ایرانجدیدترین اخبارجهان

استقبال آنتونی بلینکن برای نشست غیررسمی مشترک با ایران و اروپا

وزیر خارجه آمریکا : با لغو مکانیسم ماشه هیچگونه عقب‌نشینی وجود ندارد

استقبال آنتونی بلینکن برای نشست غیررسمی مشترک با ایران و اروپا

آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا از قبول دعوت سه کشور اروپایی برای حضور در جلسه مشترک و غیر رسمی با ایران خبر داد.

استقبال آنتونی بلینکن برای نشست غیررسمی مشترک با ایران و اروپا
استقبال آنتونی بلینکن برای نشست غیررسمی مشترک با ایران و اروپا

به گزارش تهرانتو نیوز؛ به نقل از بی بی سی

آنتونی بلینکن با بیان این مطلب گفت، آمریکا در رابطه با موضوع ایران با کشورهای بریتانیا، آلمان و فرانسه کاملا همسو است و درصدد است پس از برجام، با کمک اروپا به دیگر موارد اختلاف میان تهران و واشینگتن از جمله برنامه موشکی و فعالیت‌هایش در خاورمیانه بپردازد.

وزیر امور خارجه آمریکا در رابطه با لغو مکانیسم ماشه و عقب نشینی در برابر ایران ، با تاکید بر اینکه هیچگونه عقب‌نشینی وجود ندارد گفت، طی چهار سال گذشته ما با  ‘فشار حداکثری’ در برابر ایران نه تنها به نتیجه نرسیدیم بلکه این کشور را به تولید مواد لازم برای ساخت سلاح هسته‌ای نزدیکتر کردیم.

وزیر خارجه آمریکا که بعد از سخنرانی مجازی جو بایدن در کنفرانس امنیتی مونیخ، سخن میگفت خواستار وحدت دوباره اروپا و آمریکا در برابر اقداماتی که می توان آنها را تهدیدهای روسیه و چین خواند، شد.

او با انتقاد از چین در رابطه با عدم شفافیت درباره منشا و چگونگی شیوع ویروس کرونا گفت، اگر آمریکا صحنه جهانی را خالی کند ممکن است دیگر بازیگران عرصه سیاست بین المللی سو استفاده کنند.

ند پرایس ، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا نیز امروز از ادامه تلاش امریکا برای ممنوعیت فروش سلاح نظامی به ایران خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در جمع خبرنگاران گفت که پس گرفتن ادعای دولت قبلی در‌باره تحریم‌های تسلیحاتی ایران به ما کمک خواهد کرد که موضع خود برای همکاری با شورای امنیت در مورد ایران را تقویت کنیم.

ریچارد میلز ، سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل طی نامه‌ای به شورای امنیت گفته است که از نظر آمریکا تحریم‌های سازمان ملل که شش سال پیش برداشته شدند، فسخ شده باقی می‌مانند.

ریچارد میلز        ریچارد میلز      ریچارد میلز

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا