آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

 رتبه بندی استان های کانادا از لحاظ بالاترین سطح رضایت از زندگی  در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مشخص شد

طبق نظرسنجی سازمان آمار کانادا، این استان ها در اوایل سال ۲۰۲۲ بالاترین سطح رضایت از زندگی را داشتند

 رتبه‌بندی استان های کانادا از لحاظ بالاترین سطح رضایت از زندگی  در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مشخص شد

بر اساس داده‌های نظرسنجی اوایل سال جاری که توسط سازمان آمار کانادا انجام شد استان نیوفاندلند و لابرادور از لحاظ داشتن بالاترین سطح رضایت از زندگی در صدر استان‌های کانادا قرار گرفت.

بر اساس نظرسنجی اجتماعی کانادا [که هر سه ماه یک بار از افراد ۱۵ ساله و بالاتر در مورد سلامت، رفاه، اثرات کووید-۱۹، فعالیت ها، نحوه استفاده از اوقات و آمادگی اضطراری انجام می شود] این ارقام نشان می دهد که ۶۱.۷ درصد از مردم در نیوفاندلند و لابرادور از سطح رضایت از زندگی بالا برخوردارند که بالاتر از میانگین رضایت از زندگی در کانادا، یعنی ۵۱.۷ درصد است.

در رتبه های بعدی جزیره پرنس ادوارد (۵۹.۷ درصد)، کبک (۵۸.۷ درصد)، نیوبرانزویک (۵۶.۸)، منیتوبا (۵۶.۱)، آلبرتا (۵۲.۲) و سسکچوان (۵۱.۲) قرار دارند.

استان هایی که بخش کمتری از ساکنان آن از سطح بالای رضایت از زندگی خبر داده اند شامل نوااسکوشیا (۴۹.۹)، انتاریو (۴۸.۴) و بریتیش کلمبیا (۴۶.۵) است.

رضایت از زندگی در مقیاسی از صفر تا ۱۰ اندازه‌گیری می شود که صفر «بسیار ناراضی» و ۱۰ «بسیار راضی» است.

سپس رتبه بندی‌ها به سه دسته تقسیم می شوند: دسته اول شامل امتیاز بین صفر تا پنج، دسته دوم امتیاز بین شش تا هفت و دسته سوم شامل امتیاز بین هشت تا ۱۰ است.

آخرین آمار تهیه شده بازتابی از نگرش کانادایی ها در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است و به طور کلی، افراد بیشتری نسبت به سال قبل از سطح بالای رضایت از زندگی خبر داده اند.

به عنوان مثال در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، ۴۲ درصد از کانادایی ها سطح رضایت بالایی از زندگی را گزارش کردند.

اما از مارس ۲۰۲۲ اگرچه استان‌ها و قلمروها اکثر محدودیت‌های پاندمی خود را کنار گذاشته اند، با این حال نرخ تورم در کانادا همچنان رو به افزایش است در حالی که در همین آخر هفته گذشته قیمت بنزین به بالاترین حد خود رسید.

بانک مرکزی کانادا نیز نرخ بهره اصلی خود را در اواسط اپریل به یک درصد و مجدداً در ماه جون با ۵۰ واحد پایه افزایش به ۱.۵ درصد افزایش داد.

نظرسنجی دیگری که اخیراً توسط سازمان آمار کانادا (StatCan) انجام شده است نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها در حال تنظیم عادت‌های خرج کردن خود هستند و نگران‌اند که آیا می‌توانند مسکن تهیه کنند یا اجاره را بپردازند.

داده های نظرسنجی همچنین رضایت از زندگی را بر اساس جنسیت تفکیک کرده است.

 رتبه‌بندی استان های کانادا از لحاظ بالاترین سطح رضایت از زندگی  در سه ماهه اول سال 2022 مشخص شد
رتبه‌بندی استان های کانادا از لحاظ بالاترین سطح رضایت از زندگی  در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲

در سه ماه اول سال ۲۰۲۲، سطح رضایت بالا از زندگی در میان مردان ۵۲.۶ درصد بود، در حالی که این رقم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برابر با ۴۴.۵ درصد بود.

در همین حال، ۵۰.۸ درصد از زنان در کانادا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ از سطح بالای رضایت از زندگی خبر دادند، در حالی که این رقم در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ برابر با ۳۹.۵ درصد  بود.

 رتبه‌بندی استان های کانادا از لحاظ بالاترین سطح رضایت از زندگی  در سه ماهه اول سال 2022 مشخص شد
رتبه‌بندی استانهای کانادا از لحاظ بالاترین سطح‌رضایت از زندگی  در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مشخص شد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا