ایرانجدیدترین اخبار

سپاه پاسداران در آستانه سالگرد قیام مهسا آماده سرکوب می شود

جمهوری اسلامی با نزدیک شدن به سالگرد قیام مهسا امینی، نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران را در شهرها مستقر کرد

سپاه پاسداران در آستانه سالگرد قیام مهسا آماده سرکوب می شود

در حالی که ایران به یک سالگی قیام مهسا امینی نزدیک می شود، اعضای سرکوبگر و تروریستهای سپاه پاسداران در حال گشت زنی در خیابان های غرب ایران دیده شدند.

سپاه پاسداران در آستانه سالگرد قیام مهسا آماده سرکوب می شود
سپاه پاسداران در آستانه سالگرد قیام مهسا آماده سرکوب می شود

علی خامنه ای تمام تلاش هایی را که برای کم اهمیت جلوه دادن این سالگرد و سرکوب هرگونه اعتراضات احتمالی را انجام داده است.

در تهران و سایر شهرها، مردم متوجه حضور شدید نیروهای سرکوبگر و امنیتی شدند که رسانه های حکومتی و نیمه رسمی کشور گزارشی از آن نداشتند.

حکومت دینی رژیم سخت در تلاش است تا هم سالگرد مهسا را نادیده بگیرد و با همکاری نیروهای سرکوبگر سپاه پاسداران هرگونه احتمال اعتراضات بیشتر را از بین ببرد.

 علی خامنه‌ای، بدون ارائه مدرکی غرب را به تحریک اعتراضات متهم کرده، با این حال، اعتراضات به درد اقتصادی گسترده‌ای که ۸۰ میلیون نفر از مردم ایران از زمان فروپاشی توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی پس از خروج یکجانبه آمریکا از این توافق، با آن دست و پنجه نرم کردند، گسترش یافت.

فشار های بین‌المللی بر جمهوری اسلامی همچنان بالاست، حتی در شرایطی که دولت تلاش می‌کند تنش‌ها را با دیگر کشورهای منطقه و غرب پس از سال‌ها تقابل کاهش دهد.سپاه پاسداران در آستانه سالگرد

رئیس جمهور جو بایدن، از کاخ سفید، در روز جمعه با انتشار یک بیانیه به مناسبت سالگرد قتل مهسا امینی، تقدیر و احترام خود را از این دختر شجاع ایرانی و همچنین سایر شهروندان شجاع ایرانی که به دلیل تلاش‌هایشان برای دموکراسی و کرامت انسانی در مقابل رژیم ایران به قتل رسیده‌اند، زخمی شده‌اند یا به زندان افتاده‌اند، ابراز کرد.سپاه پاسداران در آستانه سالگرد قیام 

در این بیانیه، بایدن افزود: همراه با همسرم جیل، ما به مردم سراسر جهان پیوسته و در یادآوری یاد مهسا امینی و همچنین همه افراد شجاع ایرانی که به خاطر ایده‌های مسالمت‌آمیز برای دموکراسی و حقوق بشر خود به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند و یا در زندان‌ها به سر می‌برند، ایستاده‌ایم.

ایرانیان به تنهایی سرنوشت کشورشان را تعیین خواهند کرد، اما، ایالات متحده همچنان متعهد به ایستادن در کنار آنها است، از جمله فراهم کردن ابزارهایی برای حمایت از توانایی ایرانیان برای دفاع از آینده خود؛ ایالات متحده تحریم‌های جدیدی نیز علیه مقامات و نهادهای رژیم ایران اعمال کرده است.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز با اعلام تحریم‌های جدید به این سالگرد اشاره کرد.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت: «یک سال پس از قتل غم‌انگیز مهسا امینی به دست پلیس امنیت اخلاق رژیم ایران، من رشادت‌های زنان و دختران ایرانی را که همچنان به مبارزه برای آزادی‌های اساسی ادامه می‌دهند ستایش می‌کنم.»

جیمز کلورلی گفت: تحریم‌های امروز پیام قاطعی به کسانی که مسئول هستند و قوانین نامنصفانه جمهوری اسلامی ایران را اجرا می‌کنند، ارسال کرده است. بریتانیا و شرکایش در کنار زنان ایرانی می‌ایستد و به خواسته آنها برای مبارزه با سرکوب و ستمی که به آنها تحمیل می‌شود، پاسخ می‌دهد.

سپاه پاسداران در آستانه سالگرد قیام مهسا آماده سرکوب می شود
سپاه پاسداران در آستانه سالگرد قیام مهسا آماده سرکوب می شود
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا