جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی: در صورت شکست تلاش‌ها برای مذاکره با پوتین، جنگ جهانی سوم در راه است

زلنسکی گفت من برای مذاکره با پوتین آماده هستم اما اگر گفتگو صورت نگیرد «جنگ جهانی سوم» اتفاق خواهد افتاد

ولودیمیر زلنسکی: در صورت شکست تلاش‌ها برای مذاکره با پوتین، جنگ جهانی سوم در راه است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز یکشنبه گفت آماده مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است اما هشدار داد که اگر تلاش‌ها برای مذاکره با شکست مواجه شود، جنگ بین دو کشور می‌تواند به معنای به «جنگ جهانی سوم» باشد.

رئیس‌جمهور اوکراین در روزهای گذشته بارها در پیام های مختلف خواستار مذاکرات شده است. او در یک پیام ویدئویی روز شنبه هم خواستار گفت وگو «بدون تأخیر» با طرف های روسیه ای شد. زلنسکی هشدار داد در غیر این صورت تلفات «عظیمی» به روس ها تحمیل می شود.

ولودیمیر زلنسکی در پیام روز شنبه گفت «من برای مذاکره با او آماده هستم. همینطور که از دو سال گذشته آماده بودم و فکر می‌کنم که بدون مذاکره نمی‌توانیم به این جنگ پایان دهیم.»

زلنسکی گفت «ما همیشه بر مذاکره تأکید داشته ایم. همیشه پیشنهاد گفتگو داده ایم و همیشه راهکارهایی برای صلح پیشنهاد کرده‌ایم. الان می‌خواهم همه به خصوص در مسکو صدای من را بشنوند. وقت ملاقات است. وقت گفتگو است. وقت بازگرداندن تمامیت ارضی و عدالت به اوکراین است.»

او افزود «اگر فقط ۱ درصد احتمال دارد که این جنگ را متوقف کنیم، فکر می کنم باید از این فرصت استفاده کنیم. ما باید این کار را انجام دهیم. در غیر اینصورت، روزانه مردم‌ و افراد بی‌گناهی را در زمین از دست می‌دهیم.»

او ادامه داد: «نیروهای روسی آمده‌اند تا ما را نابود کنند، ما را بکشند اما ما نشان می‌دهیم که مردم و ارتش ما قادر هستند که به آنها ضربه‌‌های قدرتمندی وارد کنند. من فکر می‌کنم ما باید از هر فرمتی استفاده کنیم تا بتوانیم امکان مذاکره و گفتگو با پوتین را داشته باشیم. اما اگر این تلاش ها با شکست مواجه شوند به این معنی است که یک جنگ جهانی سوم در راه است.»

مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه  مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا