جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

ترودو در واکنش به دستگیری رئیس بومیان آلبرتا توسط RCMP : اصلاحات باید به سرعت اتفاق بیافتند

 

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، در واکنش به فیلمی که اخیرا از دستگیری رئیس بومیان شمال آلبرتا توسط RCMP و نحوی برخورد آنها منتشر شده گفت که در این رابطه سوالات جدی دارد و خواهان اقدام سریع برای اصلاحات در پلیس است.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛ در این فیلم که در رابطه با دستگیری «آلن آدام» رئیس بومیان Athabasca Chipewyan در آلبرتا و برخورد پلیس RCMP با اوست، نشان می دهد پلیس RCMP پس از مواجه شدن با پلاک منقضی شده خودروی وی، در مقابل کازینوی فورت مک موری_آلبرتا او را به زمین انداخته و شروع به مشت زدن می کند.

آدام معتقد است این رفتار پلیس RCMP بدلیل نژادپرستی بوده اما RCMP که تا پیش از این می گفت رفتار ماموران آنها منطقی بوده با انتشار این فیلم از تحقیق و بررسی این حادثه توسط Serious Incident Response Team خبر داده است.

 

تحقیقات باید شفاف باشد

 

نخست وزیر کانادا در همین رابطه روز جمعه گفت ضروری است که این تحقیقات باز، شفاف و مستقل انجام شود.

وی افزود: من فکر می کنم ما طی روزهای گذشته نمونه هایی از تبعیض و نژادپرستی سیستماتیک را به طرق مختلف مشاهده کرده ایم و به همین دلیل باید بطور جدی به آن بپردازیم.

ترودو افزود: ما برای بهبود آن باید به کل سیستم توجه کنیم تا اطمینان حاصل کنیم در آینده موقعیتهای مشابه رخ نمی دهد.

او تاکید کرد، این حادثه واقعا یک رویداد مجزا نیست.

نخست وزیر کانادا با بیان این که این موضوع را عصر پنجشنبه در دیدار هفتگی خود با نخست وزیران استانها نیز مطرح کرده است گفت: من با آنها در رابطه با برخی راهکارها مانند قرار دادن دوربین روی لباس ماموران صحبت کرده ایم بخصوص اینکه پیش از این کمیسر لاکی در این رابطه گفته بود بنابراین باید اصلاحات خیلی سریع انجام شود.

در عین حال اوایل این هفته معاون کمیساریایی RCMP در آلبرتا وجود نژادپرستی را در پلیس کانادا تکذیب کرده بود.

 

ترودو در واکنش به دستگیری رئیس بومیان آلبرتا توسط RCMP : اصلاحات باید به سرعت اتفاق بیافتند
ترودو در واکنش به دستگیری رئیس بومیان آلبرتا توسط RCMP : اصلاحات باید به سرعت اتفاق بیافتند

جاستین ترودو | واکنش به دستگیری رئیس بومیان آلبرتا | RCMP | اخبار کانادا | اخبار تورنتو | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | روزنامه های کانادا | Tehranto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا