جدیدترین اخبارجهان

صدراعظم آلمان جمهوری اسلامی را مسئول حملات حماس به اسرائیل می‌داند

 اولاف شولز، صدراعظم آلمان، گفت که جمهوری اسلامی مسئولیت کمک به حماس را بر عهده دارد

صدراعظم آلمان جمهوری اسلامی را مسئول حملات حماس به اسرائیل می داند

صدراعظم آلمان روز پنجشنبه گفت که حمله را گروه تروریست حماس به اسرائیل آغاز کرد، او اعلام کرد که دلیل این حمله، حمایت این گروه از سازمان‌هایی است که حامی جنبش های  اسلام‌گرایانه هستند.

او تاکید داشت که هرچند مدارک مستندی در مورد حمایت عملیاتی جمهوری اسلامی از این حمله وجود ندارد، اما بر اساس شواهد موجود، بدون حمایت رژیم ایران، حماس نمی‌توانست این حمله بی‌سابقه را انجام دهد.

صدراعظم آلمان: جمهوری اسلامی را مسئول حملات حماس به اسرائیل می داند
صدراعظم آلمان: جمهوری اسلامی را مسئول حملات حماس به اسرائیل می داند

صدراعظم آلمان گفت: سخنان شادی آور از سوی مقامات رژیم ایران و برخی دیگر از مقامات دولتی منطقه انزجارآور است. علی خامنه ای بدون تردید رنگ واقعی خود را نشان می‌دهد و از این طریق نقش خود را در واقعه حمله حماس به غزه تایید می‌کند. جمهوری اسلامی این حمله تروریستی را جشن گرفته است، اما ادعا می‌کند که تهران در پشت آن نبوده است.

شولتز در یک سخنرانی ویژه در پارلمان آلمان اعلام کرد که دولت او قصد دارد جمع‌آوری کمک‌های مالی و سایر فعالیت‌های حمایت از حماس را ممنوع کند، از جمله ممنوعیت تمجید از اقدامات حماس یا نمایش نمادهای مرتبط با آن را نیز در بر بگیرد.

همچنین، صدراعظم آلمان اعلام کرد که ممنوعیتی نیز برای گروه بین‌المللی سمیدون اعمال می‌شود، که ادعا می‌کند از زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل حمایت می‌نماید. با این حال، مقامات آلمانی بیان کرده‌اند که این گروه سخنان نفرت‌انگیز را ترویج می‌کند و هدف نهایی آن نابودی اسرائیل است.سامیدون به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد.

آلمان کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها را به تعویق انداخته است. این کشور حمایت از نهادهای یهودی را افزایش داده و تظاهرات حمایت از فلسطین که قرار است روز چهارشنبه در پایتخت برلین برگزار شود، ممنوع کرده است.

همانند سایر رهبران آلمان، شولتز اعلام کرد که این کشور به عنوان یک وظیفه تاریخی، به علت مسئولیت خود در قبال هولوکاست نازی‌ها، مسئولیتی تاریخی نسبت به اسرائیل دارد.

صدراعظم آلمان گفت که رنج غیرنظامیان در نوار غزه احتمالا بدتر می شود اما این نیز تقصیر حماس و حمله آن به اسرائیل است، در حالی که از آنچه به گفته او سکوت شرم آور محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین بود، انتقاد کرد. جنبش فتح مستقر در کرانه باختری رقیب حماس است.

شولتز اظهار کرد که تلاش برای جلوگیری از تشدید بیشتر خشونت‌ها در منطقه بسیار حیاتی است. او همچنین به حزب‌الله، هشدار داد که از خطر حمله به اسرائیل پرهیز کند.

وی افزود: من در تماس نزدیک با سیسی، رئیس جمهور مصر که کانال‌های مهمی به سوی غزه دارد، هستم. امروز با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، مکالمه خواهم داشت و همچنین امیر قطر را می‌پذیرم. همه این افراد می‌توانند نقش مهمی در کاهش تنش‌ها و بهبود وضعیت ایفا کنند.

صدراعظم آلمان: جمهوری اسلامی را مسئول حملات حماس به اسرائیل می داند
صدراعظم آلمان: جمهوری اسلامی را مسئول حملات حماس به اسرائیل می داند
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا