ایرانجدیدترین اخبار

سیاست‌های دستوری دولت باعث تداوم خروج سرمایه از بورس / قیمت دلار فعلا به مرز ۴۴ هزار تومان برگشت

قیمت‌دلار فعلا به مرز ۴۴ هزار تومان برگشت و قیمت سکه کاهشی شد

خروج سرمایه از بورس در پنجمین روز متوالی / قیمت دلار فعلا به مرز ۴۴ هزار تومان برگشت

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی منفی بود و بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که بالاترین رقم در یک سال گذشته است. خروج پول در روز چهارشنبه حدود ۱۰ برابر بیشتر از روز سه‌شنبه بود.

سیاست‌های جدید بانک مرکزی درباره ارز نیز از روز سه‌شنبه چهارم بهمن اجرا شد.

پس از افزایش قیمت دلار به ۴۵ هزار تومان، بانک مرکزی ارز توافقی را پس از حدود شش ماه از اجرای آن حذف کرد و سقف فروش دلار به متقاضیان عادی و برای مصارف خدماتی صرافی‌ها را از دو هزار یورو به پنج هزار یورو افزایش داد.

بانک مرکزی خرداد ماه طی بخشنامه‌ای به صرافی‌های مجاز اجازه داده بود تا ارز اسکناس صادر‌کنندگان را با نرخ توافقی، خریداری و به متقاضیان ارز بفروشند.

سایت تجارت‌نیوز نیز نوشت «روند قیمت دلار در چهارمین روز بهمن‌ماه، تحت تاثیر مدیریت نهاد پولی کشور بر مدار کاهش قرار گرفت. در نتیجه این کاهش قیمت، بازار فعلا کساد است اما مهمترین اتفاق امروز بازار ارز، افزایش قیمت دلار توافقی بود.

امروز دلار تهران با قیمت ۴۳ هزارو ۳۰۰ تا ۶۰۰ تومان معامله شد و ۴۳ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دلار توافقی در کف بازار بود. برخی از معامله‌گران از ترس ریزش بازار به صورت هیجانی در موقعیت فروش قرار گرفتند و مشتری برای دلار کمیاب بود.»

قیمت سکه در بورس کالا شکست

 بانک مرکزی جمهوری اسلامی اعلام کرد به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی، عرضه ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز کاری از طریق بورس کالای ایران آغاز شده و امروز حدود ۱۷ هزار ربع سکه در بورس خریداری شده است.

این در حالی است که قیمت ربع سکه کاهش ۲۰۰ هزار تومانی داشته و با نرخ ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله شده است.

خروج سرمایه از بورس در پنجمین روز متوالی / قیمت دلار فعلا به مرز ۴۴ هزار تومان برگشت
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا