آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

آخر این هفته قیمت بنزین در سراسر کانادا شاهد افزایش سرسام آور و بی سابقه خواهد بود

آخر این هفته نیز افزایش قیمت بنزین برای رانندگان ادامه خواهد داشت؛ کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که هیچ کاهش قیمتی در آینده نزدیک وجود ندارد

آخر این هفته قیمت بنزین در سراسر کانادا شاهد افزایش سرسام آور و بی سابقه خواهد بود

قیمت ملی بنزین در تعطیلات آخر این هفته همچنان به افزایش سرسام آور خود تا بالاترین رقم بی سابقه ادامه می‌دهد در حالی که به رانندگان در ونکوور گفته شده است که خود را برای قیمت ۲.۳۴ دلار به ازای هر لیتر در پمپ‌ بنزین ها آماده کنند.

ارقام روی وب سایت ردیاب سوخت گس‌بادی (GasBuddy) نشان می دهد که میانگین قیمت ملی بنزین معمولی در بعدازظهر روز شنبه به ۱.۹۵ دلار در هر لیتر رسیده، در حالی که میانگین قیمت استانی در نیوفاندلند و لابرادور به ۲.۱۵ دلار و در بریتیش کلمبیا به ۲.۱۱ دلار رسیده است.

وب سایت گس‌ویزارد (Gas Wizard) جهش قیمت های قابل توجهی را برای روز یکشنبه در شهرهای مختلف پیش بینی کرد و انتظار می رود که ونکوور شاهد افزایش شش سنتی قیمت ها تا بالاترین سطح ملی قیمت بنزین  به ۲.۳۴ دلار به ازای هر لیتر باشد.

پیش‌بینی می‌شود که مونترال شاهد یک جهش قیمت چهار سنتی به ۲.۱۵ دلار به ازای هر لیتر بنزین باشد و تورنتو در مسیر افزایش ۶ سنتی قرار دارد که میانگین قیمت‌ها را به ۲.۰۹ دلار خواهد رساند.

انتظار می رود قیمت بنزین در سنت جان با ۱۳ سنت افزایش به ۲.۲۴ دلار در هر لیتر برسد که بیشترین جهش قیمت مورد انتظار در روز یکشنبه است.

همچنین پیش بینی می شود قیمت ها در ادمونتون برابر با ۱.۷۰ دلار به ازای هر لیتر باشد که پایین ترین قیمت در پمپ بنزین های کانادا است.

دن مک تیگ (Dan McTeague) از دست اندرکاران وب سایت گس‌ویزارد و همچنین رئیس انجمن تلاش کانادایی ها برای انرژی مقرون به صرفه، گفت «این قیمت ها مبهوت کننده و حیرت آور هستند که … احتمالاً برای اکثر کانادایی ها با درآمد ثابت و طبقه متوسط قابل تاب آوردن نیست.»

بسیاری از کارشناسان افزایش قیمت بنزین را به بی‌ثباتی بازار به دلیل حمله روسیه به اوکراین و همچنین بهبود تقاضای جهانی در پی کاهش محدودیت‌های  کووید-۱۹ نسبت می‌دهند.

مک تیگ ضمن تأیید این عوامل افزایش را بیشتر به عنوان یک مشکل تأمین موجودی توصیف کرد که پیش از جنگ نیز وجود داشته و اکنون تشدید شده است.

مک‌تیگ خواستار تعلیق موقت مالیات کربن شد و از اتاوا خواست یک تخفیف فوری روی انرژی خریداری شده پرداخت کند و خاطرنشان کرد که افزایش قیمت بنزین علاوه بر این باعث افزایش بار تجمعی مالیات فدرال کالا و خدمات (GST) شده است.

مک تیگ، که یکی از نمایندگان سابق پارلمان از حزب لیبرال است گفت «آنها با نرخ بسیار بالایی در حال کسب درآمد هستند. به نظر من عاقلانه است که آنها [دولت] حداقل نوعی تخفیف بازپرداختی یا حداقل راهی برای کاهش فشار قیمت، شاید از طریق تخفیف مالیات کالا و خدمات (GST) در نظر بگیرند تا به کسانی که درآمد ثابت دارند و البته به کسانی که با وضعیت سختی روبرو هستند کمک کنند و از آنها محافظت کنند.»

روز جمعه جان هورگان نخست وزیر بریتیش کلمبیا گفت که کاهش مالیات ها یک طرح «کوته بینانه» خواهد بود که تنها به «میزان متوسطی» کمک فراهم خواهد کرد.

هورگان گفت که از وزیر دارایی خواسته است «سبدی از ابتکارات را ارائه دهد زیرا [افزایش قیمت بنزین] یک موضوع کوتاه مدت نیست.»

هورگان ساکنان را تشویق کرد که تا هنگامی که تمهیدات جدیدی به اجرا گذاشته می شود، در صورت امکان هزینه های سفر را کاهش دهند.

او گفت : «ما باید این کار را با انجام اقداماتی که از عهده ما بر می آید انجام دهیم تا مبلغی را که خرج می کنیم کاهش دهیم و همچنین اطمینان پیدا کنیم که با هم همکاری می کنیم. اگر به خواربار فروشی می روید و می دانید همسایه ای دارید که به کالایی نیاز دارد، بپرسید که آیا می توانید کالای مورد نیاز آنها را به دستشان برسانید و از این طریق تعداد سفرهایی که داریم را کاهش دهید.»

«در حال حاضر من مردم را تشویق می کنم قبل از اینکه سوار ماشین شوند فکر کنند؛ آیا لازم است این سفر را انجام دهند؟»

آخر این هفته قیمت بنزین در سراسر کانادا شاهد افزایش سرسام آور و بی سابقه خواهد بود

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا