جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

آیا به تعویق انداختن پرداخت‌ها در طول پاندمی بر رتبه‌ اعتبار شما تاثیر میگذارد؟

اکوفکس از اثرات به تعویق انداختن پرداخت‌ها میگوید

آیا به تعویق انداختن پرداخت‌ها در طول پاندمی بر رتبه‌ اعتبار شما تاثیر می گذارد؟

در طول پاندمی کووید-۱۹ بیش از سه میلیون کانادایی از امکان تعویق پرداخت ها برای کمک به حل مسائل مالی بهره بردند. آیا به تعویق انداختن پرداخت‌ها در طول پاندمی بر رتبه‌ اعتبار شما تاثیر می گذارد؟

طبق اعلام اکوفکس (Equifax)، سال گذشته ۹۰۰،۰۰۰ وام به تعویق افتاده و ۱.۲ میلیون تعویق پرداخت کارت اعتباری وجود داشته است.

برنامه های تعویق پرداخت به تدریج در حال پایان یافتن هستند و از این به بعد پرداخت ها به روال عادی باز خواهند گشت.

پرداخت‌های به تعویق افتاده قرار نیست بر رتبه بندی یا امتیاز اعتباری تاثیر بگذارند، اما اگر وام دهنده پرداخت را به جای به تعویق افتاده به عنوان فقدان پرداخت یا دارای تأخیر ثبت کرده باشد، ممکن است بر رتبه بندی اعتباری شما تاثیر بگذارد.

اکوفکس کانادا می گوید، برای اطمینان از اینکه «پرداخت ها به عنوان (لِیت پِیمنت) دارای تأخیر» گزارش نشوند، برای اجرای دستورالعمل های گزارش دهی با وام دهندگان همکاری کرده است.

مدیر حمایت از حقوق مصرف کنندگان در اکوفکس ، جولی کازمیک گفت، «وام دهندگان پرداخت های تعویقی را به عنوان پرداخت مطابق توافق گزارش کردند. وام دهندگان با مصرف کنندگان توافق کردند که عدم پرداخت برای مدت زمان معلوم ایرادی ندارد .»

اگر چه مشکلات شایع و گسترده ای وجود نداشته، اما احتمال دارد که بعضی از وام دهندگان پرداخت به تعویق افتاده را به اشتباه به عنوان لِیت پِیمنت گزارش کرده باشند.

اگر وام دهندگان اشتباه کرده باشند، این خطا می تواند بر رتبه بندی و امتیاز اعتباری شما تاثیر دائمی داشته باشد.

لیزا گیل از بخش گزارشات مصرف کنندگان گفت، «حتی خطایی بسیار کوچک می تواند تاثیر بسیار بزرگی بر امتیاز اعتباری شما داشته باشد و از لحاظ اقدام برای دریافت کارت اعتباری، وام رهنی، یا حتی وام دانشجویی، تاثیر این خطا می تواند تفاوت بین گرفتن نرخ بهره خوب، یا نرخ بهره بد، و یا کلا عدم دریافت وام باشد.»

متاسفانه، خطاهای مربوط به گزارش اعتباری حتی قبل از پاندمی هم اتفاق می افتاد، به همین دلیل اهمیت دارد که گزارش اعتباری خود را حداقل سالی یک بار یا هنگامی که احتمال دارد درخواست دریافت اعتبار بدهید، بررسی کنید.

در حال حاضر اکوفکس امکان چک کردن رتبه بندی و امتیاز اعتباری را به طور رایگان ارائه کرده است.

اگر اشتباهی در گزارش اعتباری خود پیدا کردید، باید بلافاصله مراحل لازم برای اصلاح آن را طی کنید.

به گفته کازمیک، «اگر هر کدام از شما موردی مشاهده می کنید که درست به نظر نمی رسد، می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید؛ در این وب سایت اطلاعات بسیاری درباره چطور پیدا کردن پرداخت های به تعویق افتاده روی فایل اعتباری شما ارائه شده است تا از درست و دقیق بودن اطلاعات فایل خود اطمینان پیدا کنید؛ در غیر اینصورت مطابق راهکارها اقدام کنید.»

خطاها باید به هر دو نهاد گزارش گیری اکوفکس (Equifax ) و ترنس‌یونیون (TransUnion) ارجاع داده شوند. تصحیح خطاها ممکن است وقت گیر باشد و در اینصورت می توانید مدارک تأیید کننده خطاها را نیز ارسال کنید، بنابراین ممکن است ناچار باشید چندین بار برای اطمینان از تصحیح خطاها گزارش اعتباری خود را چک کنید.

حتی اگر از امکان تعویق پرداخت ها استفاده نکرده اید، بهتر است رتبه بندی و امتیاز اعتباری خود را بررسی کنید.

اکوفکس می گوید، چک کردن اطلاعات اعتباری مربوط به خودتان هیچ تاثیری روی رقم امتیاز شما نخواهد گذاشت. آیا به تعویق انداختن پرداخت‌ها در طول پاندمی بر رتبه‌ اعتبار شما تاثیر می گذارد؟

آیا به تعویق انداختن پرداخت‌ها در طول پاندمی بر رتبه‌ اعتبار شما تاثیر می گذارد؟
آیا به تعویق انداختن پرداخت‌ها در طول پاندمی بر رتبه‌ اعتبار شما تاثیر می گذارد؟

به گزارش تهرانتو نیوز سی تی وی

مسائل مالی   مسائل مالی   مسائل مالی    مسائل مالی   مسائل مالی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا