جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

سقوط کامل ارزش توکن اسکویید گیم به دلیل کلاه‌برداری توسعه‌دهندگان پروژه

یکی از کریپتوکارنسی‌های سوار بر موج هیجان سریال محبوب اسکویید گیم پس از یک رالی افزایش سرسام‌آور ناگهان سقوط کرد

سقوط کامل ارزش توکن اسکویید گیم به دلیل کلاه‌برداری توسعه‌دهندگان پروژه

یکی از کریپتوکارنسی‌هایی که بر اساس سریال درام بسیار محبوب نتفلیکس «اسکویید گیم (Squid Game)» نام‌گذاری شده بود پس از یک رالی افزایشی سرسام‌آور در هفته گذشته که قیمت این توکن را تقریباً به ۲،۸۰۰ دلار رسانده بود روز سه‌شنبه ناگهان به ارزش تقریباً صفر رسید. سقوط کامل ارزش توکن اسکویید گیم به دلیل کلاه‌برداری توسعه‌دهندگان پروژه

طبق اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) ارزش بازار توکن به‌اصطلاح اسکویید در اوج معاملات روز دوشنبه با حجم معامله ۱۴ میلیون دلار ظرف ۲۴ ساعت به ۲.۴ میلیارد دلار رسید.

دلیل سقوط اسکویید نامشخص است. بااین‌حال برخی از گزارش‌ها شامل یکی از گزارش‌های گیزمودو (Gizmodo) می‌گوید که دارندگان این سکه مجاز به فروش آن نبودند.

رویترز نتوانست به‌طور مستقل اعتبار این اطلاعات را تائید کند.

کوین‌دسک (Coindesk) وبسایت تخصصی اخبار کریپتو، گزارش کرد که یکی از آدرس‌های دیجیتال توکن‌های اسکویید را در یک طرح کلاه‌برداری معروف به «خالی کردن زیر پای سرمایه‌گذار (rug pull)» {وضعیتی که در آن توسعه‌دهندگان یک کریپتو پروژه را رها می‌کنند و با پول سرمایه‌گذاران فرار می‌کنند} یکجا فروخت و میلیون‌ها دلار توکن را نقد کرد.

روز سه‌شنبه به نظر می‌رسید که وبسایت اسکویید آفلاین است درحالی‌که اکانت توئیتر آن به دلیل فعالیت‌های غیرمعمول «موقتاً از دسترس خارج شده بود»

سقوط کامل ارزش توکن اسکویید گیم به دلیل کلاه‌برداری توسعه‌دهندگان پروژه
سقوط کامل ارزش توکن اسکویید گیم به دلیل کلاه‌برداری توسعه‌دهندگان پروژه

توکن اسکویید طبق اطلاعات کوین‌مارکت‌کپ تنها به مدت یک هفته معامله‌شده بود.

جیک مور (Jake Moore) متخصص امنیت سایبری در شرکت امنیت سایبری ایسِت (ESET) گفت «مثل بسیاری از کلاه‌برداری‌های اینترنتی، کلاه‌برداری‌های کریپتوکارنسی نیز به‌دقت همرنگ ترندهای محبوب می‌شوند و باوجود هیجانات شدید پیرامون اسکویید گیم (بازی ماهی مرکب)، کلاه‌برداری اخیر نیز تفاوتی با قبلی‌ها ندارد.»

میم‌کوین‌ها {کریپتوکارنسی‌هایی که بر اساس الگوهای مجازی (meme) یا مرتبط بودن یا فرهنگ اینترنتی ایجاد می‌شوند} در سال جاری شکوفایی‌ها و ورشکستگی‌های پرشتاب و سریعی رقم زدند که بازتابی از محبوبیت فزاینده کریپتوکارنسی‌های جریان متعارف مانند بیت کوین است.

هفته گذشته به‌عنوان نمونه کریپتوکارنسی شیبا اینو {یک کریپتوکارنسی الهام گرفته از یک میم اینترنتی و نسخه فرعی داج‌کوین} ازلحاظ سرمایه بازار خود را به جایگاه ۱۰ توکن دیجیتال برتر قرار داد. اگرچه این توکن کاربردهای عملی بسیار اندکی دارد.

سریال کره‌ای اسکویید گیم که به یک شور و هیجان جهانی و برنامه شماره ۱ نتفلیکس تبدیل شده است صدها بازیکن تحت فشار مالی را در حال رقابت در بازی‌های شدیداً خشن نشان می‌دهد.

توکن اسکویید روی صرافی‌های پنکیک‌سواپ (PancakeSwap) و دودو (DODO) معامله می‌شود.

پنکیک‌سواپ به درخواست اظهارنظر در این مورد پاسخی نداد.

سریال درام اسکویید گیم        سریال درام اسکویید گیم

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا