جدیدترین اخبارجهان

نظافتچی خانه وزیر دفاع اسرائیل به جاسوسی برای ایران متهم شد

سازمان امنیت اسرائیل کارگر خانگی بنی گانتز وزیر دفاع این کشور را به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرد

نظافتچی خانه وزیر دفاع اسرائیل به جاسوسی برای ایران متهم شد

سازمان امنیت داخلی اسرائیل شین بت (Shin Bet) روز پنج شنبه اعلام کرد که اسرائیل پس از اینکه یک نظافتچی (کارگر خانگی) استخدام شده توسط وزیر دفاع این کشور با یک نهاد ایرانی تماس گرفته و پیشنهاد داده بود از مجاورت و نزدیکی خود با وزیر برای انتقال اطلاعات استفاده کند، او را به اتهام جاسوسی بازداشت کرده است.

نظافتچی خانه وزیر دفاع اسرائیل به جاسوسی برای ایران متهم شد
نظافتچی خانه وزیر دفاع اسرائیل به جاسوسی برای ایران متهم شد

این مرد که عمری گورن (Omri Goren) معرفی شده به عنوان نظافتچی و سرایدار در خانه بنی گانتز (Benny Gantz) وزیر دفاع کار می کرده است. شین بت گفت این شخص تماس با یک «نهاد ایرانی» ناشناس را آغاز کرده بود و از طریق شبکه های اجتماعی تصاویری از اقلام مختلف گوشه و کنار خانه شامل تصاویری از کامپیوتر وزیر دفاع را ارسال کرده بوده است.

شین بت گفت گورن درباره آلوده کردن کامپیوتر گانتز با بدافزار صحبت کرده بود اما قبل از اینکه هر گونه نقشه‌ای اجرا شود دستگیر شده است. شین بت افزود که این شخص هیچ گونه دسترسی به اسناد و مطالب طبقه بندی شده نداشته و هیچ یک از این موارد را ارسال نکرده است.

این اولین بار نیست که بنی گانتز چنین درگیری و مواجهه‌ای با ایران دارد.

این فرمانده سابق نظامی در حین برگزاری کمپین انتخاباتی در سال ۲۰۱۹ از شین بت هشدار دریافت کرده بود که سازمان اطلاعات ایرانی گوشی موبایل او را هک کرده و «جزییات اطلاعات شخصی و آدرس های او را در دست دشمنان» قرار داده است.

بیانیه ای از طرف کمپین انتخاباتی بنی گانتز در آن زمان تأکید داشت که رقیب او این خبر را برای ضربه زدن به تلاش‌های سیاسی او افشا کرده است.

عمری گورن  سازمان امنیت داخلی اسرائیل   عمری گورن  سازمان امنیت داخلی اسرائیل     عمری گورن  سازمان امنیت داخلی اسرائیل    عمری گورن

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا