جدیدترین اخبارجهان

آلمان روال معمول روابط خود با ایران را قطع می‌کند و اعضای خانواده سرکوبگران را نیز تحریم می‌نماید

آلمان سخت‌گیری در مورد صدور ویزا برای دارندگان پاسپورت‌های دیپلماتیک و خدمت حکومت جمهوری اسلامی را تشدید می‌کند

آلمان روال معمول روابط خود با ایران را قطع می‌کند و اعضای خانواده سرکوبگران را نیز تحریم می‌نماید

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که کشورش در حال محدود کردن صدور ویزا برای دارندگان پاسپورت خدمت و دیپلماتیک جمهوری اسلامی است و پروژه‌های خود را در زمینه حمایت از حقوق بشر در ارتباط با ایران افزایش می‌دهد.

آنالنا بربوک (annalena baerbock) وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد کشورش محدودیت‌های فعلی در زمینه صدور ویزا را برای دارندگان گذرنامه‌های دیپلماتیک و خدمت جمهوری اسلامی، تشدید می‌کند. او گفت صدور ویزا برای کادر دیپلماتیک ایران نیز در موارد «کاملاً ضروری» انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه آلمان در اکانت رسمی توییتر خود که توسط اکانت رسمی وزارت امور خارجه آلمان نیز بازنشر شد، نوشت:

اعتراضات شجاعانه در #ایران ادامه دارد. رژیم ایران هر روز به طرز وحشیانه تری رفتار می کند. روابط دوجانبه ما از قبل در سطح پایینی قرار داشت، اما اکنون در حالی که دولت ایران به شدت غیرانسانی رفتار می کند از این پس نمی توان «روال معمول روابط دوجانبه» را ادامه داد. بنابراین ما روابط خود را با وضعیت موجود تطبیق می‌دهیم.

#تحریم‌ها: ما در حال آماده سازی تحریم‌های حقوق بشری بیشتر از طرف اتحادیه اروپا هستیم و افزودن اعضای خانواده افراد مسئول در سرکوب ها به فهرست تحریم را بررسی می کنیم. در سطح کشور خودمان صدور ویزا برای دارندگان پاسپورت های رسمی را محدود می کنیم و سختگیری در مورد مقررات ورود به آلمان برای اعضای سازمان هایی که در فهرست تحریم های اروپا قرار دارند را تشدید می کنیم.

#بازخواست: سرکوب وحشیانه باید برای [عوامل سرکوب] عواقب داشته باشد. بنابراین لازم است شواهد [سرکوب‌ها] جمع آوری شوند. ما علاوه بر سایر اقدامات بر نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید داریم و از سازمان های مردم نهاد (NGO) که در مستندسازی جنایات نقش دارند حمایت خواهیم کرد.

#جامعه مدنی: ما پروژه های خود را در زمینه حقوق بشر توسعه می دهیم و موقعیت هایی را برای ایرانیان به ویژه آسیب پذیر در رشته های فرهنگ، علوم، رسانه و جامعه مدنی در برنامه های محافظتی خود فراهم می کنیم.

توقف روال معمول در روابط: ما تمامی روال های گفتگو و تعامل دوجانبه موجود را به حالت تعلیق در می آوریم، ما به طور اساسی ابزارهای انگشت شمار باقی مانده در روابط تجاری و مالی را بازنگری می کنیم و همچنین حضور موسسات فرهنگی آلمان که مشغول فعالیت در ایران هستند را کاهش می دهیم.

اتحادیه اروپا روز ۲۵ مهر ۱۵ فرد و نهاد ایرانی را در رابطه با کشته شدن مهسا امینی و سرکوب اعتراضات سراسری تحریم کرد.

پلیس امنیت اخلاقی که در میان مردم به «گشت ارشاد» شناخته می شود، محمد رستمی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی و همچنین حاج احمد میرزایی، رییس شاخه تهران گشت ارشاد و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات توسط اتحادیه اروپا تحریم شده‌اند.

وزارت امور خارجه بریتانیا نیز مقام‌های گشت ارشاد و همچنین غلامرضا سلیمانی، رئیس نیروی بسیج سپاه پاسداران، حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی ناجا و حسین اشتری، فرمانده کل نیروی انتظامی را تحریم کرده است.

روابط دیپلماتیک آلمان با ایران  روابط دیپلماتیک آلمان با ایران  روابط دیپلماتیک آلمان با ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا