جدیدترین اخبارجهان

انگلیس در آستانه سالگرد قیام مهسا تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی وضع کرد

بریتانیا به مناسبت سالگرد قتل مهسا امینی مقامات بیشتری از جمهوری اسلامی را تحریم کرد

انگلیس در آستانه سالگرد قیام مهسا تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی وضع کرد

انگلیس روز جمعه ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ به مناسبت اولین سالگرد قتل مهسا امینی، چهار مقام جمهوری اسلامی را تحریم کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس در اظهار نظری اعلام کرد که این تحریم‌ها به تصمیم‌گیرندگان ارشد در خصوص اجرای حجاب اجباری در جمهوری اسلامی ایران توجه و تمرکز دارند و با تناسب و هماهنگی با اقدامات مشابهی از سوی ایالات متحده، کانادا و استرالیا انجام شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رژیم ایران، معاون وی، شهردار تهران و سخنگوی پلیس رژیم ایران از جمله کسانی هستند که تحریم شده‌اند.

وزیر امور خارجه انگلیس، جیمز کلورلی، اعلام کرد: تحریم‌های امروز نشان می‌دهد که انگلیس و شرکایش پیام واضحی به کسانی که مسئولیت اجرای قوانین ناعادلانه جمهوری اسلامی ایران را دارند، ارسال می‌کنند. این پیام نشان می‌دهد که ما به عنوان انگلیس و شرکای ما، همچنان در کنار زنان و دختران ایرانی خواهیم ایستاد و سرکوبی را که بر مردم خود تحمیل می‌کنند، محکوم می‌کنیم.

بریتانیا به عنوان یکی از کشورهایی که حمایت از حقوق بشر و دموکراسی را ترویج می‌کنند، قتل مهسا امینی را به عنوان یک نمونه از نقض‌های جدی حقوق بشر در جمهوری اسلامی محکوم کرده بود، انگلیس نیز از دولتهای دیگر نیز خواسته بود که تحقیقات مستقلی در مورد قتل مهسا امینی صورت گیرد تا مقامات مسئول در رژیم ایران محاکمه شوند.

انگلیس همچنین شرکت ابر آروان ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی که به جمهوری اسلامی برای سانسور و قطع اینترنت کمک می‌کند و قبلاً توسط ایالات متحده نیز تحریم شده بود، تحریم کرد.

این تحریم‌ها برای افرادی که نامشان ذکر شده، سفر به انگلیس را غیرممکن، دارایی‌هایشان در بریتانیا را مسدود و تجارت با آنها را ممنوع می‌کند. بریتانیا در آستانه سالگرد قیام مهسا تحریم‌های جدیدی علیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وی، شهردار تهران و سخنگوی پلیس رژیم ایران وضع کرد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا