جدیدترین اخبارجهان

بایدن در سالگرد قیام مهسا امینی تحریم های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد

بایدن، رئیس جمهور آمریکا همزمان با سالگرد قتل مهسا امینی، تحریم های جدیدی را علیه بعضی از بدترین ناقضان حقوق بشر در جمهوری اسلامی اعلام کرد

بایدن در سالگرد قیام مهسا امینی تحریم های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد

روز جمعه، رئیس جمهور جو بایدن اعلام کرد که ایالات متحده به تعهد خود نسبت به مردم شجاع ایران که مأموریت خود را انجام می‌دهند، پایبند است، آنها با انعطاف و عزم خود به جهان الهام می بخشند و ما همراه با متحدان و شرکای خود در کنار آنها ایستاده‌ایم.

بایدن در سالگرد قیام مهسا امینی تحریم های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد
بایدن در سالگرد قیام مهسا امینی تحریم های بیشتری را علیه جمهوری اسلامی اعلام کرد

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری روز جمعه فهرستی از ۲۹ فرد و سازمان در ارتباط با کشته شدن مهسا امینی از جمله اعضای نیروی انتظامی و رئیس سازمان زندان های رژیم ایران را اعلام کرد.

این کشور همچنین خبرگزاری های نیمه رسمی فارس و تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران و پرس تی وی تلویزیون انگلیسی زبان حکومتی را تحریم کرد.بایدن در سالگرد قیام مهسا 

خبرگزاری نیمه رسمی رژیم ایران، ایسنا گزارش داد که وزیر امور خارجه این کشور، تحریم ها را به شوخی رد کرد، تحریم‌هایی که این روزها آمریکایی‌ها علیه ایران اعمال می‌کنند بیشتر شبیه یک شوخی است؛ او گفت: گاهی می بینیم که نام افرادی در چند سال پیش در این لیست ها آمده است.

تسنیم در گزارشی از تحریم‌ها، آن را اقدامات تکراری که موضوع جدیدی برای دستگاه‌های حافظ امنیت کشور محسوب نمی‌شود، خواند.

علاوه بر این، وزارت امور خارجه محدودیت های ویزا را برای ۱۳ مقام جمهوری اسلامی به دلیل دست داشتن در کشتن یا بازداشت معترضان مسالمت آمیز یا سانسور آنها از طریق قطع اینترنت در سراسر کشور در ایران اعمال کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، گفت که ایالات متحده ۲۵ ایرانی، سه رسانه تحت حمایت حکومت و یک شرکت تحقیقاتی اینترنتی را در ارتباط با سرکوب اعتراضات سراسری توسط رژیم ایران معرفی خواهد کرد.بایدن در سالگرد قیام مهسا 

این سیزدهمین دور از تحریم‌های ایالات متحده ایت که در واکنش به سرکوب اعتراضات توسط جمهوری اسلامی و با هماهنگی بریتانیا، کانادا، استرالیا و سایر کشورها انجام شده است.

آنتونی بلینکن گفت: ما در کنار شرکای بین‌المللی‌مان به اقدامات مناسب برای پاسخ‌گویی به کسانی که اعمال حقوق بشر ایرانی‌ها را سرکوب می‌کنند، ادامه خواهیم داد.

اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد که به مناسبت این سالگرد، تصمیم به مسدود سازی و ممنوعیت از سفر چهار مقام را گرفته است، که یکی از آنها عضو برجسته سپاه پاسداران است.

بلوک ۲۷ کشوری همچنین دارایی های چهار زندان و خبرگزاری تسنیم را مسدود کرد، شهروندان اتحادیه اروپا از ارائه بودجه یا منابع اقتصادی به زندان ها و افراد فهرست شده منع شده اند.بایدن در سالگرد قیام مهسا 

در بیانیه‌ اتحادیه اروپا آمده است: اتحادیه اروپا حمایت خود را از آرمان‌های اساسی مردم ایران برای آینده‌ای که در آن حقوق بشر جهانی و آزادی‌های اساسی آنها تحت احترام، حفاظت و برآورده شدن باشد، اعلام می‌نماید.

جو بایدن گفت، ایالات متحده پیش از این بیش از ۷۰ فرد و نهاد حکومتی را مسئول حمایت از ظلم رژیم به مردمش می‌باشد، تحریم کرده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا