جدیدترین اخبارجهان

انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل

جمهوری‌خواهان معتقدند هزینه حملات حماس به اسرائیل توسط بایدن در پی توافق با رژیم ایران تأمین شده است

انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل

جمهوری خواهان مخالفت خود نسبت به تصمیم رئیس‌جمهور بایدن برای آزادسازی مبلغ ۶ میلیارد دلار به منظور اهداف بشردوستانه در جریان مذاکرات اخیر آزادی گروگان‌ها را دوباره ابراز کردند.

انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل
انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل

نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا، حمله غافلگیرکننده حماس به اسرائیل را نتیجه تلاش‌های احمقانه رئیس جمهور بایدن خواندند که با توافق با رژیم تروریستی ایران باعث تأمین هزینه‌های شرارت آنها در اسرائیل شده است.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، که بارها خود را متحد سرسخت اسرائیل معرفی کرده و سفارت ایالات متحده را در سال ۲۰۱۸ از تل آویو به بیت المقدس منتقل کرد، جو بایدن را مسئول این درگیری دانست.

او در حین کمپین انتخاباتی خود در واترلو، آیووا، او اظهار کرد که این حملات به این دلیل رخ می‌دهد که ما خودمان را ضعیف و ناکارآمد می‌بینیم و اعتقاد داریم که با یک رهبر واقعاً ضعیف روبرو هستیم. دونالد ترامپ در موارد مختلف این ادعا را مورد تأیید قرار داد و اشاره کرد که معامله گروگان‌ها عامل اصلی این حملات بوده است.

دونالد ترامپ اظهار کرد: به این دلیل جنگ به وقوع پیوست که آمریکا ۶ میلیارد دلار را در ازای آزادی پنج تبعه آمریکایی که در تهران اسیر بودند به رژیم ایران پرداخت کرد.

دولت بایدن در ماه اگوست ۶ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی مسدود شده مردم ایران را برای رژیم ایران آزاد کرد.

آقای ترامپ تنها در انتقاد از آقای بایدن نقش نداشت، بلکه تمام نامزدهای جمهوری‌خواهان به دلیل حملات غافلگیر کننده حماس به اسرائیل، از دولت از کار افتاده آمریکا شدیدا انتقاد کردند.انتقاد جمهوری خواهان

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نیز انتقاداتی را به سیاست‌های خارجی دولت بایدن در خاورمیانه وارد کرد.

فرماندار فلوریدا اظهار کرد: هم رژیم ایران به تأمین مالی در جریان این جنگ علیه اسرائیل کمک کرده و هم سیاست‌های جو بایدن که در قبال جمهوری اسلامی آسان بوده و به پر کردن خزانه آنها کمک کرده است؛ اکنون اسرائیل بهای این سیاست‌ها را پرداخت می‌کند.

انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل
انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل

در بیانیه‌ای که از طریق کاخ سفید منتشر شد، بایدن ابراز همبستگی خود با اسرائیل را نشان داد و اعلام کرد که با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این کشور تماس گرفته است.

جو بایدن گفت: ایالات متحده به صورت قاطع حمله وحشتناک تروریست‌های حماس از منطقه غزه به سوی اسرائیل را محکوم می‌کند و من به نخست وزیر نتانیاهو گفتم که ما آماده ارائه تمامی ابزارهای حمایتی مناسب به دولت و مردم اسرائیل هستیم.

با این وجود، در حالی که انتقاد جمهوری خواهان در روز شنبه به موضوع حمله به اسرائیل متمرکز بودند، درون حزب یک شکاف بین افرادی که به سیاست خارجی فعالانه علاقه دارند و افرادی که رویکرد انزواطلبانه‌تری را ترجیح می‌دهند، وجود داشت.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق نیز انتقادات تندی به جو بایدن داشت.

مایک پنس در ایکس اظهار کرد: وقتی رئیس جمهور ایالات متحده در صحنه جهانی ضعف نشان می‌دهد و با پرداخت ۶ میلیارد دلار به آخوندهای ایران به آنها باج می‌دهد و رهبران حزب جمهوری‌خواه به عقب‌نشینی آمریکا هشدار می‌دهند. ضعف، اختلافات و مشکلات را تشدید می‌کند.

دیگر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه از جمله نیکی هیلی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل خدمت می‌کرد و همچنین سناتور تیم اسکات از ایالت کارولینای جنوبی، این اعمال را به عنوان اقدامات تروریستی محکوم کردند.

نیکی هیلی بیانیه‌ای صادر کرد و به این نکته تأکید کرد که: لطفاً اشتباه نفرمایید: حماس یک سازمان تروریستی است که توسط رژیم ایران حمایت می‌شود و به تصمیم‌گیری برای از بین بردن جان بی‌گناهان پایبند است.

کریس کریستی، فرماندار سابق ایالت نیوجرسی، در یک پست شبکه‌های اجتماعی به نقدهای خود نسبت به رقبای حزب جمهوری‌خواهش پیوست و تصمیم دولت بایدن در مورد آزادسازی ۶ میلیارد دلار به رژیم ایران را احمقانه خواند. همچنین فرماندار داگ بورگوم از ایالت داکوتای شمالی و آقای هاچینسون نیز با تأکید بر ارتباط این اقدام با کمک‌های انسانی به رژیم ایران به همین شکل ابزار نظر کردند.

ویوک راماسوامی، کارآفرین در حوزه بیوتکنولوژی، در یک پست در مورد این حملات، آنها را به عنوان اعمال وحشیانه و به سبک قرون وسطایی توصیف کرد.

او اظهار داشت: تیراندازی به غیرنظامیان و ربودن کودکان به عنوان جرائم جنگی شناخته می‌شود.

حق اسرائیل به بقاء و حفاظت از خود هرگز نباید مورد تردید قرار گیرد و نمی‌توان انتظار داشت که حماس و حزب الله با حمایت جمهوری اسلامی پیروز شوند.

انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل
انتقاد جمهوری خواهان از بایدن بدلیل حمله حماس به اسرائیل
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا