آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکنوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

سازمان خدمات خون کانادا گفت با کاهش قابل توجه موجودی خون و سایر فرآورده های خونی مواجه است

سازمان خدمات خون کانادا در پی کاهش موجودی فرآورده های خونی درخواست فوری برای مراجعه اهداکنندگان خون صادر کرد

سازمان خدمات خون کانادا گفت با کاهش قابل توجه موجودی خون و سایر فرآورده های خونی مواجه است

سازمان خدمات خون کانادا با توجه به وقفه اخیر در حضور اهداکنندگان و افزایش فزاینده لغو نوبت های اهدای خون، درخواست فوری برای مراجعه اهداکنندگان صادر کرده است.

سازمان خدمات خون کانادا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای تأمین خون، پلاکت و پلاسما «تحت فشار» قرار دارد.

در این گزارش آمده که موجودی ملی خون کانادا از ابتدای اپریل تا کنون ۲۵ درصد کاهش یافته است و از اهداکنندگان جدید و مستمر از همه گروه‌های خونی خواسته شده تا با اهدای خون طی هفته‌های آینده کمک کنند.

ریک پرینزن (Rick Prinzen) مدیر زنجیره تأمین خدمات خون کانادا و معاون روابط اهداکنندگان گفت «حضور اهداکنندگان در طول مدت موج‌های قبلی کووید-۱۹ همچنان قوی بود، اما از اواسط مارس شاهد تغییر قابل توجهی بودیم.»

خدمات خون کانادا گفت در حالی که از هر دو نفر در کانادا یک نفر واجد شرایط اهدای خون است، از هر ۸۱ نفر فقط یک نفر این کار را انجام می دهد.

پرینزن اضافه کرد که سازمان خدمات خون کانادا شاهد افزایش ۱۰ درصدی در موارد لغو دیرهنگام نوبت های اهدای خون و عدم مراجعه به دلیل ابتلای اخیر اهدا کنندگان به بیماری، الزامات قرنطینه و لغو محدودیت های پاندمی، و همچنین افزایش هفت درصدی در تعویق نوبت های اهدا تا حدی به دلیل افزایش سفرها بوده است.

پرینزن گفت «ما از اهداکنندگان برای حمایت آنها سپاسگزاریم، اما در ابتدای پاندمی گفتیم که تلاش برای اطمینان از وجود خون کافی برای رفع نیازهای بیماران برخلاف دوی سرعت مانند یک ماراتن مستمر خواهد بود.»

«ما اکنون در شرایطی موج ششم کووید-۱۹ را پشت سر می گذاریم که در یک وضعیت مخاطره آمیز قرار داریم. با توجه به نامشخص بودن واریانت های آینده این ویروس و اینکه زندگی با کووید-۱۹ چگونه خواهد بود، و همچنین افزایش نیاز به اهدای خون در طول ماه های تابستان که معمولاً زمان چالش برانگیزی برای تأمین خون و پلاسما است، بیماران به مراجعه اهداکنندگان جدید و مستمر در این هفته، ماه آینده و ماه‌های آینده متکی هستند. جان مردم به [اهدای خون] بستگی دارد.»

خدمات خون کانادا می گوید که ثبت نوبت برای اهدای خون ضروری است، اما نوبت های مراجعه یک‌روزه در بسیاری از مراکز اهدا خون و رویدادهای اجتماعی هر روز در دسترس است.

تدابیر کنترل انتقال بیماری، از جمله غربالگری سلامت، پوشیدن اجباری ماسک و فاصله گذاری فیزیکی همچنان برقرار است. تمام کارکنان نیز کاملا واکسینه شده اند.

از اهداکنندگانی که ناچارند یک نوبت اهدای خون را لغو کنند، درخواست می‌شود تا برای ماه بعد دوباره نوبت رزرو کنند تا به سازمان خدمات خون کانادا کمک کنند تا جایگزینی پیدا کند.

هفته ملی اهداکنندگان خون نیز ۱۲ تا ۱۸ جون امسال است. 

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا