جدیدترین اخبارجهان

دادگاه عالی آمریکا پرونده های حقوقی علیه دونالد ترامپ را رد کرد

دادگاه عالی آمریکا پرونده های حقوقی علیه دونالد ترامپ را رد کرد

دادگاه عالی آمریکا پرونده های حقوقی علیه دونالد ترامپ را رد کرد

دادگاه عالی روز دوشنبه از رسیدگی به پرونده ای مبنی بر اینکه آیا دونالد ترامپ مقررات قانون اساسی را نقض کرده است رد کرد و طرح دادخواست علیه رئیس جمهور پیشین به اتهام نقض بندهای مربوط به مبارزه با فساد در قانون اساسی این کشور را مختومه اعلام کرد.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی.ان.ان ؛

دادگاه عالی آمریکا به دادگاه های بدوی دستور داد رأی قبلی دادگاه که علیه آقای ترامپ بود را باطل کنند زیرا وی دیگر در رأس کار نیست.

این یک سوال جدید حل نشده باقی مانده که در این پرونده مطرح شده است چراکه آقای ترامپ ، برخلاف سایر روسای جمهور ، هنگام تصدی ریاست جمهوری کورکورانه اعتماد نکرد ، اما در عوض همچنان به مشاغل خود ادامه داد و اجازه داد که این مشاغل از دولت های خارجی و داخلی پول بگیرند.

در پی دستور دادگاه عالی آمریکا، آقای ترامپ همچنان مالکیت خود بر امپراطوری کارهایش و از جمله آن مالکیت هتلی در نزدیکی کاخ سفید که طی دوره ریاست جمهوری‌اش به دست آورده است را حفظ میکند.

قضات دادگاه عالی احکام صادره از دادگاه‌های درجه پایین این کشور در رسیدگی به دادخواست مطرح شده علیه آقای ترامپ در ایالت‌های کلمبیا و مریلند و برخی دیگر از شاکیان از جمله یک گروه نظارتی، را نادیده گرفت.

دادگاه عالی آمریکا همچنین نظر استیناف آقای ترامپ درباره این احکام را نپذیرفت و به دادگاه‌های درجه پایین دستور داد بدلیل پایان اختلافات در پی خروج دونالد ترامپ از قدرت ، از پذیرش و رسیدگی به این دادخواست خودداری کنند.

شاکیان در این دعاوی رئیس جمهور سابق را متهم کرده بودند که او در زمینه شروط قانونی مربوط به پاداش‌ها که رؤسا را از پذیرش هدایا و پرداخت‌ها از دولت‌های خارجی و حکومت‌های ایالتی بدون موافقت کنگره منع میکند، مرتکب نقض‌های گسترده‌ای شده است.

 

دادگاه عالی آمریکا پرونده های حقوقی علیه دونالد ترامپ را رد کرد
دادگاه آمریکا پرونده های حقوقی علیه دونالد ترامپ را رد کرد

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا