جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

اقتصاد کانادا در ماه ژانویه ۲۱۳.۰۰۰ شغل بدلیل اعمال قرنطینه در کبک و انتاریو از دست داد

نرخ بیکاری در کانادا به ۹.۴٪ رسید

اقتصاد کانادا در ماه ژانویه ۲۱۳.۰۰۰ شغل بدلیل اعمال قرنطینه در کبک و انتاریو از دست داد

سازمان آمار کانادا میگوید که اقتصاد کانادا شرایط خوبی را تجربه نمیکند و در ماه ژانویه تعداد ۲۱۳.۰۰۰ شغل و کسب و کار از بین رفته است. 

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از سی تی وی ؛

این در حالی است که نسبت به آگوست سال گذشته، نرخ اشتغال به پایین ترین سطح خود رسیده و تمام دستاورد های پاییز را از بین برده است.

نرخ بیکاری با ۰.۶ درصد افزایش به ۹.۴ درصد رسیده است که بیشترین درصد از ماه آگوست تا به حال بوده است.

شرکت آمار مالی ریفینیتیو (Refinitiv) اعلام کرد که تخمین اقتصاددانان برای ماه ژانویه به طور میانگین از دست دادن ۴۷.۵۰۰ شغل و نرخ بیکاری ۸.۹ درصد بوده است.

عمده این ضرر و زیان ها در کبک و انتاریو متمرکز شده و بیشتر شامل بخش های خرده فروشی میشود که در اثر محدودیت ها و قرنطینه کسب و کارشان متوقف شده است.

کاهش اشتغال در بخش خدمات سنگین رخ داده و کار های پاره وقت با از دست دادن تعداد ۲ میلیون شغل از ماه اپریل تا به حال، بیشترین مقدار از بین رفتن ماهانه شغل را به خود اختصاص داده است.

آمار کانادا  نشان می دهد که ضرر های ماه ژانویه باعث از بین رفتن ۸۵۸.۳۰۰ شغل شده و باعث کاهش ۴.۵ درصدی نرخ اشتغال نسبت به ماه فوریه (که همزمان با موج اول کووید۱۹ بود) شده است.

نرخ بیکاری در ماه ژانویه حدود ۱۲ درصد بود در حالی که آمار کانادا در محاسبات خود افرادی که قصد کار کردن داشتند اما به دنبال شغل نبودند را نیز در این آمار محاسبه کرده است.

 

اقتصاد کانادا در ماه ژانویه 213.000 شغل بدلیل اعمال قرنطینه در کبک و انتاریو از دست داد
اقتصاد کانادا ماه ژانویه ۲۱۳.۰۰۰ شغل بدلیل اعمال قرنطینه در کبک و انتاریو از دست داد

سازمان آمار کانادا    سازمان آمار کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا