جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا سیاست مرزی واکسن کووید-۱۹ را کنار می‌گذارد/ اپلیکیشن ارایو کن اختیاری است

کانادا به زودی مقررات مرزی واکسیناسیون کووید-۱۹ را لغو و اپلیکیشن ارایو کن را اختیاری می کند

سیاست مرزی واکسن کووید-۱۹ در کانادا کنار گذاشته شد/ اپلیکیشن ارایو کن اختیاری است

منابع آگاه به سی‌تی‌وی نیوز گفتند که دولت فدرال در حال برنامه ریزی برای حذف الزامات مرزی واکسن کووید-۱۹ تا پایان سپتامبر و اختیاری کردن اپلیکیشن ارایو کن (ArriveCan) است.

سیاست مرزی واکسن کووید-۱۹ در کانادا کنار گذاشته شد/ اپلیکیشن ارایو کن اختیاری است
سیاست مرزی واکسن کووید-۱۹ در کانادا کنار گذاشته شد/ اپلیکیشن ارایو کن اختیاری است

انتظار می‌رود دولت فدرال مقررات مرزی واکسیناسیون را تا پایان ماه جاری تغییر دهد و منابع آگاه اشاره کردند که دولت لیبرال همچنین قصد دارد آزمایش‌های تصادفی کووید-۱۹ که همچنان برای مسافران برقرار است را پایان دهد.

دولت فدرال از ماه جون سوار شدن به هواپیماها و قطارها به مقاصد داخلی یا بین‌المللی را برای کانادایی های واکسینه نشده مجاز اعلام کرد در حالی که مسافران غیرواکسینه همچنان ملزم بودند الزامات تست گیری و قرنطینه فعلی را به محض بازگشت از مقاصد بین‌المللی رعایت کنند. طبق آخرین تغییرات اعمال شده در مورد مقررات مرزی کووید-۱۹ اتباع خارجی همچنان برای ورود به کانادا باید واکسینه باشند.

هنوز مشخص نیست که دقیقاً کدام یک از قوانین مرتبط با واکسیناسیون در پایان ماه تغییر می کند، اما انتظار می رود در روزهای آینده اعلام شود.

تغییر قوانین مرزی کووید-۱۹ پس از آن صورت می گیرد که برخی از مقامات صنعت هوانوردی و نمایندگان اپوزیسیون از دولت خواسته بودند که قوانین مرزی جاری مرتبط با کووید-۱۹ را لغو کند و اپلیکیشن ارایو کن (ArriveCan) را به طور کامل کنار بگذارد.

رندی بواسِنو (Randy Boissonnault) نماینده لیبرال که روز سه شنبه در برنامه پاورپلی (Power Play) حضور یافته بود از اظهار نظر در مورد تغییرات قوانین مرزی به طور خاص خودداری کرد، اما گفت به عنوان وزیر گردشگری مایل است اطمینان حاصل کند که مرز تا حد ممکن «بدون مانع و مشکل» باشد.

مایکل بارت (Michael Barrett) نماینده محافظه‌کار نیز که روز سه‌شنبه در برنامه پاورپلی (Power Play) سی‌تی‌وی شرکت کرده بود گفت «زمان آن رسیده است که اپلیکیشن (ارایو کن) را حذف کنند.»

ریچل بلنی (Rachel Blaney) نماینده نیودموکرات نیز در کنار بارت در برنامه پاور پلی گفت که باید تا حد امکان سلامت و ایمنی مردم حفظ شود.

بلنی گفت «اما به نظر من با بهتر شدن اوضاع همه ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا اطمینان پیدا کنیم که تا حد ممکن پذیرا و دوستانه هستیم، البته باید این کار را با احتیاط انجام دهیم.»

خبر و اخبار کانادا      خبر و اخبار کانادا    خبر و اخبار کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا