جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزیر دفاع کانادا : ۴.۹ میلیارد دلار هزینه نوسازی سیستم های دفاعی آمریکای شمالی می‌شود

کانادا ۴.۹ میلیارد دلار برای نوسازی سیستم های دفاعی آمریکای شمالی سرمایه گذاری می کند

وزیر دفاع کانادا : ۴.۹ میلیارد دلار هزینه نوسازی سیستم های دفاعی آمریکای شمالی می‌شود

آنیتا آنند (Anita Anand) وزیر دفاع می گوید که کانادا ۴.۹ میلیارد دلار طی شش سال آینده برای نوسازی سیستم های دفاعی قدیمی آمریکای شمالی سرمایه گذاری خواهد کرد.

وزیر دفاع کانادا : 4.9 میلیارد دلار هزینه نوسازی سیستم های دفاعی آمریکای شمالی می‌شود
وزیر دفاع کانادا : ۴.۹ میلیارد دلار هزینه نوسازی سیستمهای دفاعی آمریکای شمالی می‌شود

آنیتا آنند گفت این بودجه اولین مورد از حدود ۴۰ میلیارد دلار بودجه‌ایست که قرار است طی ۲۰ سال آینده برای ارتقای سیستم هشدار اولیه مشترک بین ایالات متحده آمریکا و کانادا موسوم به نوراد (Norad) و خرید سایر دارایی‌های نظامی برای حفاظت از این قاره هزینه ‌شود.

امروز صبح این خبر در یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی انتاریو در شرایطی منتشر شد که مقامات و کارشناسان نظامی ایالات متحده و کانادا به طور مکر هشدار داده اند که قدیمی بودن سیستم نوراد به طور جدی مشهود است.

آنیتا آنند وعده داده بود که برای ارتقای سیستمی که در دهه ۱۹۵۰ راه‌اندازی شده بود یک بسته جامع و قوی سرمایه‌گذاری‌ ارائه کند؛ این سیستم مسئول شناسایی تهدیدات هوایی و دریایی وارده به آمریکای شمالی از جمله موشک‌ها و هواپیماها است.

بودجه جدید شامل طرح‌هایی برای ساخت شبکه‌های راداری جدید برای شناسایی تهدیدات بر فراز قطب شمال و همچنین سیستم‌های فرماندهی و کنترل، موشک‌های پیشرفته هوا به هوا و غیره خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا کانادا نیز در دفاع فعالانه در برابر موشک های بالستیک قاره پیما به ایالات متحده ملحق خواهد شد  یا خیر؛ اتاوا در سال ۲۰۰۵ از این برنامه خارج شده بود.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا