ایرانجدیدترین اخبار

در سالگرد جان‌باختگان خیزش سراسری، سهم خانواده‌های دادخواه حمله و بازداشت شد

نیروهای امنیتی در شهرهای مختلف به خانواده‌های دادخواه حمله و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند

در سالگرد جان‌باختگان خیزش سراسری، سهم خانواده‌های دادخواه حمله و بازداشت شده است

بعد از ماه‌ها فشارهای امنیتی و استدعای خانواده‌های دادخواه، اکنون با فرا رسیدن سالگرد کشته شدن هر یک از معترضان در جنبش زن، زندگی، آزادی، نیروهای امنیتی تمام توان و امکانات خود را به منظور سرکوب خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این حوادث از دست داده‌اند، به کار می‌گیرند.

در سالگرد جان‌باختگان خیزش سراسری، سهم خانواده‌های دادخواه حمله و بازداشت شده است
در سالگرد جان‌باختگان خیزش سراسری، سهم خانواده‌های دادخواه حمله و بازداشت شده است

در روز پنجشنبه، خانواده‌های دادخواه با فشارهایی که شامل حمله، ضرب و شتم، تهدید و بازداشت بود، مواجه شدند و این واقعیت سختی برای بسیاری از آنها در سالگرد از دست دادن فرزندانشان بود.

در روز سالگرد کشته شدن محسن قیصری، نیروهای جمهوری اسلامی در ایلام با حمله به حاضران در آرامستان بهشت رضا، که در شهرک هانیوان واقع شده، محمدحسین قیصری، برادر محسن قیصری را بازداشت کردند.

همچنین، این نیروها محمود صادقی و هدا صادقی، پدر و دختر و همچنین علی شیرخانی یک جوان دیگر را بازداشت کردند و به تعدادی از افراد دیگر نیز آسیب زدند.

در روز پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، در این مراسم تعدادی از شرکت‌کنندگان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و سپس به مراکز درمانی در شهر ایلام منتقل شدند. حال چند نفر از این مصدومان در وضعیت وخیمی گزارش شده‌ است.

محسن قیصری جوان ۳۲ ساله‌ای بود که در جریان خیزش سراسری در ایلام به دلیل شلیک مستقیم نیروهای یگان ویژه جان باخت.

همچنین، در روز پنجشنبه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به مناسبت سالگرد کشته شدن دانش رهنما و عبدالله محمودپور، دو جوان کرد اهل ارومیه به روستای بالو در این شهر حمله کردند و جلوی برگزاری مراسم یادبود این دو جان‌باخته را گرفتند.

نیروهای حکومتی در آرامستان روستای بالو حضور پیدا کرده و با تهدید به بازداشت، از ورود شهروندان به محوطه قبرستان و تجمع آنها جلوگیری کردند.

دانش رهنما و عبدالله محمودپور در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی با تیراندازی مستقیم از سوی نیروهای سرکوبگر در روستای بالو که جزو توابع ارومیه است، جان باختند.

مهسا پیرایی، دختر مینو مجیدی اعلام کرد که از پدرش تعهد گرفته‌اند تا مراسمی به یاد مینو مجیدی برگزار نکنند.

او پیش‌تر در صفحه اینستاگرام خود پیام‌هایی را از نزدیکانش منتشر کرد که حاکی از این بود که در سالروز کشته شدن مینو مجیدی، خانه‌ آنها و خیابان‌های اطرافش در کرمانشاه تحت محاصره نیروهای امنیتی قرار دارد.

مینو مجیدی در سال گذشته در چهارراه ۳۰ متری کرمانشاه توسط شلیک گلوله‌های ماموران جمهوری اسلامی کشته شد.

مادر نیکا شاکرمی، نوجوانی که در اعتراضات سال گذشته کشته شده بود، در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد که مراسم سالگرد دختر عزیزش را لغو کرده است.

نسرین شاکرمی نوشت: ما تصمیم داشتیم در اولین سالگرد جانباختن نیکا، فرزند عزیزمان، مراسم یادبودی برگزار کنیم. اما با توجه به مشکلاتی که پیش آمده، مجبور به لغو مراسم شدیم.

قبلاً، آتش شاکرمی، خاله نیکا شاکرمی نیز تجربه تهدید و حبس خانگی بدون حکم قضایی خود را توصیف کرده بود.

همچنین، در روز پنجشنبه نیروهای امنیتی حکومت برای جلوگیری از حضور مردم در مزار نیکا شاکرمی، جاده خرم‌آباد به پلدختر را مسدود کردند.در سالگرد جان‌باختگان

علاوه بر این، در روز پنجشنبه، ماموران با استفاده از پرتاب سنگ، تیراندازی و استفاده از گاز اشک‌آور به خانه جواد حیدری حمله کردند.

نیروهای امنیتی که قصد داشتند از برگزاری مراسم یادبود حامی خیزش سراسری جلوگیری کنند، پس از ضرب و شتم اعضای این خانواده، پدر و دو برادر جواد حیدری را بازداشت کردند.

خواهر جواد حیدری، در نیمه شب پنجشنبه ۳۰ شهریور با انتشار اعلامیه‌ای در رسانه‌ اجتماعی ایکس، از بازداشت پدر و دو برادرش خبر داد و نوشت: پدرم و برادرم روح‌الله دستگیر شدند. همچنین برادر دیگرم، مرتضی نیز دستگیر شده است.

در سالگرد جان‌باختگان خیزش سراسری، سهم خانواده‌های دادخواه حمله و بازداشت شده است
در سالگرد جان‌باختگان خیزش سراسری، سهم خانواده‌های دادخواه حمله و بازداشت شده است

هرچند تصاویر منتشرشده از حمله نیروهای امنیتی و تیراندازی به خانه جواد حیدری واقعیت این اتفاق را نشان می‌دهد، اما عباس کاظمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، تأکید کرد که حضور این نیروها به منظور حفظ امنیت و آرامش مردم در منطقه و در پاسخ به فراخوان بوده و هدف از آن صیانت از اهالی منطقه بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با وجود انتشار تصاویر افراد و کودکان آسیب‌دیده این خانواده به دنبال حمله نیروهای امنیتی، ادعا کرد که قطع اینترنت در روستای رحمت‌آباد و حمله و ضرب‌ و‌ شتم به اعضای خانواده جواد حیدری و نزدیکانشان واقعیت نداشته و تنها مادر این خانواده به دلیل کسالت‌ به بیمارستان منتقل شده و هیچ مشکل جدی در این خصوص وجود ندارد.

محراب فرساد مختاری، دبیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس، در روز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه توسط ماموران اداره اطلاعات در این شهر دستگیر و به شهر ساری منتقل شد.

به گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، این دبیر آموزش و پرورش به دست نیروهای امنیتی در چالوس دستگیر شد.

بر اساس گزارش ها، در تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ماموران دستگاه اطلاعات، محراب فرساد مختاری، دبیر آموزش و پرورش شهرستان چالوس و ساکن نوشهر را در خانه‌ شخصی او بازداشت کردند.

هنوز اطلاعات مربوط به دلایل این بازداشت و اتهامات مطرح‌شده علیه این معلم منتشر نشده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا