جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

نماینده پارلمان کانادا لایحه ای را با هدف تشویق رشد حوزه اقتصادی کریپتو به مجلس ارائه کرد

نماینده مجلس عوام لایحه ای را تقدیم مجلس که راه را برای رشد حوزه اقتصادی دارایی های کریپتو در کانادا هموار می کند

نماینده پارلمان کانادا لایحه ای را با هدف تشویق رشد حوزه اقتصادی کریپتو به مجلس ارائه کرد

میشل رمپل گارنر (Michelle Rempel Garner) یکی از نمایندگان مجلس عوام کانادا لایحه ای ارائه کرده که پیشنهاد می کند دولت چارچوبی برای تشویق رشد بخش اقتصادی کریپتوکارنسی در کشور تدوین کند.

نماینده پارلمان کانادا لایحه ای را با هدف تشویق رشد حوزه اقتصادی کریپتو به مجلس ارائه کرد
نماینده پارلمان کانادا لایحه ای را با هدف تشویق رشد حوزه اقتصادی کریپتو ارائه کرد

گارنر در اولین قرائت لایحه C-249 در مجلس عوام در روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که وزیر دارایی کانادا {که در حال حاضر کریستیا فریلند، یکی از اعضای حزب لیبرال کانادا است} به منظور توسعه یک چارچوب نظارت و تنظیم مقررات با هدف تقویت نوآوری های پیرامون کریپتوکارنسی ها با متخصصان این صنعت مشورت کند.

این لایحه که عنوان آن «قانون تشویق رشد بخش اقتصادی دارایی های کریپتو» است علاوه بر این مستلزم آن است که وزیر دارایی در مورد چارچوب نظارت و تنظیم مقررات کریپتو گزارش دهد و قانون تدوین شده را ظرف سه سال پس از تصویب به اجرا بگذارد.

این لایحه متذکر شده است که «دارایی های کریپتو از ظرفیت اقتصادی و نوآورانه قابل ملاحظه ای برای کانادا برخوردار است.» «این چارچوب [نظارت و تنظیم مقررات] باید علاوه بر سایر موارد بر کاهش موانع ورود به بخش اقتصادی دارایی های کریپتو تمرکز کند و در عین حال از کسانی که در این بخش اقتصادی مشغول به کار هستند محافظت کند و بار اداری [مربوط به این بخش] را به حداقل برساند.»

طبق قانون کانادا یک لایحه می تواند با گذراندن قرائت اول، دوم و سوم در مجلس عوام یا مجلس سنا، انتقال به صحن مجلس دیگر برای طی کردن فرایند مشابه، و سپس دریافت توشیح سلطنتی(یعنی دریافت امضا به عنوان قانون از فرماندار کل) به قانون تبدیل شود. گارنر که یکی از اعضای حزب محافظه کار کانادا است که در حال حاضر در مجلس عوام حزب اقلیت محسوب می شود برای پیشبرد لایحه کریپتو نیازمند حمایت سایر احزاب است. گارنر در توییتر گفت که امیدوار است در تلاش برای رشد و پرورش فضای کریپتو از «قطبی سازی های سیاسی» اجتناب شود.

میشل رمپل گارنر (Michelle Rempel Garner) گفت «کانادا برای اینکه یک قدرت سرآمد جهانی باشد، باید اطمینان حاصل کند که متخصصان و سرمایه گذاران دارایی های کریپتو به ما [به عنوان قانونگذاران] می گویند که به چه سیاست هایی نیاز دارند یا به کدام سیاست ها نیاز ندارند.»

گارنر گفت «این لایحه مکانیزمی برای به کارگیری رسمی تخصص نوآوران و سرمایه گذاران دارایی های کریپتو در توسعه سیاست ها به وجود می آورد و چارچوبی برای رشد ایجاد می کند.»

این لایحه از حمایت شرک ماینر کریپتو هات ایت (Hut8) مستقر در آلبرتا برخوردار است که به فاصله کوتاهی پس از قرائت لایحه از «تلاشهای مبتنی بر همکاری پارلمان برای تقویت اکوسیستم بلاک چین در کانادا» حمایت کرد. کوین اولیری (Kevin O’Leary) ستاره شارک تنک {یکی از هودلرها یا طرفداران سرمایه گذاری بلندمدت در کریپتوکارنسی که دارای شهروندی کانادا است} تلویحا اشاره کرد که اگر یک چارچوب سیاست گذاری واضح در مورد کریپتو در کانادا وجود داشته باشد «میلیاردها دلار سرمایه گذاری» در کانادا انجام خواهد داد.

رمپل گارنر، نماینده پارلمان از نوز هیل (Nose Hill) کلگری دانش آموخته اقتصاد است و به مدت ۱۱ سال در دولت مشغول به کار بوده است. گارنر در دسامبر با کاربران توییتری فعال در حوزه کریپتو تماس برقرار کرد تا بپرسد دولت کانادا برای «بهبود این فضا» چه کاری می تواند انجام دهد.

سال گذشته کمیسیون اوراق بهادار انتاریو در حال اجرای مقررات سخت گیرانه علیه فعالیت صرافی های کریپتو، شامل کوکوین (KuCoin)، اوکی اکس (OKEx) و بای بیت (Bybit) در استان بوده است. با این حال پال بودری (Paul Beaudry) معاون رئیس کل بانک مرکزی کانادا متذکر شد که کریپتو با توجه به سطح فعلی پذیرش و نفوذ آن سیستم مالی کشور را در معرض ریسک قابل ملاحظه ای قرار نمی دهد.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا