ایرانجدیدترین اخبار

بر اساس یک نظرسنجی نیمی از جوانان ایرانی درصدد مهاجرت و ترک وطن هستند

بنابر نتایج یک نظرسنجی ۴۹ درصد جوانان ایرانی درصدد مهاجرت هستند

جوانان ایرانی درصدد مهاجرت و ترک وطن هستند : نظرسنجی 

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۴۹ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله ایرانی درصدد مهاجرت و ترک وطن هستند.

جوانان ایرانی درصدد مهاجرت و ترک وطن هستند : نظرسنجی 
جوانان ایرانی درصدد مهاجرت و ترک وطن هستند : نظرسنجی

این نظرسنجی که توسط موسسه «استاسیس» در آمریکا صورت گرفته همچنین نشان می‌دهد در مجموع یک‌سوم ایرانی‌ها می خواهند از کشورشان مهاجرت کنند.

نتایج این نظرسنجی تلفنی همچنین نشان می دهد، در میان اقشار تحصیل کرده ایرانی، ۴۳ درصد و در بین اقشار بدون تحصیلات عالی ایرانی ۳۱ درصد تمایل به مهاجرت به خارج از کشور را دارند.

کدام کشور مقصد اول ایرانی های مهاجر است؟

در میان مقاصدی که ایرانیان برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند بر اساس این نظرسنجی آلمان رتبه نخست را داشته بطوریکه ۱۶ درصد از پاسخ دهندگان این کشور را برای مهاجرت انتخاب کرده اند. پس از آلمان کانادا با ۱۵ درصد و ایالات متحده با ۱۴ درصد، مقاصد دوم و سوم مهاجران ایرانی بوده‌اند.

انگیزه اصلی مهاجران ایرانی چیست؟

اما چرا ایرانیان علاقمند به مهاجرت هستند؟ بنابر نتایج این نظرسنجی مشکلات اقتصادی با ۵۷ درصد اصلی ترین عامل ترک وطن از سوی ایرانیان عنوان شده است.

همچنین داشتن زندگی بهتر با ۲۵ درصد در رتبه بعدی انگیزه مهاجرت شرکت کنندگان در این نظرسنجی بوده است.

به اعتقاد حدود ۷۷ درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی جوانان ایرانی چشم‌انداز روشنی پیش‌ روی خود نمی‌بینند و ۵۵ درصد نیز اذعان داشته ‌اند که امیدی به حل مسائل و مشکلات جوان‌ها ندارند.

نتایج آخرین نظرسنجی «رصدخانه مهاجرت ایران» هم حاکی از آن‌ است که ۵۰ درصد کارکنان استارتاپ‌ها، ۴۴ درصد دانشجویان و ۴۰ درصد پزشکان و پرستاران درصدد ترک وطن هستند.

گفتنی است بر اساس آمارهای بین‌المللی، ایران از بین ۲۳۲ کشور با ۱.۸ میلیون مهاجر، رتبه ۵۴ را از نظر جمعیت ساکن خارج از کشور دارد.

در سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۹، ۳۷ درصد المپیادی‌ها، ۲۵ درصد اعضای بنیاد ملی نخبگان و ۱۵ درصد رتبه‌های زیر هزار کنکور به خارج از کشور مهاجرت کردند.

زندگی و آینده بهتر    زندگی و آینده بهتر  زندگی و آینده بهتر

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا