انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

با راه‌اندازی مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات و اپلیکیشن آنلاین گزارش دهی تصادف آسان ‌تر می شود

مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

پس از چندین سال درخواست دوچرخه سواران و عابران پیاده درگیر تصادف در دان تاون که محل وقوع اغلب تصادف هاست، حالا نیروی پلیس تورنتو (TPS) در حال راه‌اندازی یک مرکز گزارش تصادفات جدید در لیبرتی ویلج (Liberty Village) است که از ژانویه آغاز به کار خواهد کرد. مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود
مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

پلیس تورنتو گفت پیمانکار خصوصی اداره کننده فعالیت‌های مرکز در حال بررسی یک اپلیکیشن گوشی هوشمند است که گزارش دهی تصادف های کوچک را راحت تر می کند.

هدف اصلی فراهم کردن اطلاعات بیشتر برای شهرداری و پلیس در مورد تصادف ها و همین‌طور برطرف کردن مانع اصلی دوچرخه سواران برای گزارش یک تصادف است؛ گاهی اوقات گزارش تصادف می تواند راهی برای دسترسی به منابع لازم برای کمک به دوچرخه سواران باشد تا جراحت های‌شان سریعتر بهبود پیدا کنند.

اسکات باپتیست (Supt. Scott Baptist) سرپرست ارشد فرماندهی حوزه استحفاظی فعالیت‌های ترافیکی پلیس تورنتو گفت «ما در تلاش هستیم که گزارش [تصادفات] را آسان‌تر کنیم و قصد ما تشویق گزارش کردن [تصادفات] است.» مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود
مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

اسکات باپتیست گفت «ما امیدواریم که فراهم کردن این باجه بتواند گزارش دهی [تصادفات] را تشویق کند و اطمینان پیدا کنیم که سیستم بهتری برای تمام افراد دخیل [در تصادفات] وجود دارد.»

مرکز گزارش تصادفات لیبرتی ویلج از ۱ ژانویه در ساختمان خدمات ترافیک پلیس تورنتو در خیابان هنا (Hanna) افتتاح خواهد شد. باپتیست گفت که قرار بود این مرکز سال گذشته افتتاح شود اما پاندمی باعث شد ایستگاه های پلیس به مدت چندین ماه برای عموم مردم تعطیل شود. مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

در حدود ۷۰۰ تصادف شامل دوچرخه سواران هر سال به پلیس تورنتو گزارش می شود. طبق گزارشی که در اختیار هیئت مدیریت نیروی پلیس تورنتو قرار گرفته است یک افسر پلیس تقریباً به صحنه وقوع ۷۵ تا ۸۶ درصد از این تصادفات مراجعه می کند. مابقی تصادفات که شامل خسارت کمتر به دارایی ها یا جراحات نه چندان جدی‌تر است برای ارزیابی خسارت به مراکز گزارش دهی تصادفات ارسال می شود.

اما تصادف های متعددی رخ می دهند که اصلاً گزارش نمی شوند از جمله تصادف هایی که برای شان کیلاکی (Sean Killackey) دوچرخه سوار رخ داد. کیلاکی توضیح داد که چند سال پیش هنگام دوچرخه سواری در طول یونیورسیتی اونیو (University Avenue) با یک خودرو تصادف کرد و به پشت روی پیاده‌رو افتاده بود. کیلانکی در این تصادف به بیمارستان منتقل نشده بود.

کیلانکی گفت چندین بار با درب باز خودرو مواجه شده است؛ یعنی هنگامی که درب خودرو در مقابل دوچرخه در حال حرکت باز می شود. مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

کیلانکی گفت «من در این حادثه دچار خراشیدگی های بزرگی روی بدنم شدم و با شماره پلیس غیر اورژانسی تماس گرفتیم ولی آنها گفتند که باید به مرکز گزارش دهی تصادفات در نورث یورک برویم.»

در هر دو تصادف کیلانکی با مرکز گزارش دهی تصادفات در حدود ۱۵ کیلومتر فاصله داشت که طی این مسیر با دوچرخه یک ساعت و ۴۵ دقیقه و با سیستم حمل و نقل عمومی یک ساعت و ۲۰ دقیقه طول می کشد.

کیلانکی گفت «این مسیر از جاده های ترسناکی عبور می کرد. قصد نداشتم به آنجا برم. به نظر نمی رسید که رفتن به آنجا فایده ای داشته باشد.» «به همین دلیل این تصادف گزارش نشد.»

کیلانکی گفت اگر یک مرکز گزارش تصادفات در لیبرتی ویلج بود {که با استفاده از دوچرخه ۲۰ دقیقه با محل تصادف ها فاصله داشت} این تصادف را گزارش می کرد.

استیو سندرسون (Steve Sanderson) ریاست شرکت بین المللی خدمات پشتیبانی تصادفات گفت این خدمات جدید هیچ هزینه ای برای مالیات دهندگان ندارد. سندرسون گفت که بودجه خدمات این شرکت از طریق توافق هایی با شرکت های بیمه پرداخت می‌شود. مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

سندرسون گفت «هدف ما این بود که خدمات برای عموم مردم راحت و در دسترس باشد.» «ما نگران فاصله ای بودیم که مردم برای گزارش کردن تصادفات جزئی باید می پیمودند.»

سندرسون گفت که شرکت او در حال تست یک اپلیکیشن گوشی هوشمند است تا امکان ثبت برخی از گزارش ها از طریق اینترنت فراهم شود. البته سندرسون هشدار داد که این رویکرد برای بسیاری از تصادف ها کاربرد ندارد زیرا لازم است برای جلوگیری از تقلب یک شرح مستقل از خسارت وجود داشته باشد. سندرسون اضافه کرد که در سایر موارد یک فرم آنلاین می تواند فرایند گزارش دهی را سریع تر کند.

سندرسون گفت «اگر شما در فضای راحت خانه خود نشسته اید و مراحل ثبت گزارش را شروع می کنید، ما منتظر دیدار شما هستیم و برای رسیدگی به فرمی که از قبل توسط شما تکمیل شده است آماده خواهیم بود.»

دیوید شل‎نات (David Shellnutt) وکیل حقوقی و مدافع حامی دوچرخه سواری گفت خوشحال است که مرکز گزارش دهی تصادفات ممکن است به زودی آنلاین شود زیرا می تواند به دوچرخه سواران کمک کند گزارش مورد نیاز برای دسترسی به مزایای جبران خسارت خود را ثبت کنند. مرکز جدید ثبت گزارش تصادفات در تورنتو از اول ژانویه راه‌اندازی می شود

اما شلنات می گوید که اقدامات بسیار بیشتری لازم است انجام شود تا اساساً از همان وهله اول از وقوع تصادفات جلوگیری شود.

شلنات گفت «این طرح راه حل مسئله ایمنی جاده ای تورنتو نیست. شهرداری باید دست به کارِ پیاده سازی زیرساخت های هماهنگ و جامع شود و شهروندان نیز نیازمند تغییر در طرز فکر و رفتار جامعه هستند تا رانندگی را نه به عنوان یک حق بلکه به عنوان یک امتیاز ببینند.»

خبر تورنتو    تصادف در دان تاون  خبر تورنتو  تصادف در دان تاون  خبر تورنتو   تصادف در دان تاون  خبر تورنتو  تصادف در دان تاون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا