ایرانجدیدترین اخبار

هشتگ #مهسا_امینی در توییتر از مرز ۱۰ میلیون گذشت

ژینا جان تو نمی‌میری، نامت نماد می‌شود

هشتگ #مهسا_امینی در توییتر از مرز ۱۰ میلیون گذشت

همزمان با گسترش اعتراض‌ها در ایران [از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب] هشتگ نام (ژینا) مهسا_امینی، دختر ۲۲ ساله‌ای که در بازداشت گشت ارشاد جان باخت در توییتر دست‌کم بیش از ۱۰ میلیون بار تکرار شده است.

هشتگ #مهسا_امینی در توییتر از مرز ۱۰ میلیون گذشت
هشتگ #مهسا_امینی در توییتر از مرز ۱۰ میلیون گذشت

نام او به انگلیسی هم با دو هشتگ در مجموع حدود پنج میلیون بار استفاده شده است؛ پژواکی که یکی از تاثیرات آن شنیده شدن نام مهسا امینی در صحن عمومی سازمان ملل متحد از زبان رئیس‌جمهور شیلی بود.

بسیاری از معترضان با اشاره به حضور زنان در قلب و صف اول اعتراض‌ها، به نوشته روی سنگ قبر موقت مهسا امینی اشاره می‌کنند که روی آن به کردی نوشته شده بود: «ژینا جان تو نمی‌میری، نامت نماد می‌شود.»

«زن، زندگی، آزادی از کردستان تا همه‌جای ایران»

در اینستاگرام در کارزارهای جدیدی با عنوان «زن، زندگی، آزادی از کردستان تا همه‌جای ایران» و «من زنم، به دیدن موهای من عادت کن! بدون حجاب» صدها هزار کاربر را با خود همراه کرده‌اند.

در تیک‌تاک هم هشتگ نام مهسا امینی به انگلیسی ۹۶ میلیون بار استفاده شده است؛ نشانی از تلاش کاربران ایرانی برای آگاهی‌رسانی در بستری که بیشتر محتوای آن سرگرمی است.

هشت کشته در اعتراض‌های گسترده در ایران

با وجود محدودیت اطلاع‌رسانی، بر اساس آخرین گزارش‌ها، حداقل هشت نفر در اعتراض‌های روزهای اخیر در شهرهای مختلف ایران کشته شده‌اند.

در این اعتراض‌ها شماری زیادی هم زخمی شده‌اند و از تعداد دستگیرشدگان خبر رسمی منتشر نشده است.

اعتراض دانشجویان دانشگاه الزهرا

دانشجویان چند دانشگاه تهران نیز روز چهارشنبه به اعتراض به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد ادامه دادند این واکنش‌ها بخصوص در دانشگاه الزهرا (دانشگاه مخصوص زنان) بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.

آتش زدن مقنعه در دانشگاه علوم و تحقیقات

اعتراض‌ها به مرگ مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد، در دانشگاه‌های تهران در صبح چهارشنبه ادامه یافت و دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات تهران مقنعه هایشان را در اعتراض به حجاب اجباری زنان به آتش کشیدند.

هشتگ #مهسا_امینی در توییتر از مرز ۱۰ میلیون گذشت    آتش زدن مقنعه در دانشگاه  اعتراض دانشجویان در ایران  اعتراض دانشجویان در ایران  اعتراض دانشجویان در ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا