جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

این یک موج نیست ، یک آتش سوزی جنگلی است : پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع مختلف کرونا در کانادا

پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع کرونا در کانادا: هرچه مکان های مختلف بیشتر باز و بسته شوند موج های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت

پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع کرونا در کانادا : این یک موج نیست ، یک آتش سوزی جنگلی است

متخصصان بیماری های عفونی و مدلسازان کرونا در مورد نزدیک شدن به موج سوم هشدار دادند. انتظار میرود این موج ناشی از انواع بسیار مسری تر ویروس باشد. 

اما در حالی که ما در انتظار موج دوم هستیم برخی می پرسند که آیا ما کاملا از موج دوم عبور کرده ایم؟ مخصوصا در مناطق پرجمعیت که انتقال ویروس در آن ثابت مانده است.

 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

متخصصان میگویند تعریف موج و زمان عبور از آن چندان روشن نیست.

برخی می گویند با توجه به روند نزولی تعداد مبتلایان در کل کشور ، ما در حال حاضر در انتهای موج دوم هستیم، در حالی که برخی دیگر معتقدند روند کاهش و جریان ها برای تعیین زمان پایان یک موج و شروع موج دیگر به اندازه کافی یکنواخت نبوده است.

کارولین کولین (Caroline Colijn) یک مدلساز کووید و ریاضیدان دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University) میگوید واژه موج تا حدودی گمراه کننده بوده است.

به گفته او موج های ویروسی زمانی که ایمنی در جمعیت میزبان افزایش پیدا کند کاهش می یابند و ما هنوز در کووید-۱۹ به آن نقطه نرسیده ایم.

در عوض اوج و فرود ویروس SARS-CoV-2 با اقدامات ما {به عنوان مثال اقدامات بازدارنده که توانایی گسترش ویروس را محدود می کنند} مشخص شده است.

او در این مورد گفت :

” این یک موج نیست ، یک آتش سوزی جنگلی است. ما شلنگ ها را میبندیم و شعله ها دوباره با یک رشد نمایی روشن می شوند. بعد از آن شلنگ ها را دوباره باز می کنیم و موارد ابتلا کاهش می یابد.”

طبق مدلسازی های او تعداد کیس ها در ۶ استان بزرگ کانادا با نزدیک شدن به اواخر فوریه افزایش شدیدی می یابد.

پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع کرونا در کانادا : این یک آتش سوزی جنگلی است
پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع کرونا در کانادا : آتش سوزی جنگلی

او می گوید چالش”زبان موج” این است که وقتی موج فروکش می کند مردم فکر میکنند که خطر برطرف شده است، اما تا زمانی که به سطح ایمنی جمعی نرسیم خطر رفع نمی شود.

کارولین می گوید :” کاهش مبتلایان نشانه انتهای طبیعی موج نیست، بلکه این کاهش بدلیل اعمال محدودیت ها ایجاد شده که اینها همان شلنگ های آتش نشانی است که در مقابل آتش قرار داده ایم. پس از آن این شلنگ ها را می بندیم و با بازگشت موج شگفت زده می شویم.”

پزشکان ارشد کانادا در روز جمعه اعلام کردند که ۸ استان از ابتلا به انواع جدید ویروس خبر داده اند ، که در سه استان مدارکی دال بر انتقال آن در جامعه نیز مشاهده شده است.

دکتر ترزا تام ، پزشک ارشد کانادا گفت که ۴۲۹ مورد ابتلا به ویروس انگلیسی، ۲۸ مورد ابتلا به نوع آفریقایی ویروس و یک مورد نیز ابتلا به نوع برزیلی گزارش شده است.

با وجود آن که این تعداد در مقایسه با جمعیت کشور اندک به نظر می رسد اما جیسون کیندراچاک (Jason Kindrachuk) ویروس شناس دانشگاه منیتوبا میگوید که قدرت انتقال بالای این ویروس ها، باعث وضعیت هشدار دهنده شده است.

او افزود بررسی های بیشتر نشان میدهد که با وجود آنکه برخی افراد حوزه قضایی نیز به مطالعات شیوع نقطه ای برای مشخص شدن شیوع واقعی انواع جدید ویروس در کشور پرداخته اند، اما تا کنون این قضیه ناشناخته است.

او میگوید یک یا دو مورد ابتلا در صورتی که سریع تشخیص داده شده و قرنطینه شوند نگران کننده نیست، اما خطر بیشتر و بیشتر می شود. ” شما آتش اولیه و جرقه هایی که در هوا حرکت می کنند را دارید که این منجر به تعدادی آتش کوچک میشود و اگر این قضیه گسترش پیدا کند شما قدرت کنترل همه چیز را از دست میدهید.”

دکتر هوارد نجو (Howard Njoo) ، معاون بهداشت عمومی کانادا میگوید که وجود انواع مسری تر به معنی این است که مردم باید نسبت به اقدامات ایمنی کنونی که بمنظور کاهش گسترش انواع دیگر ویروس هستند بیشتر اهتمام داشته باشند.

این اقدامات شامل محدود کردن ارتباطات، پوشیدن ماسک و فاصله گذاری است.

دکتر ترزا تام میگوید این افزایش ابتلا به انواع جدید در زمانی رخ داده که با توجه به تعداد کاهش مبتلایان به کووید، کانادا ظاهرا دو سوم از مسیر منحنی موج را طی کرده است.

برخی حوزه های قضایی مانند انتاریو این قضیه را بعنوان دلیلی برای بازگشایی مجدد پذیرفته اند. با وجود آن که در روز پنجشنبه اعلام شد که طبق پیش بینی ها احتمال افزایش سریعی تا آخر فوریه وجود دارد، بسیاری از استان ها از هفته آینده دستورات ماندن در خانه را کاهش می دهند.

دکتر اندرو موریس (Andrew Morris) ، متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه تورنتو، گفت بازگشایی های حال حاضر انتاریو میتواند منجر به قرنطینه های بیشتر این استان در آینده شود. ” من پیش بینی می کنم که تعداد مبتلایان ما در طی دو هفته آینده به سمت خوبی پیش برود، اما من به شدت نگران چهار تا شش هفته بعد هستم.”

تروی دی (Troy Day) ، مدلساز کووید از دانشگاه کویینز، میگوید مشکل انواع جدید ویروس اینست که آنها هنوز در زیر سطح در کمین هستند و ممکن است تا زمانی که افراد بیشتری با آنها درگیر نشوند به درستی مشاهده نشوند.

او میگوید که نگران بروز موج سوم در کانادا است چرا که کشورهایی نظیر بریتانیا نیز خط سیر مشابهی را نشان داده اند.

“تعداد مبتلایان کم می شود و شما فکر می کنید همه چیز خوب است، اما در حقیقت افزایشی در مبتلایان به انواع مسری تر ویروس در جریان است که در نهایت بر همه چیز چیره می شود.”

طبق گفته او کلمه موج “اصطلاح خنده داری” است و او نسبت به نام گذاری کاهش و افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ بر این اساس مردد است.

” تمامی موج هایی که ما دیده ایم عمدتا نتیجه اقداماتی است که برای کنترل آن انجام داده ایم. هرچه مکان های مختلف بیشتر باز و بسته شوند موج های بیشتری را پیش رو خواهیم داشت.”

پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع کرونا در کانادا : این یک موج نیست ، یک آتش سوزی جنگلی است

پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع کرونا در کانادا : این یک آتش سوزی جنگلی است
پیش بینی متخصصان از افزایش موارد ابتلا به انواع کرونا در کانادا : این یک آتش سوزی جنگلی است

انواع مختلف ویروس دکتر هوارد نجو دکتر ترزا تام دکتر هوارد نجو انواع مختلف ویروس  دکتر ترزا تام   انواع مختلف ویروس    دکتر هوارد نجو

آخرین آمار کووید۱۹ در کانادا  آخرین آمار کووید۱۹ در کانادا   انواع مختلف ویروس  آخرین آمار کووید۱۹ در کانادا    آخرین آمار کووید۱۹ در کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا