جدیدترین اخبارجهان

ایلان ماسک می‌گوید که صاحب خانه نیست، «در خانه دوستانش می ماند»

ایلان ماسک گفت که صاحب هیچ خانه ای نیست و در اتاق خواب اضافی یا روی کاناپه خانه دوستانش می خوابد

ایلان ماسک ثروتمندترین مرد جهان می‌گوید که صاحب خانه نیست، «در خانه دوستانش می ماند»

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اخیراً فاش کرد که هیچ خانه ای ندارد. ماسک گفت در واقع شب ها را در خانه دوستانش می ماند. ثروتمندترین مرد جهان طی یک مصاحبه ویدیویی با کریس اندرسون رئیس سازمان دهندگان کنفرانس تد (TED) گفت که هر بار روی کاناپه خانه یکی از دوستانش می خوابد.»

ایلان ماسک می‌گوید که صاحب خانه نیست، «در خانه دوستانش می ماند»
ایلان ماسک می‌گوید که صاحب خانه نیست، «در خانه دوستانش می ماند»

ایلان ماسک که صاحب چند صد میلیارد دلار ثروت است در این مصاحبه گفت «من در حال حاضر حتی خانه ای ندارم، به معنای واقعی کلمه در خانه دوستانم می مانم.»

مدیر عامل تسلا افزود «اگر به منطقه بِی (Bay Area) سفر کنم، جایی که اکثر مهندسان تسلا در آنجا هستند، اساساً بین اتاق‌خواب های‌ اضافی خانه دوستانم در گردش هستم.»

اظهارات ماسک در پاسخ به سوال اندرسون بود که گفت در حال حاضر بسیاری از افراد در جهان به دلیل نابرابری گسترده ثروت جهانی از وجود میلیاردرها ناراضی هستند.

در حالی که ماسک اعتراف کرد که دارایی شخصی او « سرسام آور» است، اضافه کرد که مصارف شخصی او چندان زیاد نیست.

«مطمئناً، اگر من سالانه میلیاردها دلار را برای مصارف شخصی خرج کنم، بسیار مشکل ساز خواهد بود، اما اینطور نیست. اینطور نیست که مخارج شخصی من زیاد باشد. البته استفاده از هواپیما یک استثنا است، اما اگر از هواپیما استفاده نکنم ساعات کمتری برای اختصاص به کار کردن دارم.»

ایلان ماسک همچنین گفت که نه قایق تفریحی دارد و نه به تعطیلات گران قیمت می رود.

ماسک اوایل سال جاری وعده داده بود که تمام خانه‌ها و املاک خود را بفروشد و متعهد شده بود که تقریباً تمام دارایی‌هایش را نیز بفروشد.

از آن زمان، ماسک دارایی های قابل توجهی را از مجموعه املاک و مستغلات خود از جمله خانه سابق جین وایلدر (Gene Wilder) بازیگر ویلی ونکا و کارخانه شکلات سازی را فروخت.

غیر از زندگی در «اتاق خواب های اضافی [خانه دوستان]، یکی از مکان هایی که ایلان ماسک مرتباً در آنجا اقامت دارد، یک ملک کنار ساحل در تگزاس است. وال استریت ژورنال گزارش داد که این ملک قبل از اینکه فروخته شود، گران‌ترین ملک فهرست شده در شهر آستین، مرکز ایالت تگزاس بود و اکنون متعلق به کن هاوری (Ken Howery) یکی از میلیاردرهایی است که ایلان ماسک را از زمان شراکت در پِی‌پَل می‌شناخته است.

مشخص نیست که آیا ماسک برای استفاده از این ملک به هاوری پول می دهد یا خیر. وال استریت ژورنال علاوه بر این گزارش داد که ماسک و نمایندگانش با چندین کارشناس املاک و مستغلات تگزاس برای تهیه خانه تماس گرفته اند.

این میلیاردر که به دلایل متعددی دائما در صدر اخبار قرار دارد، اخیراً به دلیل تلاش برای خرید پلتفرم رسانه اجتماعی توییتر به قیمت ۴۳ میلیارد دلار مورد توجه قرار گرفته است.

خانه مدیرعامل تسلا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا