جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه جمهوری اسلامی را به واشنگتن راه ندادند

آمریکا درخواست دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی برای سفر به واشنگتن را رد کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی را به واشنگتن راه ندادند

ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که هفته گذشته درخواست حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی برای سفر به واشنگتن را رد کرده و به نگرانی‌ها در مورد سابقه تهران از جمله بازداشت شهروندان آمریکایی در گذشته اشاره کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی را به واشنگتن راه ندادند
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی را به واشنگتن راه ندادند

بنا بر گزارش ها، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی پس از نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، قصد داشت برای بازدید از بخش منافع کنسولی ایران به واشنگتن سفر کند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده به خبرنگاران گفت: آنها این درخواست را مطرح کردند و وزارت امور خارجه ایالات متحده آن را رد کرد.

متیو میلر گفت: ما موظفیم به مقامات جمهوری اسلامی و سایر مقامات دولت های خارجی اجازه دهیم برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کنند؛ اما ما تعهدی نداریم که به آنها اجازه سفر به واشنگتن دی سی را بدهیم. با توجه به بازداشت غیرقانونی شهروندان آمریکایی توسط رژیم ایران و با توجه به حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم، ما معتقد نبودیم که در این مورد قبول این درخواست مناسب یا ضروری باشد.درخواست امیرعبداللهیان

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گمانه زنی ها مبنی بر اینکه توافق آزادسازی زندانیان می تواند منجر به تحرکات دیپلماتیک گسترده تر، مانند از سرگیری مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای مورد مناقشه رژیم ایران شود را کم اهمیت جلوه داده است.

حسین امیرعبداللهیان امید داشت که به واشنگتن سفر کند، سفری که اگر با آن موافقت می‌شد، اولین سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی در ۱۴ سال گذشته می‌شد.

به گفته یک منبع ناشناس، حسین امیرعبداللهیان گفته است که شخصاً می‌خواهد بازدید کنسولی را انجام دهد، اما هدف او ممکن است ارسال پیامهای مثبت نیز بوده باشد.درخواست امیرعبداللهیان

ایالات متحده آمریکا بر اساس توافقی به عنوان میزبان سازمان ملل اجازه حضور نمایندگان همه کشورهای عضو را می دهد، اما رفت و آمد مقامات برخی از کشورها که متخاصم تلقی می شوند، محدود می کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا حتی از رژیم ایران فراتر رفت و مقامات جمهوری اسلامی را به چند محله در نیویورک محدود کرد.

آخرین اخبار ایران  آخرین اخبار ایران  آخرین اخبار ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا