انتاریوجدیدترین اخبارکاناداکِبِک

برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته انتاریویی ها به دلیل ارزان تر بودن قیمت خانه در حال مهاجرت به کبک هستند

ارزان بودن خانه در کبک برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته نرخ مهاجرت از انتاریو به کبک را علیرغم قوانین زبانی و فرهنگی افزایش داده است

برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته انتاریویی ها به دلیل ارزان تر بودن قیمت خانه در حال مهاجرت به کبک هستند

اندرو آشر (Andrew Usher) که مدتها در تورنتو زندگی کرده، برای اولین بار در نظر دارد که خانه بخرد؛ دلیل تصمیم او این است که به مونترال نقل مکان کرده است.

برای اولین بار در 50 سال گذشته انتاریویی ها به دلیل ارزان تر بودن قیمت خانه در حال مهاجرت به کبک هستند
برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته انتاریویی ها به دلیل ارزان تر بودن قیمت خانه در حال مهاجرت به کبک هستند

اندرو آشر در مارس ۲۰۲۱ چندین دهه زندگی خود در انتهای غربی تورنتو را جمع کرد و برای تحصیل به دانشگاه کنکوردیا (Concordia) رفت در حالی که همچنان از راه دور به اشتغال تمام وقت در شغل فناوری اطلاعاتی خود در تورنتو ادامه می داد.

آشر پس از اینکه متوجه شد که قیمت آپارتمان در شهر جدید او به طرز چشمگیری پایین تر است تصمیم گرفت به جستجوی خانه بپردازد و اکنون برای دریافت یک وام مسکن ۴۵۰،۰۰۰ دلاری آماده می شود که امکان خرید یک آپارتمان یک یا دو خوابه را برای او فراهم می کند.

آشر گفت «فکر نمی کنم چنین قیمت هایی در تورنتو وجود داشته باشند.»

متوسط قیمت یک آپارتمان در تورنتو در اپریل ۲۰۲۲ بیش از ۸۲۰،۰۰۰ دلار بود، در حالی که در مونترال حدودا ۴۱۰،۰۰۰ دلار بود.

کارشناسان می گویند که مقرون به صرفه بودن یکی از دلایلی است که شاهد تغییر روند مهاجرتی و نقل مکان انتاریویی ها به سمت استان شرقی خود هستیم. طبق اعلام سازمان آمار کانادا برای اولین بار از اوایل دهه ۱۹۷۰ تعداد انتاریویی ها که در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ به کبک نقل مکان کرده اند بیشتر از تعداد مهاجرت کبکی ها به انتاریو بوده است.

مناسبات و قرار و مدارهای کاری انعطاف پذیر یکی دیگر از عوامل به وجود آورنده این تغییر است، همانطور که اقتصاد در حال شکوفایی کبک که در حال رسیدن به سطح انتاریو است نیز یکی دیگر از عوامل موثر می باشد.

مارک دِزورمو (Marc Desormeaux) اقتصاددان ارشد اسکوشیابانک (Scotiabank) گفت «پاندمی به گسترش کار از راه دور کمک کرد و باعث شد که قیمت خانه به میزان قابل توجهی (در انتاریو) بالا رود.» [قیمت خانه] یکی از دلایلی است که تعداد بی سابقه ای از مردم را وادار کرده است که انتاریو را ترک کنند.

آشر در تورنتو برای اجاره یک آپارتمان همراه با سه نفر دیگر هر ماه ۱،۳۰۰ دلار می پرداخت. اما در مونترال هر ماه ۱،۲۰۰ دلار برای اجاره کل آپارتمان تک خوابه می پردازد.

دزورمو  گفت در حالی که مهاجرت از انتاریو به کبک میزان قابل توجهی می باشد اما رقم کوچکی است.

سازمان آمار کانادا گفت که در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ تعداد ۱۶،۴۶۹ نفر از انتاریو به کبک مهاجرت کردند در حالی که تعداد مهاجرت از کبک به انتاریو در همین مدت ۱۶،۳۷۰ نفر بود، که رقم خالص مهاجرت از انتاریو به کبک را به ۹۹ نفر رساند. از لحاظ مقایسه در طول پنج سال قبل از پاندمی تقریبا ۶،۰۰۰ نفر سالانه از کبک به انتاریو مهاجرت می کردند.

دو منطقه انتاریو که شاهد مهاجرت قابل توجهی بودند، اتاوا و شهر مرزی گتینو بود. مارک ترموت (Marc Termote) دانشیار دپارتمان جمعیت شناسی دانشگاه مونترال، گفت: در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۰ تعداد ۳۶۷ نفر به اتاوا و ۱،۱۷۵ نفر به گتینو نقل مکان کردند.

قیمت خانه در پایتخت کشور که در سطح جهانی نیروی کار جذب می کند در ابتدای پاندمی شتاب گرفت و تعداد شهروندان اتاوایی که در منطقه ارزان قیمت گتینو خانه خریدند تقریبا دوبرابر شد، که طبق اطلاعات شرکت تامین مسکن و وام مسکن کانادا تشکیل دهنده ۱۱ درصد بازار بود.

مهاجرت های قبلی از کبک به انتاریو ناشی از اقتصاد قوی تری انتاریو، ناآرامی های سیاسی کبک و قوانین زبان بود که انگلیسی زبان ها را از استان بیرون راند. طبق یکی از مطالعات موسسه فریزر (Fraser Institute) که در سال ۲۰۱۶ انجام شد بین سال های ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۵ نزدیک به ۶۰۰،۰۰۰ نفر کبک را به مقصد دیگر بخش های کانادا ترک کرده اند.

اما پاندمی باعث معکوس شدن این روند شد.

جک جدواب (Jack Jedwab) رئیس انجمن مطالعات کانادا گفت «ما هنوز در یک دوره گذار هستیم. پدیده کار از راه دور رشد نمایی داشته و باعث شده که مردم انگیزه بیشتری برای نقل مکان داشته باشند. علاوه بر این کار از راه دور به انتاریویی ها اجازه می‌دهد که به کار در یک محیط انگلیسی زبان ادامه دهند و آنها را از موانع زبانی محافظ می کند.

روز سه‌شنبه، کبک لایحه ۹۶ را تصویب کرد که استفاده از زبان انگلیسی را در دادگاه‌ها و خدمات عمومی محدود می‌کند و الزامات زبانی سخت‌تری را تحمیل می‌نماید.

اما، ترموت می گوید که لایحه ۹۶ نمی تواند به طور قابل توجهی مانع نقل مکان انتاریویی ها به کبک شود، زیرا به راحتی می توان از زبان انگلیسی در مونترال استفاده کرد. ترموت افزود که علاوه بر این اگر سبک زندگی بهتر باشد، مردم تمایل بیشتری برای سازگاری با مناطق فرانسوی زبان دارند.

با این حال طبق مطالعه ای که در ماه مارس توسط دانشگاه های مک‌گیل و کنکوردیا انجام شد، قانون بحث برانگیز دیگری که در کبک وجود دارد باعث شده که این استان از نظر برخی افراد جذابیت کمتری برای زندگی داشته باشد.

لایحه ۲۱ که در سال ۲۰۱۹ تصویب شد، افراد دارای نمادهای مذهبی را از انجام برخی مشاغل در بخش عمومی، مانند تدریس و قانون منع می کند. این لایحه از سوی فعالان ضد نژادپرستی مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا به میزان نامتناسبی زنان مسلمان را تحت تأثیر قرار می دهد و برخی از اقلیت های مذهبی را در یک موقعیت «شهروندی درجه دو» قرار می دهد.

برای اولین بار در 50 سال گذشته انتاریویی ها به دلیل ارزان تر بودن قیمت خانه در حال مهاجرت به کبک هستند
برای اولین بار در ۵۰ سال گذشته انتاریویی ها به دلیل ارزان تر بودن قیمت خانه در حال مهاجرت به کبک هستند

قیمت خانه در تورنتو انتاریو کانادا  قیمت خانه در تورنتو انتاریو کانادا  قیمت خانه در تورنتو انتاریو کانادا  قیمت خانه در تورنتو انتاریو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا