جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا روند ساده سازی تمدید پاسپورت را گسترش می دهد

کانادا از این پس روند ساده‌سازی تمدید پاسپورت را برای پاسپورت‌های صادر شده ظرف ۱۵ سال گذشته گسترش می دهد

کانادا روند ساده سازی تمدید پاسپورت را گسترش می دهد

با برداشته شدن محدودیت‌های کووید-۱۹ شهروندان کانادایی‌ بیشتری به دنبال سفر به خارج از کشور هستند. دولت کانادا به مدرن سازی و بهبود خدمات خود برای پاسخگویی بهتر به نیازهای در حال تغییر کانادایی‌ها ادامه خواهد داد.

کانادا روند ساده سازی تمدید پاسپورت را گسترش می دهد
کانادا روند ساده سازی تمدید پاسپورت را گسترش می دهد

شان فریزر (Sean Fraser) وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی، و کارینا گولد (Karina Gould) وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی امروز از گسترش فرایند درخواست تمدید ساده برای پاسپورت های کانادا خبر دادند. 

از امروز ۳۱ مارس کانادایی ها می توانند در کانادا و خارج از کشور از فرایند ساده سازی شده برای تمدید پاسپورت های منقضی شده خود استفاده کنند به شرطی که پاسپورت آنها ظرف ۱۵ سال گذشته صادر شده باشد.

کسانی که پاسپورت خود را گم کرده اند، یا پاسپورت آنها به سرقت رفته یا آسیب دیده است نیز می توانند از فرآیند تمدید ساده استفاده کنند. قبلاً فرایند تمدید ساده برای پاسپورت هایی که بیش از یک سال از انقضای آنها گذشته بود یا مفقود شده بودند، به سرقت رفته بودند یا آسیب دیده بودند، در دسترس نبود.

در فرآیند تمدید ساده متقاضیان نیازی به داشتن ضامن یا ارائه اصل مدارک خود مانند مدرک شهروندی یا عکس شناسایی ندارند. متقاضیان تمدید ساده فقط باید ۲ قطعه عکس، ۲ معرف، فرم تکمیل شده و کارمزد مربوطه را ارائه کنند. این تغییرات در عین آسان تر کردن تمدید پاسپورت، بالاترین سطح یکپارچگی و انسجام را برای سیستم صدور پاسپورت حفظ می کند.

با کاهش محدودیت‌های مسافرتی کووید-۱۹ تقاضا برای پاسپورت [اعم از صدور پاسپورت جدید یا تمدید آن] رو به افزایش گذاشته و در حال بازگشت به سطح قبل از پاندمی است.

دولت کانادا توصیه می کند که کانادایی‌ها زودتر درخواست دهند و تا زمانی که پاسپورت جدید خود را دریافت نکرده اند، هیچ برنامه سفری را نهایی نکنند. به لطف این فرآیند ساده، کانادایی‌هایی که در آینده بسیار نزدیک برنامه سفر ندارند، لازم نیست برای تمدید پاسپورت منقضی شده یا در آستانه انقضای خود عجله کنند.

چند نکته فوری:

  • بزرگسالانی که برای اولین بار تقاضای پاسپورت ثبت می کنند همچنان لازم است که فرم تقاضای عمومی را پر کنند: روی لینک تقاضا برای پاسپورت: در مورد فرایند صدور پاسپورت کلیک کنید.
  • گسترش فرایند تمدید ساده از رویکرد «یک بار به ما بگو» برای ارائه اطلاعات شخصی به دولت کانادا پشتیبانی می کند.

لینک های مرتبط

وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی  وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی  وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی  وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا