جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا تحریم های جدیدی را علیه ۷۴ فرد و نهاد تجاری در روسیه و بلاروس وضع کرد

کانادا همزمان با اجلاس سران گروه ۷ صادرات برخی از تکنولوژی های پیشرفته را به روسیه و بلاروس ممنوع کرد

کانادا تحریم های جدیدی را علیه ۷۴ فرد و نهاد تجاری در روسیه و بلاروس وضع کرد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا همزمان با گفتگوهای سران کشورهای گروه ۷ (G7) در مورد تهدید علیه ثبات جهانی به دلیل تهاجم به اوکراین تحریم های جدیدی را علیه ۷۴ شخص حقیقی و نهاد تجاری در روسیه و بلاروس اعلام کرد.

تحریم ها شامل ۴۶ نهاد مرتبط با بخش دفاعی روسیه و ۱۵ اوکراینی است که از اشغال روسیه در این کشور حمایت می کنند.

دولت کانادا همچنین ۱۳ فرد مرتبط با دولت و وزارت دفاع و دو نهاد تجاری در بلاروس را تحریم کرده است.

ترودو می‌گوید که کانادا همچنین قصد دارد در تلاش برای مقابله با دروغ پراکنی کرملین افرادی را که با ماموران تبلیغاتچی و عملیات دروغ پراکنی تحت حمایت دولت در ارتباط هستند، تحریم کند.

کانادا همچنین صادرات فناوری های پیشرفته ای را که توانایی های تولید دفاع داخلی روسیه را بهبود می بخشد، ممنوع خواهد کرد.

کانادا صادرات فناوری‌ها و کالاهای پیشرفته قابل استفاده برای ساخت سلاح به بلاروس و همچنین واردات و صادرات طیف وسیعی از کالاهای لوکس بین کانادا و بلاروس را ممنوع کرده است.

ترودو همچنین اعلام کرد که کانادا، همراه با ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و ژاپن، واردات برخی از مصنوعات طلا از روسیه را ممنوع می کند و این کالا را از بازارهای رسمی بین المللی خارج می کند.

خبر تحریم های جدید کانادا روز دوشنبه در بیانیه ای کتبی پس از دیدار دو ساعته بین ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و سران کشورهای عضو گروه ۷ در اجلاس این گروه در آلمان منتشر شد. زلنسکی که به صورت مجازی در جلسه شرکت کرد به رهبران گفت که اوکراین برای بازسازی زیرساخت های خود به کمک نیاز دارد.

به گفته مقامات دولت کانادا که به شرط ناشناس ماندن این اطلاعات را فراهم کردند، زلنسکی در این جلسه از حمایت رهبران گروه ۷ تشکر کرد و درخواست‌های اوکراین برای تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه، حمایت نظامی دفاعی بیشتر و کمک به بازسازی محله های و زیرساخت‌های بمباران‌شده و ویران‌شده پس از فروکش کردن جنگ را مطرح کرد. زلنسکی به این نکته اشاره کرد که دولت ها باید از هم اکنون به فکر این کار باشند.

روسیه روز دوشنبه مجموعه تحریم های جدید خود را علیه کانادا اعلام کرد که ۴۳ کانادایی از جمله جری باتس (Gerry Butts) مشاور سابق نخست وزیر و جنی برن (Jenni Byrne) استراتژیست محافظه کار را هدف قرار می دهد.

ترودو در اولین روز این اجلاس در مورد خواسته های اوکراین از سران گروه ۷ با زلنسکی صحبت کرد. به گزارش اکانت توئیتر زلنسکی، این دو در مورد افزایش حمایت دفاعی از این کشور درگیر جنگ صحبت کردند.

رهبران توسعه یافته ترین اقتصادهای جهان اولین جلسه روز خود را به بحث در مورد جنگ و گوش دادن به درخواست های زلنسکی برای کمک بیشتر اختصاص دادند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا