انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

ریمکس برآورد می کند در سال ۲۰۲۲ قیمت مسکن در اتاوا تا پنج درصد افزایش خواهد یافت

طبق گزارش دورنمای بازار مسکن در اتاوا انتظار می رود افزایش متوسط قیمت مسکن با پایین ماندن سطح موجودی قابل عرضه در سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند

ریمکس برآورد می کند در سال ۲۰۲۲ قیمت مسکن در اتاوا تا پنج درصد افزایش خواهد یافت

پیش بینی می شود که بازار مسکن اتاوا در سال نو نیز بازار فروشنده (به نفع فروشندگان) باقی بماند چرا که سطح عرضه در بازار املاک و مستغلات همچنان نگران کننده است. دورنمای بازار مسکن ریمکس (Remax) برآورد می کند که قیمت خانه در اتاوا با پنج درصد افزایش در سال ۲۰۲۲ به ۶۷۹،۹۱۵ دلار خواهد رسید

ریمکس برآورد می کند در سال 2022 قیمت مسکن در اتاوا تا پنج درصد افزایش خواهد یافت
ریمکس قیمت مسکن اتاوا ۵درصد افزایش

گزارش ۲۰۲۲ دورنمای بازار مسکن کانادا اعلام کرد «سطح موجودی قابل عرضه از فوریه ۲۰۱۹ تا به حال در پایین تر از سطح موجودی مورد نیاز دو ماه باقی مانده است که به ایجاد بازار فروشنده منجر شده است. انتظار می رود این وضعیت تا سال ۲۰۲۲ ادامه پیدا کند.»

«سطح موجودی قابل عرضه احتمالاً در سال ۲۰۲۲ اندکی افزایش خواهد یافت اما انتظار می‌رود که سطح پایین موجودی همچنان موجب نگرانی باشد.»

طبق این گزارش قیمت مسکن در اتاوا با ۲۲ درصد افزایش در سال ۲۰۲۱ به ۶۴۷،۵۳۸ دلار رسید. این رقم نسبت به ۵۲۹،۶۴۹ دلار در سال ۲۰۲۰ با افزایش روبرو بوده است.

ریمکس اعلام کرد این منطقه در سال ۲۰۲۱ شاهد نقل مکان بسیاری از خریداران از مناطق دیگر در داخل استان انتاریو و برخی از مناطق خارج از استان بود.

هیئت مدیره املاک و مستغلات اتاوا قبلاً هشدار داده بود که سطح موجودی قابل عرضه یکی از مشکلات عمده برای بازار املاک و مستغلات اتاوا است. در اکتبر تعداد ۱،۹۶۰ مورد جدید به بازار عرضه شد که کمتر از میانگین پنج ساله [عرضه مسکن در این ماه] بود.

دبرا رایت (Debra Write) ریاست هیئت مدیره املاک و مستغلات اتاوا در بیانیه ای در ۳ نوامبر گفت «موجودی به هیچ وجه کافی نیست. فهرست ساختمان های ارائه شده برای فروش در بخش املاک مسکونی همچنان در سطح موجودی قابل عرضه برای یک ماه است و در بخش مجتمع های آپارتمانی در سطح موجودی قابل عرضه برای ۱.۲ ماه است.»

انتظار می رود در سال ۲۰۲۲ در کینگستون میانگین قیمت برای خانه های نو با ۱۰ درصد افزایش به طور متوسط به ۶۳۹،۱۴۱ دلار برسد. ریمکس اعلام کرد که پیش بینی می کند که ورود خریداران خارج از شهر از «مناطق دارای قیمت های بالاتر» موجب افزایش تقاضا در سال ۲۰۲۲ شوند.

گزارش ۲۰۲۲ دورنمای بازار مسکن کانادایی برای کینگستون می گوید «سطح پایین موجودی قابل عرضه همراه با احتمال افزایش نرخ بهره ممکن است سرعت فعالیت ها و رشد قیمت در سال ۲۰۲۲ را کاهش دهد.» و یادآور شد که انتظار می رود که سطح فروش در سال ۲۰۲۲ تا پنج درصد افت کند.

متوسط قیمت خانه در کینگستون در سال ۲۰۲۱ با ۲۳ درصد افزایش به ۵۸۱،۰۳۷ دلار رسید.

ریمکس پیش بینی می کند که در سال ۲۰۲۲ قیمت مسکن در سراسر کانادا ۹.۲ درصد افزایش یابد.

گزارش دورنمای بازار مسکن ریمکس می گوید که پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۲ فعالیت بازار در سراسر انتاریو یکنواخت باقی بماند «و رشد متوسط قیمت هرچند با درجات بسیار متفاوت ادامه یابد.»

ریمکس می گوید در بازارهای بزرگ‌تر مانند اتاوا، برمپتون، تورنتو، می ‌سی‌ ساگا «این احتمال وجود دارد که مهاجرت های بیشتر بر سطح موجودی قابل عرضه و قیمت‌ها تأثیر بگذارد.»

مسکن کانادا      مسکن کانادا      مسکن کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا