جدیدترین اخبارجهان

گروگان گیری در بانک لبنان با دستگیری مردی که خواهان برداشت از حساب ارزی خود بود پایان یافت

گروگان گیری توسط مردی که خواهان برداشت از حسابش در بانک بیروت بود با دستگیری او پایان یافت

گروگان گیری در بانک لبنان با دستگیری مردی که خواهان برداشت از حساب ارزی خود بود پایان یافت

گروگان گیری توسط مرد مسلحی که می خواست بانک بیروت به او اجازه بدهد پس انداز مسدود شده خود را برداشت کند تا بتواند صورتحساب پزشکی پدرش را بپردازد پس از هفت ساعت با تسلیم شدن این مرد در روز پنجشنبه پایان یافت.

هیچ کسی در این درگیری مجروح نشد.

گروگان گیری در بانک لبنان با دستگیری مردی که خواهان برداشت از حساب ارزی خود بود پایان یافت
گروگان گیری در بانک لبنان با دستگیری مردی خواهان برداشت از حساب خود پایان یافت

مقامات گفتند که بسام الشیخ حسین (Bassam al-Sheikh Hussein) راننده ۴۲ ساله حمل مواد غذایی با یک تفنگ شکاری و یک قوطی بنزین وارد بانک شد، سه گلوله اخطار شلیک کرد و خود را همراه با ۱۰ گروگان در داخل بانک حبس و تهدید کرد که اگر به او اجازه داده نشود که پولش را برداشت کند خودش را به آتش خواهد کشید.

به گفته رسانه های محلی و گروهی از سپرده گذاران که در مذاکرات شرکت داشتند، بسام الشیخ حسین، مرد گروگان‌گیر پس از ساعت ها مذاکره پیشنهاد بانک را برای دریافت بخشی از پس انداز خود پذیرفت. مرد مسلح سپس گروگان های خود را آزاد کرد و پلیس به سرعت او را در حال بیرون آمدن از بانک دستگیر کرد.

به گفته وکیلی که حمایت قانونی برای حسین و خانواده اش ارائه کرده بود، او در واقع هیچ مقداری از این پول‌ها را دریافت نکرده است.

همسرش مریم چهادی (Mariam Chehadi) که بیرون بانک ایستاده بود پس از دستگیری او به خبرنگاران گفت که شوهرش «کاری را که باید انجام می داد» انجام داده است.

ماجرای گروگانگیری در منطقه شلوغ حمره در شهر بیروت، تازه ترین رویداد دردناک در روند سقوط آزاد اقتصادی لبنان است که اکنون در سومین سال خود قرار دارد. بانک‌های این کشور که از سال ۲۰۱۹ دچار مشکل کمبود نقدینگی هستند محدودیت‌های شدیدی را برای برداشت دارایی‌های ارزی وضع کرده‌اند و پس‌انداز میلیون‌ها نفر را مسدود نموده‌اند.

حسن مغنیه که به عنوان رئیس گروه حمایت از انجمن سپرده گذاران در لبنان در مذاکرات شرکت داشت، گفت که مبلغ ۲۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا از پول حسین در بانک مسدود شده بود و برای پرداخت قبوض پزشکی پدرش با مشکل مواجه بود.

جورج الحاج رئیس سندیکای کارمندان بانک به رسانه های محلی گفت که هفت یا هشت کارمند بانک به همراه دو مشتری گروگان گرفته شدند.

ده ها معترض تجمع کردند و شعارهایی علیه دولت و بانک های لبنان سر دادند و امیدوار بودند که مرد مسلح بتواند پس اندازهای خود را دریافت کند. برخی از رهگذران از او به عنوان یک قهرمان استقبال کردند.

لبنان در حال حاضر از بدترین بحران اقتصادی در تاریخ مدرن خود رنج می برد. سه چهارم مردم در فقر فرو رفته اند و ارزش پوند لبنان در برابر دلار آمریکا بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

در ژانویه یک صاحب کافی شاپ پس از گروگان گرفتن کارکنان و تهدید به قتل آنها مبلغ ۵۰،۰۰۰ دلار پول خود را که در یکی از بانک های لبنان مسدود شده بود، برداشت کرد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا