مربوط به حمله فیزیکی علیه او مطرح شد، کالج دندانپزشکی همچنین به او دستور داد تا در یک دوره مدیریت خشم شرکت کند.

در بیانیه ای، کالج سلطنتی جراحان دندانپزشکی انتاریو گفت که «شرایط درنظر گرفته شده برای مطب او سختگیرانه است و از مردم محافظت می کند.»

انتظار می رود جلسات بعدی در جولای و سپتامبر برگزار شود.

دکتر امیر حیدریان، دندانپزشکی ایرانی در پرونده شکایت تجاوز جنسی در دادگاه تورنتو رفع اتهام شد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا