جدیدترین اخبارجهان

پلیس بریتانیا ۲۰ نفر را به دلیل رسوایی «پارتی گیت» دوران کرونا جریمه کرد

ده ها تن از سیاستمداران و مقامات بریتانیا بخاطر زیر پا گذاشتن محدودیت‌های بهداشتی دوران کرونا جریمه شدند

پلیس انگلیس ۲۰ نفر را به دلیل رسوایی «پارتی گیت» دوران کرونا جریمه کرد

پلیس بریتانیا ۲۰ نفر را به خاطر مهمانی هایی که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و کارکنانش در طول قرنطینه ویروس کرونا برگزار کرده بودند، جریمه کرد و گفت که ممکن است افراد بیشتری با مجازات روبرو شوند.

نیروی پلیس متروپولیتن لندن روز سه‌شنبه گفت که هویت کسانی که اخطاریه‌های جریمه ثابت [جریمه های مبلغ پایین که در صورت عدم پرداخت به جرم کیفری تبدیل خواهند شد] دریافت کرده اند را اعلام نمی کند، با این حال دفتر بوریس جانسون گفت در صورتی که اخطار دریافت کند این موضوع را اعلام خواهد کرد.

احزاب مخالف و برخی از اعضای حزب حاکم محافظه‌کار گفته‌اند که اگر جانسون به دلیل زیر پا گذاشتن مقرراتی که خودش در طول دوره پاندمی برای بقیه مردم کشور وضع کرده بود جریمه شود، باید استعفا دهد.

ده ها تن از سیاستمداران و مقامات به دلیل اتهاماتی در ارتباط با اینکه دولت محدودیت های پاندمی خود را زیر پا گذاشته است، مورد بازجویی قرار گرفته اند. پلیس انگلیس به عنوان بخشی از تحقیقات خود برای بیش از ۱۰۰ نفر از جمله نخست وزیر پرسشنامه‌هایی ارسال نمود و با شاهدان مصاحبه کرد.

نیروی پلیس انگلیس با تأیید اینکه مجوز صدور ۲۰ جریمه را صادر کرده، گفت که مأموران پلیس در حال بررسی «حجم بالایی از مسائل تحقیقاتی می‌باشند» و ممکن است بعداً افراد بیشتری با مجازات روبرو شوند.

قبل از اینکه آغاز جنگ روسیه در اوکراین در بیش از یک ماه پیش به ایجاد اولویت های فوری‌تر برای سیاستمداران بریتانیایی منجر شود، رسوایی «پارتی گیت» دوران تصدی نخست وزیری بوریس جانسون را به مخاطره انداخته بود.

خشم مردم از افشاگری ها در مورد برپایی مهمانی‌های اداری، جشن‌های تولد و «جمعه‌ها به وقت شراب» در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ توسط کارکنان جانسون در شرایطی که میلیون‌ها نفر در بریتانیا به دلیل محدودیت های کووید-۱۹ دولت او از ملاقات با دوستان و خانواده منع شده بودند، باعث متزلزل شدن تسلط بوریس جانسون بر قدرت و تضعیف جایگاه او شد.

جانسون هر گونه تخلفی را رد کرده است، اما گفته می شود که او در چندین رویداد از ده ها رویداد برپا شده در دفتر کار نخست وزیر در خانه شماره ۱۰ داونینگ استریت و سایر ساختمان های دولتی که توسط پلیس در حال بررسی هستند، شرکت داشته است.

جانسون تصدیق کرده که در ماه می ۲۰۲۰ در طول اولین قرنطینه در یک مهمانی «مشروب خودت را بیاور» در باغ داونینگ استریت شرکت کرده، اما اصرار دارد که به اعتقاد او این یک رویداد کاری بوده است.

مکس بلین (Max Blain) سخنگوی جانسون از گفتن اینکه آیا نخست وزیر در صورت جریمه شدن از سمت خود استعفا خواهد داد یا خیر، خودداری کرد.

بلین گفت «این یک وضعیت فرضی است.»

آنجلا راینر (Angela Rayner) معاون رهبر حزب اپوزیسیون کارگر گفت که افشاگری‌های حزب محافظه کار «یک سیلی به صورت» میلیون‌ها نفری است که از محدودیت‌های ملی کرونا پیروی کرده‌اند.

او گفت «فرهنگ توسط بالاترین سطح تنظیم می شود.» «این مسئولیت به عهده نخست وزیر است که ماه‌ها به مردم بریتانیا دروغ گفت و نمی‌تواند از آن شانه خالی کند و به همین دلیل است که باید برود.»

مهمانی‌های بوریس جانسون  پارتی گیت بوریس جانسون نخست وزیر    مهمانی‌های بوریس جانسون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا