جدیدترین اخبارجهان

بایدن در مورد حمله به حتی «یک وجب» از قلمرو ناتو به پوتین هشدار داد و گفت متحدان ناتو قوی‌تر از هر زمان دیگری هستند

بایدن در سخنرانی پایانی سفر خود به اروپا گفت پوتین «نباید در قدرت بماند» و در مورد حمله به حتی «یک وجب از خاک» قلمرو ناتو به پوتین هشدار داد

هشدار بایدن به پوتین در مورد حمله به حتی یک وجب از قلمرو ناتو که متحدانش قوی‌تر از هر زمانند

جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه در یک سخنرانی قاطع در پایان سفر خود به اروپا که با هدف تقویت واکنش ناتو به تهاجم روسیه علیه اوکراین انجام شده بود گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه «نباید در قدرت بماند.»

هشدار بایدن به پوتین در مورد حمله به حتی یک وجب از قلمرو ناتو که متحدانش قوی‌تر از هر زمانند
هشدار بایدن به پوتین در مورد حمله به حتی یک وجب از قلمرو ناتو

اندکی پس از سخنرانی بایدن یکی از مقامات کاخ سفید تلاش کرد در مورد اظهارات رئیس جمهور آمریکا که به نظر می رسید بدون آمادگی قبلی و فی البداهه مطرح شده است، شفاف سازی کند.

این مقام مسئول در کاخ سفید گفت منظور رئیس جمهور این بود که نمی توان به پوتین اجازه اعمال قدرت بر همسایگان یا منطقه را داد. او درباره قدرت پوتین در روسیه یا تغییر رژیم در روسیه صحبت نمی کرد.

بایدن در ملاقات با آندری دودا (Andrzej Duda) رئیس جمهور لهستان گفت که ایالات متحده تبصره ۵ اساسنامه ناتو در مورد اصل دفاع جمعی ناتو را به عنوان یک «تعهد مقدس» می نگرد.

بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز شنبه در سخنرانی خود نسبت به حمله به حتی «یک وجب» از خاک متعلق به متحدان ناتو به روسیه هشدار داد.

هشدار بایدن به پوتین رئیس جمهور روسیه پس از دیدار روز جمعه با نیروهای آمریکایی بیان شد که در کنار نیروهای لهستانی برای تقویت ناتو در خط دفاعی خدمت می کنند.

بایدن گفت «نیروهای آمریکایی اینجا هستند تا از متحدان ناتو دفاع کنند. حتی به ورود به یک وجب از خاک ناتو فکر نکنید. طبق بند ۵ ما یک تعهد مقدس داریم که با تمام قدرت جمعی خود از هر یک و از تمامی قلمروهای خاک ناتو دفاع کنیم.»

او گفت که اقدامات ولادیمیر پوتین عواقب غیرمنتظره‌ای برای روسیه و رهبری این کشور داشته، به طوری که متحدان ناتو را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است.

بایدن گفت «تاکتیک های وحشیانه روسیه به جای اینکه ناتو را از هم بپاشد عزم [ناتو] را جزم کرده و ائتلاف غرب اکنون قوی تر و متحدتر از همیشه است.»

بایدن گفت که پوتین خواهان حضور «کمتر» ناتو در مرزهای خود بود، «اما اکنون ناتو حضور قوی‌تری دارد، حضوری گسترده تر با بیش از ۱۰۰،۰۰۰ سرباز آمریکایی که همراه با سایر اعضای ناتو در اینجا مستقر هستند.»

بایدن در ادامه گفت «در واقع، روسیه باعث به وجود آمدن شرایطی شد که من اطمینان دارم هرگز قصد نداشت که این اتفاق بیفتد. دموکراسی‌های جهان در عرض چند ماه با چنان هدفمندی و وحدتی احیا شده‌‌اند که پیش از این سال ها برای رسیدن به آن زمان صرف کرده بودیم.»

بایدن همچنین با پناهجویان اوکراینی ملاقات کرد و پس از گفتگو با آنها پوتین را «یک قصاب» خواند.

سفر بایدن به لهستان در حالی انجام شد که درگیری های شدید در اوکراین ادامه داشت.

مقامات شهر لویو در غرب اوکراین روز شنبه از وقوع چندین انفجار قوی خبر دادند و دود بزرگی در آسمان شهر مشاهده شد.

هشدار بایدن به پوتین در مورد حمله به حتی یک وجب از قلمرو ناتو که متحدانش قوی‌تر از هر زمانند
هشدار بایدن به پوتین در مورد حمله به حتی یک وجب از قلمرو ناتو که متحدانش قوی‌تر از هر زمانند

هشدار آمریکا به روسیه حمله روسیه به اوکراین ناتو و متحدانش هشدار آمریکا به روسیه  حمله روسیه به اوکراین ناتو و متحدانش هشدار آمریکا به روسیه  حمله روسیه به اوکراین    سفر بایدن به لهستان      سفر بایدن به لهستان    سفر بایدن به لهستان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا