جدیدترین اخبارجهان

اوکراین می‌گوید پهپادهای روسی را سرنگون کرده است

اوکراین می‌گوید ۱۴ پهپاد از ۱۵ پهپاد روسیه را که در طول شب به جنوب این کشور پرتاب شده بودند، سرنگون کرده است

اوکراین می گوید پهپادهای روسی را سرنگون کرده است

پس از موج جداگانه حملات روز شنبه در منطقه خرسون یک نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند؛ اوکراین می گوید که ۱۴ هواپیمای بدون سرنشین را در طول شب سرنگون کرده است.

اوکراین می گوید پهپادهای روسی را سرنگون کرده است
اوکراین می گوید پهپادهای روسی را سرنگون کرده است

نیروی هوایی اوکراین در برنامه پیام رسان تلگرام اعلام کرد در نتیجه نبرد هوایی، نیروی هوایی و نیروهای دفاعی ۱۴ پهپاد شاهد را در مناطق میکولایف، کیروووهراد، زاپوریژژیا، دنیپرو و ​​خملنیتسکی منهدم کردند.

این پهپادها از سواحل شرقی دریای آزوف در روسیه پرتاب شدند. هیچ اظهارنظری فوری از سوی روسیه صورت نگرفت و رویترز به طور مستقل نتوانست این گزارش را تأیید کند. در موج جداگانه ای از حملات روز شنبه، یک نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند که در گلوله باران روسیه به منطقه جنوبی خرسون صورت گرفت.

الکساندر پروکودین، فرماندار خرسون گفت که حمله هواپیمای بدون سرنشین یک مرد را در شهر استانیسلاو کشته و یک حمله مداوم به یک منطقه مسکونی هفت نفر زخمی شدند.

روسیه همچنین یک نیروگاه نزدیک به خطوط مقدم در شرق را گلوله باران کرد که منجر به زخمی شدن پنج کارگر و قطع برق شهر کوراخوو شد.

نیروهای روسی یک سال پیش مواضع خود را در ساحل غربی رودخانه دنیپرو در منطقه خرسون رها کردند، اما دائماً مناطقی را از مواضع جدید در کرانه شرقی گلوله باران کردند.

اوکراین می گوید پهپادهای روسی را سرنگون کرده است
اوکراین می گوید پهپادهای روسی را سرنگون کرده است

روز شنبه ارتش اوکراین مدعی شد که سه جنگنده روسی را در منطقه خرسون سرنگون کرده است. یوری احنات، سخنگوی نیروی هوایی در تلویزیون ملی این کشور را عملیاتی با برنامه ریزی درخشان توصیف کرد.

والری روماننکو، کارشناس هوانوردی اوکراینی به رادیو NV گفت که معتقد است موشک‌های پاتریوت آمریکا به احتمال زیاد هواپیماها را سرنگون کرده‌اند.

این خبر از اوکراین در حالی منتشر می شود که روسیه، یکاترینا دونتسووا، نامزد ضد جنگ را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده منع کرده است. روزنامه‌نگار سابق تلویزیون امیدوار بود ولادیمیر پوتین را به چالش بکشد و روی سکوی پایان دادن به جنگ با اوکراین قرار گیرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا